Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelisitko helposti kuormittuvan miehen kanssa?

Vierailija
19.09.2017 |

Helposti kuormittuminen = pystyy hoitamaan työnsä ja viettämään vapaa-aikaa, mutta kaikenlainen ylimääräinen stressaa ja väsyttää kohtuuttomasti, välillä töiden jälkeen jaksaa vain nukkua, ajoittaisia ahdistusoireita, haluaa päästä arjessa mahdollisimman helpolla ja elää yksinkertaisesti oman jaksamisensa takia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Voisin seurustella, mutta yrittäisin auttaa häntä toisenlaiseen elämänasenteeseen edes jossain määrin (mitään täyskäännöstä en "vaatisi"). Toisaalta jos miehellä olisi lisäksi sellainen ennakkoasenne, että stressaamisesta hän ei suostu luopumaan, niin sitten ehkä en.

Miksi kommentoit asiaa, josta et selvästikään tiedä mitään? Kuormittuminen ja kehon stressireaktiot eivät ole mikään asennekysymys vaan neurobiologiaa. Herkästi kuormittuva ihminen ei voi vain päättää, että tästä eteenpäin en enää stressaa. Huokaus.

Vierailija
22/26 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko helposti kuormittuva mies käynyt lääkärissä? Onko varmaa, ettei hänellä ole fyysistä sairautta, joka aiheuttaa väsymistä? Itse olen ollut "helposti kuormittuva" lähes 20 vuotta ja juossut lääkäriltä toisella valittamassa oireita. Nyt olen lopultakin saanut diagnoosin sairaudesta, joka aiheuttaa väsymistä. Siihen on jopa olemassa lääkkeitä. Olisi kiva ollut saada lääkkeitä jo melkein 20 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä erityisherkkä voisi oppia stressinhallintaa? Itse olisin valmis kokeilemaan melkein mitä vain. Olen jo kolmen vuoden psykoterapian käynyt, enkä saanut käytännön vinkkejä vaikka tulinkin toki paremmin tietoiseksi siitä kuka olen ja mitkä on nämä omat rajoitteet ja vahvuudet. Paljon kohtaa tuollaista ap:n kaltaista syyllistämistä mutta missään ei ole neuvoja, mitä asialle kannattaisi oikeasti tehdä. Tai voiko sille mitään tehdä edes, jos on tällaiseen kulttuuriin "vääränlaisena" syntynyt ja kasvatuskin on painostanut olemaan ihan toisenlainen kuin mihin pystyy.[/quote]

Tässä pari linkkiä, joista saattaa olla apua ja joista voit lähteä liikkeelle:

http://blogit.kauneusjaterveys.fi/stressitohtori/erityisherkkyys/

http://www.hspelamaa.net/single-post/2017/03/15/Erityisherk%C3%A4n-tie-…

Vierailija
24/26 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti kuormittuminen = pystyy hoitamaan työnsä ja viettämään vapaa-aikaa, mutta kaikenlainen ylimääräinen stressaa ja väsyttää kohtuuttomasti, välillä töiden jälkeen jaksaa vain nukkua, ajoittaisia ahdistusoireita, haluaa päästä arjessa mahdollisimman helpolla ja elää yksinkertaisesti oman jaksamisensa takia.

Riippuu ihan siitä mikä on ylimääräistä, jos minä olen sitä niin tuskimpa hänkään minua kauaa jaksaisi.

Vierailija
25/26 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko helposti kuormittuva mies käynyt lääkärissä? Onko varmaa, ettei hänellä ole fyysistä sairautta, joka aiheuttaa väsymistä? Itse olen ollut "helposti kuormittuva" lähes 20 vuotta ja juossut lääkäriltä toisella valittamassa oireita. Nyt olen lopultakin saanut diagnoosin sairaudesta, joka aiheuttaa väsymistä. Siihen on jopa olemassa lääkkeitä. Olisi kiva ollut saada lääkkeitä jo melkein 20 vuotta sitten.

Mikä sairaus sulla on? Olis kiva varmistaa sopiiko kenties omatkin oireet kyseiseen sairauteen vai onko kyse jostain ihan muusta.

Vierailija
26/26 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Voisin seurustella, mutta yrittäisin auttaa häntä toisenlaiseen elämänasenteeseen edes jossain määrin (mitään täyskäännöstä en "vaatisi"). Toisaalta jos miehellä olisi lisäksi sellainen ennakkoasenne, että stressaamisesta hän ei suostu luopumaan, niin sitten ehkä en.

Miksi kommentoit asiaa, josta et selvästikään tiedä mitään? Kuormittuminen ja kehon stressireaktiot eivät ole mikään asennekysymys vaan neurobiologiaa. Herkästi kuormittuva ihminen ei voi vain päättää, että tästä eteenpäin en enää stressaa. Huokaus.

Just näin. Mikä tuo vastaus edes on olevinaan, "voisin seurustella jos saisin kuitenkin muutettua kumppanin toisenlaiseksi". Tässä ketjussa on sekoittunut erityisherkkyys ja siihen luonnollisesti kuuluva helposti kuormittuminen negatiivisen asenteen, laiskottelun ja ns. katastrofiajattelun kanssa.