Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärkeää asiaa, auttakaa jos voitte

Vierailija
05.04.2006 |

Mitä lääkettä määrätään paniikkihäiriöön? Onko lääkitys jatkuvaa vai otetaanko se aina kohtauksen tullessa? Kuinka pitkään lääkettä joutuu käyttämään, koko loppu elämänsä? Miten vaikuttaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut pääsee niistä sitten jonkin ajan kuluttua, toiset käyttää pidemmän aikaa. mutta hyvähän se on, jos saa vaivan hallintaan.

Vierailija
2/2 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri määräsi paniikkihäiriöön Cipralex merkkisiä lääkkeitä jota käytettään myös masennuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelkojen hoitoon.

Mä jouduin syömään noita Cipralexejä noin kuukauden ennenkuin ne alkoivat vaikuttaa ja ainakin minulle ne on olleet hyvät lääkkeet, vähän tuli sivuvaikutuksia -pahoinvointia ja väsymystä- mutta ne kyllä meni ajan kanssa ohi kun elimistö tottui lääkkeisiin.

Silloin kun kävin lääkärillä niin lääkäri sanoi että on kahdenlaisia lääkkeitä niitä joilla on estävä (estävä on varmaan väärä sana mutta en nyt saanut päähän oikeaa sanaa) vaikutus (Cipralex) ja sit on sellasia joilla on " heti helpotti" - vaikutus ja ainakin yksi näistä " heti helpotti" lääkkeistä oli Diapam. Eli siis " heti helpotti" lääke otetaan silloin kun tuntuu siltä että paniikkikohtaus alkaa puskemaan päälle ja sit se helpottaa samantien kun sen ottaa.

Minulla on siis noita Cipralexeja jota on ainakin minulle toimut tosi hyvin ja annostus on 10mg tapletti kerran päivässä. Ja sit kävin vielä parin kuukauden ajan psykologilla mut lopetin sen kun tuntui olevan kaikki ihan ok ja sovittiin että jos joskus tulee sellainen tilanne että haluan jutella niin soitan sitten psykologille ja varaan ajan, muuten käyn harvakseltaan kontollikäynnillä. Minulle lääkäri ja psykologi suosittelivat että syön nyt noita lääkkeitä ainakin vuoden ja ehkä vaikka kaksikin vuotta ja sitten kun alan lopettamaan lääkitystä niin pienennetään annosta ja sit pikkuhiljaa lopettelen mut se ei vielä ole ajankohtainen asia että siitä en osaa enenpää sanoa.

Mutta suositellaan syömään noita lääkkeitä (siis jos ottaa vaikka esim. Cipralexin) niin että vaikka oireet häviävät kun lääke alkaa vaikuttaa niin ainakin sen jälkeen vielä kannattis syödä puoli vuotta tai parempi olis jos söisi vuoden oireiden katoamisen jälkeen.

Minä omalta kohdaltani suosittelen tuota Cipralexia ja kannattaa kyllä tarkkaan miettiä että ottaako tollasen " heti helpotti" lääkkeen vai vaikka esim. ton Cipralexin kun yleensä noilla " heti helpotti" lääkkeillä on se huono vaikutus että niistä jää tosi helposti riippuvaiseksi.

Toivottavasti tämä vähän auttoi ap:tä ja toivon Sinulle ap kaikkea hyvää tulevaisuudessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä