Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut tänään tasan 10v ilman prosessoitua sokeria :D

Vierailija
17.09.2017 |

Syön tietenkin hedelmiä ja marjoja, mutten ole kymmeneen vuoteen koskenut mihinkään tuotteeseen, johon olisi lisätty sokeria. Olin 20v kun aloitin. Teen kaiken ruoan itse ja noin 60-70% syömisistäni ovat vihanneksia. Esimerkiksi karkit ovat ruvenneet ällöttämään. Ei kenenkään pitäisi syödä semmoista roskaa!

Sokerittomuus paransi elämääni niiiin monella tapaa!

- 12-vuotiaasa asti olleet iho ongelmat katosivat (akne, pintakuiva ja hilseilevä iho). Kun olin ollut kuukauden ilman sokeria, niin olin täysin hämilläni siitä, miltä ihoni näytti. Se oli viimeksi ehkä 10-vuotiaana ollut niin hyvässä kunnossa :) Ja ihoni ei rehellisesti sanottuna ole vanhentunut kymmenessä vuodessa ollenkaan (sokeri vanhentaa ihoa), päinvastoin. Kun jätin sokerin, pienet rypyt silmien alla rupesivat katoamaan ja ihoni näytti paljon nuoremmalta.
- En ollut enää jatkuvasti flunssassa (vuotena ennen kuin aloitin oli 7 flunssaa vuoden aikana...)
-Ei enää jatkuvaa väsymystä
-Laihduin 15kg 8kuukaudessa ilman, että kalorit väheni.
- Pääsin eroon hiivatulehduksista
-Nukuin paremmin, voin paremmin, päänsäryt katosivat ja paljon muuta positiivista.

Herkuttelen hedelmillä ja mm. taatelit ovat numero 1 herkkuni viikonloppuisin tai sitten teen esim. itse jäätelöä, jonka makeutan banaanilla tms. Ei ole vaikeata olla ilman sokeria ja se todellakin kannattaa.
Kysykää jos elämäntapani kiinnostaa :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko syöt hunajaa?

En ollenkaan. En ole koskaan oikein tykännyt siitä. ap

Vierailija
22/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno suoritus! Pitäisi itsekin yrittää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailtavaa. Haluaisin saada voimia aloittaa samanlaisen elämän. Juuri ihon vuoksi ja kiloja on myös 10 ylimääräistä. Lisäksi kuvittelisin että mulla vaikuttaisi mielialan ailahteluun ja jaksamiseen muutenkin...

Voisitko kertoa vaikka esimerkin päivän (tai useamman) syömisestä ja minkälaisia ruokia valmistat?

Tänään olen syönyt:

Aamupala: Turkkalaista (täysirasvainen) jogurttia marjojen kanssa, kanamuna ja appelsiini

Lounas: Kvinoasalaatti (Kvinoaa, tomaatteja, parsakaalia, avokaadoa, herneitä, kanaa ja ehkä jotain muutakin, jonka unohdin:)

Välipala: Banaani ja kaksi porkkanaa

Illallinen: Tein "juurespihvejä" (bataatti, porkkana, nauris, punajuuri, kanamunaa ja mausteet) ja niiden kanssa vihanneksia ja tummaa riisiä

ja jos vielä on kohta nälkä niin otan jotain tuoreita vihanneksia, kuten kukkakaalia, porkkanaa, kurkkua tms.

Annokseni ovat aika isoja.

ap

Kiitos. Oliko sun lähtökohta aloittaessasi millainen? Meinaan kuinka paljon söit turhuuksia kuten karkkia? Ja kuinka pian aloittamisen jälkeen mieliteot helpottavat?

Vierailija
24/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailtavaa. Haluaisin saada voimia aloittaa samanlaisen elämän. Juuri ihon vuoksi ja kiloja on myös 10 ylimääräistä. Lisäksi kuvittelisin että mulla vaikuttaisi mielialan ailahteluun ja jaksamiseen muutenkin...

Voisitko kertoa vaikka esimerkin päivän (tai useamman) syömisestä ja minkälaisia ruokia valmistat?

Tänään olen syönyt:

Aamupala: Turkkalaista (täysirasvainen) jogurttia marjojen kanssa, kanamuna ja appelsiini

Lounas: Kvinoasalaatti (Kvinoaa, tomaatteja, parsakaalia, avokaadoa, herneitä, kanaa ja ehkä jotain muutakin, jonka unohdin:)

Välipala: Banaani ja kaksi porkkanaa

Illallinen: Tein "juurespihvejä" (bataatti, porkkana, nauris, punajuuri, kanamunaa ja mausteet) ja niiden kanssa vihanneksia ja tummaa riisiä

ja jos vielä on kohta nälkä niin otan jotain tuoreita vihanneksia, kuten kukkakaalia, porkkanaa, kurkkua tms.

Annokseni ovat aika isoja.

ap

Kiitos. Oliko sun lähtökohta aloittaessasi millainen? Meinaan kuinka paljon söit turhuuksia kuten karkkia? Ja kuinka pian aloittamisen jälkeen mieliteot helpottavat?

Teini-ikäisenä söin todella paljon, eli viikossa ehkä 3 kertaa 300g karkkipussin ja 200g suklaalevyn plus kaikki piilosokeri. Olin ihan koukussa sokeriin. Joskus 17-vuotiana rupesin pikkuhiljaa muuttamaan elintapojani ja syömään vähemmän herkkuja ja enemmän vihanneksia, mutta ehkä kerran viikossa lipsahdin syömään herkkuja. 20-vuotiaana päätin jättää sokrun kokonaan, kun huomasin mitä kaikkea se minulle aiheuttaa. Ekat 2-3 viikkoa oli vaikeata ja teki jatkuvasti mieli karkkia ja suklaata, mutta sitten jo kuukautta myöhemmin huomasin, ettei enää tehnyt mieli. Sokeri on todella koukuttavaa (jopa tupakkaa pahempi) joten siitä vieroittautuminen voi viedä aikaa, mutta kyllä se onnistuu :)

ap

Vierailija
25/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nää "sokerista luopujat"  Niillä kuitenkin normiruoka sisältää helvetisti sokeria.

Vierailija
26/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nää "sokerista luopujat"  Niillä kuitenkin normiruoka sisältää helvetisti sokeria.

No mun ruoassa sitä ei kuitenkaan ole muuten kuin hedelmien ja vihannesten  luonnollisessa muodossa.

ap

Vierailija
27/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden syömättä sokeria ja vehnäjauhoja. En laihtunut yhtään. Ihoni on aina ollut hyvä, eikö unissani ole mitään vikaa. Nykyään syön kohtuudella sokeria.

Vierailija
28/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun ruoassa sitä ei kuitenkaan ole muuten kuin hedelmien ja vihannesten  luonnollisessa muodossa.

ap

Mitähän mahdat syödä?

Vierailija
29/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet karppisokerista? Voiko sitä käyttää?

Vierailija
30/31 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että "karkit ovat ruvenneet ällöttää", olet kuitenkin10 ollut ilman sokeria?

Vierailija
31/31 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytätkö makeutusjauhetta esim steviaa?