Te jotka sijoitatte osakkeisiin, sijoitatko lainarahalla?
Mulla olis nyt salkun lainoitusarvo 10000e ja mietityttää.
Kommentit (25)
On asunto-, kulutus- ja sijoituslainaa. Kaikki tuo vieras pääoma on tosiasiallisesti sijoitettu pörssiin. Korkosijoituksia (lue. lainanlyhennyksiä) kannattaa mielestäni tehdä kun korot nousevat olennaisesti korkeammalle ja etenkin (lue. pitkän koron ja yrityskorkojen rahastot) kun ne lähtevät tulemaan uudelleen alas. Korkosijoitusten tuotto nousee silloin vivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan Nordnetin superluottoa, vai mikä se on? Ymmärtääkseni, jos salkun lainoitusarvo on 10 000€, voit käyttää siitä vain osan, jotta korko pysyisi prosentissa.
Katos joo, max 40% lainoitusarvosta saa olla kultatasolla käytössä eli 4000 eurolla voi kikkailla. Vähentää toki tuottoja, mutta myös riskiä.
Ap.
Kannattaa noihinb ehtoihin tutustua ennen kuin lähtee soitellen sotaan :o)
Minulla on vain sijoitusasuntoja, nyt pitäisi taas ostaa yksi lisää. Kun löydän teen sopivan tarjouksen käteisellä. Sanon , että rahat saa heti, yleensä silloin voi tinkiä. PK-seudulla saa tasaista vuokratuloa. Tykkään kun se on konkreettista ja touhu on ihmisläheistä. Ei ole yhtään nyt velkaa niistä. Minä en halua ottaa riskiä osakkeista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain sijoitusasuntoja, nyt pitäisi taas ostaa yksi lisää. Kun löydän teen sopivan tarjouksen käteisellä. Sanon , että rahat saa heti, yleensä silloin voi tinkiä. PK-seudulla saa tasaista vuokratuloa. Tykkään kun se on konkreettista ja touhu on ihmisläheistä. Ei ole yhtään nyt velkaa niistä. Minä en halua ottaa riskiä osakkeista.
Asuntosijoittaminen vaivalloisempaa
En ole koskaan vivuttanut. Enkä suosittele sinullekkaan.
Ainakaa juuri nyt. Ajankohta aivan väärä.