Lletteko valmiita todellakin raatamaan 40 tuntia töissä jollain parin tonnin kkpalkalla?!
Miksette arvosta sen vertaa elämäänne ja itseänne?
Perheelliset, yksinhuoltajat ym. Ei voi kuin ihmetellä.
Kommentit (106)
Raadan reilun 8 tonnin palkalla. On kyllä ollut noita kehnompiakin ansioita aiemmin, ei sitä palkkaa muuten saa hinattua ylöspäin kuin töitä tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Palkka on 3100 ja Käteen jää 2100. Kiva tämä keskituloiselle elämä kun helvetinmoinen summa menee veroihin. Niillä rajoille ne kakarat tekee kakaroita ja kaivaa persettään kotona. Huoh.
Samat tulot mulla ja olen aivan samaa mieltä. Itse raapii p***e ruvella hommia 8h/pv 5pv/vko + kikyt päälle. Ei naurata ei kun joku makaa himassa ja käärii saman verran fyrkkaa tekemättä mitään.
Mitään ei jää tuosta summasta säästöön kun kaikki menee sen siliän tien.
No, voisihan se palkka olla toki isompikin (2200/1750), mutta toisaalta taas iso osa työstä lähinnä duunipaikalla hengaamista ja palkallisia lomapäiviä on aika paljon. Joskus aikoinaan kesätöissä tehtaalla tienasi melkein tonnin enemmän, mutta sitten joutuikin kirjaimellisesti raatamaan sorvin ääressä niska limassa (kuuma sali, työhaalarit).
Tällä palkalla kuitenkin saa kaiken tarpeellisen ja vähän tarpeetontakin.
No minä saan sosionomina YAMK 2130 euroa kuussa, päivätyö, työaika vajaat 39 t vko. Olen ollut myös huonommin palkatussa työssä: alle 2000€ kuussa. Kyllähän töissä pitää käydä. Kun olin työttömänä, sain kaiken kaikkiaan 780 euroa asumistukineen. Vuokran jälkeen käyttöön jäi 290€. Ja sekin sen ansiosta, että olin maksanut alkuvuonna korkeaa vero%, niin oli tosi pienet verot.
Pakko raataa, jotta ylimystö voi elää pröystäillen ja uida rahassa.
Se on ovela juoni, maailmanmarkkinat kun ovat riippuvaisia siitä, että ihmiset ottavat pankista lainaa ja luovat näin lisää rahaa tähän maailmaan, joka päätyy lopulta rikkaimpien taskuihin lepäilemään mukavasti.
No kuule, on pakko, jos työnantaja ei maksa enempää. Eikä niitä paremmin palkattuja duuneja ole joka oksalla.
Olen tietysti valmis vaikka paljon pienemmälläkin palkalla. Haluan olla mukana talkoissa.
Meidänkin yrityksen pääjohtajalla oli ennen viisi yksityissuihkukonetta ja nyt enään vain neljä koska työntekijöille piti maksaa 1900e kuukaudessa. Onko se oikein? Ei minun mielestäni.
Kyllä johtaja on aina palkkansa ansainnut, toisin kuin laiska työntekijä.
No, olen aikuiskoulutuksessa ja koulutukseen on kuulunut työssäoppimista nyt yhteensä 19 viikkoa eli melkein 5 kuukautta. Täysin samaa duunia teen kuin vakityöläiset, mutta ihan ilman palkkaa.
Aikuiskoulutuksessa olen sen vuoksi, että entiseltä alaltani on enää täysin mahdotonta löytää työtä. Valmistun alalle, jossa keskipalkka vähän päälle 2000 euroa/kk.
Tämä palkatta (9 € kulukorvaus) täyden työpäivän 8 h/pv tekeminen on kyllä niin syvältä. Pakko kuitenkin jaksaa, että saa näytöt läpi ja hyvät arvioinnit, jotta saisi sitten valmistuttua töitä.
Meidän firman pääjohtaja on tottunut aamuisin uimaan timanteilla täytetyssä uimaaltaassa. Nyt on joutunut vaihtamaan timantit rubiineiksi ja oli meille kiittämättömille työläisille pirun vihainen, ja ihan ymmärrettävästä syystä! Palkkamme puolitettiin ja näin ollen olemme mukana myös talkoissa ja olen ylpeä siitä!
No kuule tiedätkö mitä...tämän faktan varassa tämä yhteiskunta lepää.
Vierailija kirjoitti:
Miksette arvosta sen vertaa elämäänne ja itseänne?
Perheelliset, yksinhuoltajat ym. Ei voi kuin ihmetellä.
En minä raada. Palkkaa saan taulukon mukaisesti 2480 eur brutto ja työ on suhteellisen mukavaa ulkotyötä. Kesällä erityisesti miellyttävää. Ammatin arvostuskin ihan hyvä
Mitäs ap itse meinaa sitten tehdä?
Maata kotona yhteiskunnan elätettävänä?
Vierailija kirjoitti:
Palkka on 3100 ja Käteen jää 2100. Kiva tämä keskituloiselle elämä kun helvetinmoinen summa menee veroihin. Niillä rajoille ne kakarat tekee kakaroita ja kaivaa persettään kotona. Huoh.
Täytyy sanoa, että paljon menee veroja yms maksuja. Kyllä pitäisi verotuksen laskea tässä palkkaluokassa. Tuossahan voittaa vain verottaja.
Jääkää vaan nuoret kotiin, niin meille yli viisikymppisille riittää töitä! Saadaan hyvät eläkkeet eikä työvuosia ole enää niin montaa jäljellä.
Ei. Ei sitten millään. Fattasta saa niin kivasti rahaa ja voi sitten täällä päivät pitkät haukkua vaikka lähihoitajia. Itsehän selvisin nippanappa ala-asteelta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. 8 tuntia päivässä, viisi päivää viikossa. Brutto 2000 e, netto 1700. Ihan perseestä.
Kyllä tossa verottaja kompensoi ihan helvetisti. Jos saa 3000€ niin siitä jää sitten joku 2100€ ja työ on jo ihan hitosti vaativampaa.
20-vuotias, perustutkinto alla, ja palkka 2500e kuussa bruttona, töitä ma-pe. Kyllä kelpaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä neuvot? Mulla on ammattikorkeakoulu tutkinto, 2400 palkka, 38,45 työtunnit.
Kelagold
Vähänkö olisi tylsää. Pidän työstäni ja varsinkin siitä että joku muu tekee lounaan. Pysyn kunnossa, elämässä on rutiineja ja viikonloppuisin teen vapaaehtoistöitä. Ja eläke karttuu.
Ope ja yrittäjä pari vuotta sitten. Viikossa hommia 45-50h ja netto 1900e/kk. Brutto 2350.
Pelkällä open hommalla olisi tienannut 2000€/kk.
Nyt tunteja viikossa 50-60 ja netto noussut jo 2700€. Ylitunteja on toki paljon.