Pelkästään Vans-kenkien suosio osoittaa ettei teineillä ole aivoja
Huonolaatuisempia kangaskenkiä saa hakea. Mutta eihän teineille merkitse mikään muu kuin joukkoon kuuluminen mitään.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla kapeajalkaisia? Jos vähänkään pikkuvarvas ottaa reunaan kiinni, Vanssista ratkeaa sauma jopa kuukauden käytön jälkeen.
Converseja en saa edes jalkaan.
Vanssit sopivat hyvin suuren osan suomalaisten jalkaan, kun niissä on leveähkö lesti. Converset taas sopivat kapeajalkaisille paremmin.
Sulla täytyy olla todella leveä jalka, jos vanssit ei mahdu. Tai vaihtoehtoisesti käytät liian pieniä kenkiä. Vansseista kuitenkin saa olla puolta tai yhtä kokoa normaalia isompi koko. Itselläni on normaalisti kengänkoko 39.5, mutta vansseista mallista riippuen 40-40.5Mikä ihmeen 39.5? Tuollaista kokoa ei ole juuri millään merkillä. Sano vaan suoraan että jalkasi on kokoa 40. Eikö vaan että jalkasi kenkäsi sisämitta pitää olla ainakin 25.5 cm? Se on useimmilla merkeillä koko 40.
Naisten tapa pyöristää jalan kokoa tuolla tavalla alaspäin että muka olisi pienempi, erityisesti juuri noin että numero alkaa kolmosella eikä nelosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei merkitsekään, siinä vaiheessa haetaan sitä että ollaankin sosiaalisia, kuulutaan suurempaan joukkoon kuin perhe. Oikeesti muistelkaapa oman nuoruutenne tyyppejä, jotka kulkivat ihan eri tamineissa kuin muut, mitä heistä tuli?
Musta tuli tällainen 53 v Vansien käyttäjä 😂
Mä kokeilin kun ne oli niin hyvän näköiset, ku teinityttö niitä vieressä kokeili. Tuntui niin hyvältä jalassa, kun kokeilin, että pakkohan ne oli ostaa.
Viikissäkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla kapeajalkaisia? Jos vähänkään pikkuvarvas ottaa reunaan kiinni, Vanssista ratkeaa sauma jopa kuukauden käytön jälkeen.
Vanssit sopivat hyvin suuren osan suomalaisten jalkaan, kun niissä on leveähkö lesti. Converset taas sopivat kapeajalkaisille paremmin.
Sulla täytyy olla todella leveä jalka, jos vanssit ei mahdu. Tai vaihtoehtoisesti käytät liian pieniä kenkiä. Vansseista kuitenkin saa olla puolta tai yhtä kokoa normaalia isompi koko. Itselläni on normaalisti kengänkoko 39.5, mutta vansseista mallista riippuen 40-40.5Mikä ihmeen 39.5? Tuollaista kokoa ei ole juuri millään merkillä. Sano vaan suoraan että jalkasi on kokoa 40. Eikö vaan että jalkasi kenkäsi sisämitta pitää olla ainakin 25.5 cm? Se on useimmilla merkeillä koko 40.
Naisten tapa pyöristää jalan kokoa tuolla tavalla alaspäin että muka olisi pienempi, erityisesti juuri noin että numero alkaa kolmosella eikä nelosella.
Samoinhan miehet pyöristää ylöspäin. Ja onko se nyt jotenkin iso numero naiselle olla 40?
Vanssit olivat out jo toissa vuonna. Viime vuonna piti olla mustat Niket ja tänä vuonna valkoiset nahkaiset.
Monilla merkeillä on kylläkin juuri noita murtoluku-kokoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei merkitsekään, siinä vaiheessa haetaan sitä että ollaankin sosiaalisia, kuulutaan suurempaan joukkoon kuin perhe. Oikeesti muistelkaapa oman nuoruutenne tyyppejä, jotka kulkivat ihan eri tamineissa kuin muut, mitä heistä tuli?
Musta tuli tällainen 53 v Vansien käyttäjä 😂
Mä kokeilin kun ne oli niin hyvän näköiset, ku teinityttö niitä vieressä kokeili. Tuntui niin hyvältä jalassa, kun kokeilin, että pakkohan ne oli ostaa.
Viikissäkö?
Ei Suomessa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vanssit olivat out jo toissa vuonna. Viime vuonna piti olla mustat Niket ja tänä vuonna valkoiset nahkaiset.
Eihän se, että on ne Vansit, sulje muita kenkiä pois? Ainakin mulla on paljon kenkiä. Mä tykkään vaihdella ja kengät kestää paljon pidempään hyvänä, kun vaihtelee, eikä pidä yksiä ja samoja koko aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, typerä tapa joka tapauksessa ilmoittaa numeroilla joista ei edes tiedä minkä kokoisia oikeasti ovat. Tietysti onhan se paljon hienompaa voida sanoa että jalka on kokoa 39.5 vaikka se on useimmissa kengissä samaa kokoa kuin 40 eli 25.5 cm. Senttimetreissä pitäisi Euroopassakin ilmoittaa kengän koot niin ei kenenkään tarvitsisi pähkäillä mikä sopii pituutensa puolesta.
Rumia ovat. Sopii tyylittömille suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, typerä tapa joka tapauksessa ilmoittaa numeroilla joista ei edes tiedä minkä kokoisia oikeasti ovat. Tietysti onhan se paljon hienompaa voida sanoa että jalka on kokoa 39.5 vaikka se on useimmissa kengissä samaa kokoa kuin 40 eli 25.5 cm. Senttimetreissä pitäisi Euroopassakin ilmoittaa kengän koot niin ei kenenkään tarvitsisi pähkäillä mikä sopii pituutensa puolesta.
Suurin osa 40 koon kengistä on isoja ja 39 koko on liian pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa 40 koon kengistä on isoja ja 39 koko on liian pieni.
39 on yleensä 25cm ja 40 on 25.5cm. 39.5 on yleensä jompikumpi näistä eli 25cm tai 25.5cm. Eli jos jalkaterääsi mahtuu 25cm kenkä niin voit sanoa kooksi 39. Jos taas kenkä pitää olla 25.5cm voit sanoa että kenkäsi on kokoa 40. Kerro toki kumpi mitta on sinun jalkateräsi mitta!
Me ollaan kaikki oltu teinejä joskus, daa!
Oliko meillä aivot? no, v##tu oli. Se on ihan sama mitä tälläiset kalkiset ajattelee.
32 jatkaa.
39.5 ei siis ole mikään 39 ja 40 välikoko vaan ainoastaan erilainen tapa ilmoittaa koko. Se vastaa siis joko 39 tai 40 kokoa riippuen valmistajasta.
Mulla on Vansista koko 38,5, vaikka normaalisti 38 on mun koko. Vansit on kyllä tosi leveät, mutta se on vaan hyvä, kun niihin mahtuu talvella villasukkakin. Mahtuu mulla kyllä Converseihinkin. Mä olen muuten 57-v. enkä edes tiennyt, että nuo muka olisivat vain teinien kenkiä.
Olen luullut Vanseja poikien kengiksi, en ole kuullut että tytötkin niitä käyttäisivät. Meidän teini ei ole koskaan ollut merkkien perään. Vaatteet ostetaan oman maun mukaan ja tarpeen tullen jopa miesten osastolta. Joskus vuosia sitten, kun jalka oli lakannut kasvamasta, halusin ostaa hänelle kunnolliset talvikengät, jotka olivat osoittautuneet hyviksi ja kestäviksi kun hän oli leikki-ikäinen. Sitten kun tyttö meni kouluun uudet kengät jalassaan, hän huomasi kauhukseen että tosi monella muullakin oli samanlaiset Timberlandit :-)
Minä ostin sen takia että tykkään niistä. Pitäisin vaikka olisivat maailman noloimmat kengät. En edes ostanut niitä perus old skooleja tai ruudukkaita, vaan tällaiset:
No tämmönen 34 v on suunnitellut piakkoin ostavansa Vansit. Aiemmin en ole malttanut tennareista kustantaa 80€ mutta viime syksynä paloi käpy kun halpiskangaskengät sai jalat ja selän kipeäksi. Vanseissa näyttää olevan melko paksu pohja. Hyvä! Vaimenee isku paremmin. Ovat mielestäni myös tyylikkään näköiset, eikä joka paikkaan voi korkkareilla ja kävelykengillä mennä, varsinkaan kesällä. Eli juuri sopivat!
Ostin Vanssit viisi vuotta sitten ja ovat vielä älyttömän hyvässä kunnossa. Pidän niitä keväisin ja syksyisin ja joskus kesällä. Ovat tosi hyvät jalassa. Pitkäikäisimmät kengät mitä mulla on ja ihan suosikit ulkonäkönsä puolesta. Ikää 35v 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jalan koko 36,5, miksi ihmeessä mä pyöristäisin alaspäin? Joissain kengissä koko on 36, joissain 37, mutta kas kummaa, vansin (ja muiden puolikkaissa kokonsa ilmoittavien) koko 36,5 on sopiva. Ja mun kengän koko ei ole 37, koska se on useasti liian iso. 36 useasti liian pieni. Monesti jäänyt kengät ostamatta, kun sopivaa kokoa ei ole.
Nykyaikana lenkkareita käytetään talven läpi. En muista että aiemmin niin olisi ollut. Useimpia kenkiä käytän 4kk vuodesta, ja parhaimmat ovat jo 7-vuotiaita