Ammatinvaihto IT-tradenomiksi
Onko kannattavaa? Tällä hetkellä olen maanrakentajana ihan hyvässä firmassa. Töitä löytyy aina, mutta kyllästyttää tämä touhu. Minua on aina kiinnostanut IT-ala, mutta silloin kun oli haku, niin vanhempani sanoivat, että IT-ala ei kannata, koska on vaikea saada töitä. He olivat itse OP:ssa ja IBM:llä töissä.
Suunnitelma olisi tehdä duunia ja käydä koulua samalla. Eli kotona opiskelisin eteenpäin.
IT-tradenomi > ohjelmointi > kyberturvallisuus.
Kiehtoo ajatus siitä, että voi tehdä etätöitä ja mahdollisuus tehdä jossain toisessa maassa.
Kommentit (6)
Mikään opiskelu ei ole haitaksi ja todennäköisesti onnistut alalla josta olet tosissaan kiinnostunut ja aiot Hankkia tietoa ja osaamista yli kaiken
Kyberturvallisuus on ainakin ala, jolla on töitä.
Jos se on unelmasi, tavoittele sitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kannattavaa? Tällä hetkellä olen maanrakentajana ihan hyvässä firmassa. Töitä löytyy aina, mutta kyllästyttää tämä touhu. Minua on aina kiinnostanut IT-ala, mutta silloin kun oli haku, niin vanhempani sanoivat, että IT-ala ei kannata, koska on vaikea saada töitä. He olivat itse OP:ssa ja IBM:llä töissä.
Suunnitelma olisi tehdä duunia ja käydä koulua samalla. Eli kotona opiskelisin eteenpäin.
IT-tradenomi > ohjelmointi > kyberturvallisuus.
Kiehtoo ajatus siitä, että voi tehdä etätöitä ja mahdollisuus tehdä jossain toisessa maassa.
Turun yliopistolla on parikin hyvää kyberturvallisuuden koulutusohjelmaa.
Jos sulla on mahdollisuus opiskella työn ohessa ja ala kiinnostaa, niin ehdottomasti opiskelemaan. Työllistymisestä ei juuri millään alalla ole nykyisin takeita, mutta koska sulla on jo duuni, voit hyvin etsiä it-alan töitä kaikessa rauhassa. Itse tein tuon loikan sairaanhoitajan taustalla :)
Olen 23 vuotias jos se jotenkin muuttaa asiaa.