Lletteko valmiita todellakin raatamaan 40 tuntia töissä jollain parin tonnin kkpalkalla?!
Miksette arvosta sen vertaa elämäänne ja itseänne?
Perheelliset, yksinhuoltajat ym. Ei voi kuin ihmetellä.
Kommentit (106)
Pitäiskö mennä "töihin" 9e/päivä. Se olis toinen vaihtoehto. Ennemmin siivoan ja saan päälle 1800e/kk. Vai heittäytyä työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä perseestä kun palkaa on sellainen 1400 ja viikossa työtunteja voi tulla lähemmäs viisikymmentä. Olen pph. Ei arvosteta ei. Mutta kun en oikein muutakaan osaa ajatella tekeväni vaikkei tämä mitään helppoa eikä luksusta ole. Tykkään olla kotona omassa rauhassa muilta aikuisilta. Sikisi tämä työ sopii mulle.. tai ainakin uskottelen niin..
Keksikää mulle jotain muuta sitten..
Jos olet työssäsi hyvä ja asiakkaiden arvostama, sinulla on mahdollisuus korottaa hieman ansioitasi ryhtymällä yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. Saat enemmän sananvaltaa siihen, mitkä ovat työaikasi ja paljonko sinulle maksetaan. Hyvästä hoidosta ihmiset ovat valmiita maksamaan enemmän.
Miksi ei. Toki jos oma ajatusmaailma on sellainen, että työ on vain euroja. Kun makaa sen 10v himassa venaamassa parempaa tarjousta huomaa ettei saa edes tuota 2000€. Jos joku tarjoaa minulle 2000€kk liksaa niin otan vastaan jos en muutakaan saa, mutta en missään nimessä kuvittele, että saan lopun ikääni vain sen. Pohdin mitä minun tarvitsee tehdä että voin edetä yrityksen sisällä. Mitä voin oppia kyseisestä tehtävästä mikä auttaa minua työllistymään parempi palkkaiseen tehtävään tulevaisuudessa. Kun kaikki pitää saada heti, ei yleensä saa mitään.
Odottamalla kun ei opi mitään saati koskaan etene mihinkään. Voi vain tulla vauva.fi keskusteluryhmiin vinkumaan kun saa pientä palkkaa. Jos mieli on noin pieni niin palkka on sen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksette arvosta sen vertaa elämäänne ja itseänne?
Perheelliset, yksinhuoltajat ym. Ei voi kuin ihmetellä.
Jostain se raha on revittävä ja kun se on itsetienattua ei kyykytä Kela eikä sossu.
Kuten sinua.
On jopa mahdollisuus vaurastua.
Sun asennetta ihmettelen, se on suoraan sanoen ahterista.
Vierailija kirjoitti:
Raadan reilun 8 tonnin palkalla. On kyllä ollut noita kehnompiakin ansioita aiemmin, ei sitä palkkaa muuten saa hinattua ylöspäin kuin töitä tekemällä.
Mitä järkeä tuossa on? Veroprosentti on jo niin massiivinen, ettei käteen jää suhteessa juuri mitään. Itse tuossa vaiheessa uraa perustin oman toimiston, josta nostan 3500 palkkaa ja loput osinkoina omaan osakeyhtiöön. Verokohtelu on paljon inhimillisempi, työmäärä vähäisempi eikä tarvitse kuunnella kenenkään pomottelua, kun on oman itsensä herra/rouva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä neuvot? Mulla on ammattikorkeakoulu tutkinto, 2400 palkka, 38,45 työtunnit.
Kelagold
Ei saa kahta tonnia kelan seinästä. Sori nyt vaan.
"Vuokran jälkeen jää vain 2800€" muistatko?
Yhdelle ihmiselle?! On aika hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän huvin lisäksi saa kuulla jatkuvaa pienituloisten marmatusta ja kateutta palkasta.
Enemmän täällä marmattavat kaltaisesti ihmiset.
Pyydä vähemmän palkkaa, niin veroprosenttisikin laskee. Helpommin sitä huonoa palkkaa saa kuin hyvää.
Kerro nyt ihmeessä, miksi et hommaa itsellesi työtä, josta saa vain esim. 1500 eur/kk? Olisiko kuitenkin niin, että elämäsi on parempaa isommalla palkalla, kaikesta valituksestasi huolimatta?
Mikä on niin vaikea ymmärtää? Ei ole kyse siitä etteikö korkealla palkalla saisi enemmän rahaa, vaan siitä, että siitä menee iso osa veroihin. Jos teet itse ahkerasti töitä korkean palkan eteen, etkö haluaisi nauttia siitä sen sijaan että luovuttaisit jättiosan siitä muille?
Nämä ovat taas niitä asioita joita 2500 euron liksaa nostavat eivät ymmärrä, mutta ymmärtäisivät heti jos oma palkka nousisi neljään tonniin ja siitä ylös.
Oon vasta valmistunu yliopistosta, työaika 40h/vk ja käteen jää n. 2000€ verojen jälkeen. Oon vähä järkyttyny kuinka paljon enemmän työ sitoo kuin opiskelu. Ajattelin pomolta pyytää vaikka 75-80% työaikaa jatkossa, koska en halua uhrata elämääni työlle! Olen lapseton nuori nainen ja kaikki varmasti ajattelee että oon vaan laiska jos saan osa-aikaisen työn. Siinäpäs ajattelee!
Kylläpä on aloittajalla ikävä asenne. Tai oikeastaan aika tyhjä pää.
Hehe, itsellä tuntipalkka 9,4e/h. Jos haluisin bruton olevan yli 2000, pitäisi tehdä 50 tuntista viikkoa.
Mun palkka on nettona 1750 euroa ja ainakin itse pystyn elämään sen turvin ihan mukavaa elämää. Olen aika säästäväinen luonne ja saan yleensä jopa säästöön tuosta ihan hyvin, etenkin kun asumismenot on pienet. Ihan tarkoituksella ei ole otettu mitään jättilainaa, niin jää rahaa elämiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. 8 tuntia päivässä, viisi päivää viikossa. Brutto 2000 e, netto 1700. Ihan perseestä.
Oudon suuri netto suhteessa bruttoon
Siitä sitten sopivaa Sugardaddya etsimään jos palkkatyö ei maita, kannattaa pitää kropastaan huolta, että vielä kelpaa jollekin vanhalle herralle.
36 h vko ja toi pari tonttua palkka. En valita.. hyvät työajat ja edut. Pyhät aina vapaita yms.
No saiskin pari tonnia! Tekisin reippaammin, ja hymyilisin joka päivä!
Olin muutaman kuukauden työtön ja oli muuten tylsää. Istuin lähinnä kotona ja rahaa sain sen joku 600 e + asumistuki kolmisen sataa.
Itellä kanssa sellainen 4000 kätöseen/ kk en alle 3000 voisi kuvitella eläväni tyydyttävää elämää.
En koe työtäni raatamiseksi. Työni ei ole erityisen raskasta, pidän jopa siitä ja työkaverit ovat mukavia. Viikossa työaikani on 36,45 h ja palkkaa saan kuukaudessa 2400e bruttona. Olen ihan tyyttyväinen. En usko, etttä työttömänä olisin tyytyväisempi elämääni. Ja kyllä minulla huomattavasti enemmän jää käyttörahaa kuin työttömällä.
Tienaan 30h/vko-työajalla n. 2000€ bruttona. Ei tule mieleenkään tehdä lapsia tällä tulotasolla, ei todellakaan! Hädin tuskin on varaa autoonkaan. Toimeen tällä tulee muttei paljoa juhlita tai eletä sellaista luxuselämää esim. flamingokellukkeessa keimaillen jossain altaalla kuten Instagramin rinnakkaistodellisuudessa.
Mun mielestä tuo aloitus ei ole kovin älykkään ihmisen aloitus. Luulisi jokaisen vähänkin ajattelevan ymmärtävän että lähtökohdat vaikuttaa ja elämäntilanne ylipäätään. Jos ei ole muuta työtä niin kai nyt kuka vaan normaali tekee työtä kun työtä.
Korvauksiin verrattuna 2000€ on paljon kun veroprosenttikin tod näk pieni.
Itse oon aina tehnyt töitä palkasta riippumatta. Huonopalkkainenkin työ on parempi kuin ei työtä ollenkaan.
Lisäksi kaikille työ ei ole muuta kuin rahanlähde. Kaikki eivät määrittele itseään työn kautta.