Olen ollut tänään tasan 10v ilman prosessoitua sokeria :D
Syön tietenkin hedelmiä ja marjoja, mutten ole kymmeneen vuoteen koskenut mihinkään tuotteeseen, johon olisi lisätty sokeria. Olin 20v kun aloitin. Teen kaiken ruoan itse ja noin 60-70% syömisistäni ovat vihanneksia. Esimerkiksi karkit ovat ruvenneet ällöttämään. Ei kenenkään pitäisi syödä semmoista roskaa!
Sokerittomuus paransi elämääni niiiin monella tapaa!
- 12-vuotiaasa asti olleet iho ongelmat katosivat (akne, pintakuiva ja hilseilevä iho). Kun olin ollut kuukauden ilman sokeria, niin olin täysin hämilläni siitä, miltä ihoni näytti. Se oli viimeksi ehkä 10-vuotiaana ollut niin hyvässä kunnossa :) Ja ihoni ei rehellisesti sanottuna ole vanhentunut kymmenessä vuodessa ollenkaan (sokeri vanhentaa ihoa), päinvastoin. Kun jätin sokerin, pienet rypyt silmien alla rupesivat katoamaan ja ihoni näytti paljon nuoremmalta.
- En ollut enää jatkuvasti flunssassa (vuotena ennen kuin aloitin oli 7 flunssaa vuoden aikana...)
-Ei enää jatkuvaa väsymystä
-Laihduin 15kg 8kuukaudessa ilman, että kalorit väheni.
- Pääsin eroon hiivatulehduksista
-Nukuin paremmin, voin paremmin, päänsäryt katosivat ja paljon muuta positiivista.
Herkuttelen hedelmillä ja mm. taatelit ovat numero 1 herkkuni viikonloppuisin tai sitten teen esim. itse jäätelöä, jonka makeutan banaanilla tms. Ei ole vaikeata olla ilman sokeria ja se todellakin kannattaa.
Kysykää jos elämäntapani kiinnostaa :)
Kommentit (31)
Jätin vehnän ja laihduin 40 kg. Lisäksi masennus, atooppinen iho, jalkasieni sekä likinäköisyys poistuivat ja sain niin paljon energiaa, että jo 3-4 tunnin yöunet riittävät.
Aika hyvin kun miettii missä kaikessa prosessoitua sokeria on.
Mutta itse en olisi valmis luopumaan karkeista ja pullasta :D
Olet aivan oikeassa siinä, että sokeri on haitaksi. Älä kuitenkaan puhu sokerittomasta syömisestä, jos syöt taateleita ja banaania.
Minä laihduin 6kk 20 kg vaikka kalorimäärä nousi! Ja punnitsin joka ikisen suuhun menvän ja lasken laskimella sen enrgiapitoisuuden. Tämä on ihme! Aion tehdä pyhiinvaellusmatkan Bordeux'hon juhlistamaan asiaa. Ai miksi juuri sinne?
Vierailija kirjoitti:
Etkö ikinä syö muualla kuin kotona? Vai otatko kaikkiin juhliin tms. omat eväät mukaan?
Juhlissa syön kaikkea tarjolla olevaa, missä ei ole sokeria. Aika moneen paikkaan otan kuitenkin omat eväät mukaan, mutten sentään juhliin. ;) Monet tietävät myös, etten syö sokeria, joten he ovat saattaneet tehdä esim hedelmäsalaattia tms.
Confirmation bias on kiehtova ihmismielen rakennelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ikinä syö muualla kuin kotona? Vai otatko kaikkiin juhliin tms. omat eväät mukaan?
Juhlissa syön kaikkea tarjolla olevaa, missä ei ole sokeria. Aika moneen paikkaan otan kuitenkin omat eväät mukaan, mutten sentään juhliin. ;) Monet tietävät myös, etten syö sokeria, joten he ovat saattaneet tehdä esim hedelmäsalaattia tms.
Joo, hedelmäsalaatissa ei olekaan sokeria.
Luovuin sokerista ja viljoista keväällä ja jo juhannuksena saatoin jättää kaikki lääkkeet ottamatta sekä luopua silmälaseista. Lisäksi minulla ei enää ole allergioita, joten nykyään pidän kotona koiria, kissoja, hevosia ja lampaita sekä chichilloja. Lisäksi pystyn tekemään kahta vuoroa töitä puolessa siitä ajasta kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, missä syötävissä ei ole sokeria? Pyydätkö nähdä kaikkien listan kaikista niihin käytetyistä ainesosista?
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan oikeassa siinä, että sokeri on haitaksi. Älä kuitenkaan puhu sokerittomasta syömisestä, jos syöt taateleita ja banaania.
Sokerittomuudella tarkoitankin lähinnä sitä, etten syö mitään prosessoitua sokeria :) Hedelmiä ja marjoja ei kuitenkaan kannata jättää pois. ap
Ihailtavaa. Haluaisin saada voimia aloittaa samanlaisen elämän. Juuri ihon vuoksi ja kiloja on myös 10 ylimääräistä. Lisäksi kuvittelisin että mulla vaikuttaisi mielialan ailahteluun ja jaksamiseen muutenkin...
Voisitko kertoa vaikka esimerkin päivän (tai useamman) syömisestä ja minkälaisia ruokia valmistat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokerittomuudella tarkoitankin lähinnä sitä, etten syö mitään prosessoitua sokeria :) Hedelmiä ja marjoja ei kuitenkaan kannata jättää pois. ap
Juu, ei tietenkään, niissähän ei ole sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, missä syötävissä ei ole sokeria? Pyydätkö nähdä kaikkien listan kaikista niihin käytetyistä ainesosista?
Esim. salaattiin harvemmin tungetaan sokeria. ap
Minä luovuin sokerista pari vuotta sitten, nykyään syön rahkaa ja kanaa. En syö mitään sokerista, jollei pepsimaxia lasketa, jota menee pari litraa päivässä.
Minä olen ollut nyt 3kk ilman prosessoituasokeria. Käytän vain vaahterasiirappia ja hunajaa kotina (näitäkin harvoin).
Vatsaoireet katosivat, iho kaunistui.
Vierailija kirjoitti:
Ihailtavaa. Haluaisin saada voimia aloittaa samanlaisen elämän. Juuri ihon vuoksi ja kiloja on myös 10 ylimääräistä. Lisäksi kuvittelisin että mulla vaikuttaisi mielialan ailahteluun ja jaksamiseen muutenkin...
Voisitko kertoa vaikka esimerkin päivän (tai useamman) syömisestä ja minkälaisia ruokia valmistat?
Tänään olen syönyt:
Aamupala: Turkkalaista (täysirasvainen) jogurttia marjojen kanssa, kanamuna ja appelsiini
Lounas: Kvinoasalaatti (Kvinoaa, tomaatteja, parsakaalia, avokaadoa, herneitä, kanaa ja ehkä jotain muutakin, jonka unohdin:)
Välipala: Banaani ja kaksi porkkanaa
Illallinen: Tein "juurespihvejä" (bataatti, porkkana, nauris, punajuuri, kanamunaa ja mausteet) ja niiden kanssa vihanneksia ja tummaa riisiä
ja jos vielä on kohta nälkä niin otan jotain tuoreita vihanneksia, kuten kukkakaalia, porkkanaa, kurkkua tms.
Annokseni ovat aika isoja.
ap
En ole syönyt valkoista kidesokeria 10 vuoteen. Samanlainen pallukka olen, yhtä ruma ja ryppyinenkin.