Jos oot rahantarpeessa, niin myy tavaraa kirppiksellä...
No juuu, olen yrittänyt myydä varmaan vuoden facekirppiksillä, mutta ei jengi tahdo maksaa mistään. Nykyisin halutaan kaikki ilmaiseksi. Ennen olin lahjoittaja-tyyppiä, mutta nyt todellakin tarvitsisin rahaa, koska tulot ovat tippuneet, ja kulut nousseet.
Mutta ei, mitään ei oikein saa kaupaksi. Onkin tullut fiilis, että heitän ennemmin roskiin, kun annan ihmisille, joille on tullut ajatus päähän, että kaikki pitää saada ilmaiseksi.
Kommentit (59)
Kirppismyynnissä se ajoitus on aika tärkeä. Nyt syyskuussa ei ole hyvä hetki laittaa myyntiin hellemekkoja tai puutarhakalusteita.
Käytettyjen perushuonekalujen parhaat markkinat ovat elokuussa, kun opiskelemaan lähtevät nuoret etsivät kalusteita ensimmäiseen omaan asuntoonsa.
Lasten talvivaatteiden paras myyntiaika on loka-marraskuussa.
Jouluaiheiset sisustustavarat kannattaa laittaa myyntiin marras-joulukuussa.
Hinta puolet siitä, mihin hintaan kaupasta saisi tarjouksesta samaan tarkoitukseen soveltuvan tuotteen. Ja jos tavarassa on käytön jälkiä, siitä vielä tiputetaan hintaa. Esim. jos teepaidan saa tarjouksesta halvimmillaan 5 eurolla, hyväkuntoisen perusteepaidan hinta kirppiksellä on maksimissaan 2,5 euroa.
Poikkeuksena merkkituotteet, joita ostetaan ihan vain pelkän merkin vuoksi, sekä keräilyharvinaisuudet. Ne hinnoitellaan tietenkin kysynnän mukaan.
Rahapulaan auttaa karvalompakon raottaminen.
Ite laitoin Facebookkiin myyntiin syksyyn sopivia neuleita, takkeja, kenkiä. Hinta vaihteli 3-10 euron väliltä. Hyväkuntoista ja uutta vaatetta, ei mitään ryysyjä 90-luvulta. Juuri mitään ei mennyt kaupaksi. Sitten laitoin Roskalava-ryhmään "nuorten naisten vaatepaketin", missä paljon neuleita, pitkähihaisia, housuja ja TALVITAKKI. Ei ollu sillekkään ottajia, nuoret ei vissiin käytettyjä vaatteita halua.
Vierailija kirjoitti:
Ite laitoin Facebookkiin myyntiin syksyyn sopivia neuleita, takkeja, kenkiä. Hinta vaihteli 3-10 euron väliltä. Hyväkuntoista ja uutta vaatetta, ei mitään ryysyjä 90-luvulta. Juuri mitään ei mennyt kaupaksi. Sitten laitoin Roskalava-ryhmään "nuorten naisten vaatepaketin", missä paljon neuleita, pitkähihaisia, housuja ja TALVITAKKI. Ei ollu sillekkään ottajia, nuoret ei vissiin käytettyjä vaatteita halua.
Suuri osa nuorista haluaa varmaankin niitä juuri nyt pinnalla olevia vaatteita. Esim. Trasherin paitoja ostetaan nyt käytettynäkin. Muistelen, että jo 90-luvulla nuorten vaatemuodit muuttuivat nopeasti. Jopa puoleessa vuodessa saattoi hitistä tulla nolo.
Vierailija kirjoitti:
Olisko tästä ketjusta pääteltävissä, että vanhoille/käytetyille vaatteille ei vain ole markkinoita Suomessa.
On kyllä jos niillä vielä tekee jotain mutta löydätkö sopivan koon on eri juttu. Käytetyjä kenkiä en osta koskaan jalka/kynsisienen saamisen riskin vuoksi.
Nykyään ulkomailta voi ilman postikuluja tilata alle 2e/kpl mm. uusia vauvan bodeja ja moni myy kirppareilla ~3e/kpl käytettyjä ja usein rumiakin 90-luvun tyylisiä vaatteita. Ja vielä jos netistä ostaa käytettyjä, sen 3e päälle tulee kalliit postikulut.
Ostaisin mielelläni käytettyjä mutta ne on monesti niin huonosti hinnoiteltu verrattuna vaatteen kuntoon. Merkkivaatteiden kalliimman hinnan jokseenkin ymmärrän jos vaate on oikeasti vielä hyvässä kunnossa, mutta itseäni ne eivät kiinnosta.
Ja ennen kuin joku kysyy mistä muka saa niin halvalla, esim. Aliexpressissä on tällä hetkellä bodyt 1,39e/kpl.
Vierailija kirjoitti:
Noissa paketeissa on aina se ongelma, että siellä on yleensä pari kivaa/oikeankokoista ja loput sellaista, joka jää käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Rahapulaan auttaa karvalompakon raottaminen.
no hei niinpä muuten auttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa paketeissa on aina se ongelma, että siellä on yleensä pari kivaa/oikeankokoista ja loput sellaista, joka jää käyttämättä.
Ja aika harva ihminen sattuu olemaan samaa kokoa ylä- että alaosasta ja vielä jaloista kuin myyjä. Siksi vaatepaketteihin kannattaa laittaa vain yhtä lajia, esim. yläosille oma ja taas housuille oma paketti ja kengille oma.
Ottakaapa myös huomioon, että niillä köyhimmillä, joilla eniten olisi tarvetta vaatteille yms. ei ole autoa (kuten minulla) ja roskalavalla annettavat tavarat saattaa olla liian vaikeasti haettavissa. Olen monesti halunnut jotain roskalava-ryhmästä mutta tavaran hakeminen vaatisi neljää eri bussimatkaa ja yksi matka maksaa 3,30e, ei minulla ole semmoiseen varaa ja matka on sairaalle mahdoton käveltäväksi, pyörää en omista ja turvaverkkoa ei ole. Siksi monesti uuden ostaminen on halvempaa koska matkustaminen on niin kallista eikä myyjä lähes koskaan ole valmis joustamaan tavaran tuonnista.
Ja muuten, täällä missä asun, kirpputori on juuri tämmöisessä hankalassa paikassa, minne ei pääse ilman autoa.
- Sen Aliexpress- viestin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Sehän se hauskaa onkin, että ne 90-luvun rytkyt on nyt nuorisolla sitä halutuinta muotia. Jos kaapin perältä löytyy vaikka adidaksen vanhoja kamppeita (pidettävässä kunnossa toki), niin niistä saa ihan hyvän hinnan, jopa paremman kuin 2000-luvun kamppeista. Jos on malttanut odottaa tarpeeksi pitkään, niin nappiverkkareilla tekisi nyt hyvää tiliä!
Mä niin mielelläni ostaisin netistä vaatteita mutta en pysty, olen siihen hankalan mallinen, lyhyt pätkä ja pullea. Mun on pakko sovittaa jokainen vaate, se edullisinkin kirppisvaate taas rahan vähyyden takia. Siksi en osta netistä uusia enkä käytettyjä. Menisi tuhottomasti aikaa alkaa sovitella ja palauttaa nettikauppoihin ja kierrellä ympäri maakuntaa sovittamassa takkia joka ei olekaan sellainen kuin kuvassa.
Joten ostan vaatteeni kivijalkakaupasta tai kirppareilta.
Vierailija kirjoitti:
Myös sielä fb kirppiksellä pitää hinta olla todellakin kohdallaan. Ihmisille tulee kuitenkin kuluja siitä että hakee sen sun luota.
Ihmiset menevät kauppaankin omalla kustannuksellaan, samoin maksavat postikulut kun tilaavat netistä. Ei asiakkaan näkemä vaiva määrittele tuotteen hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se hauskaa onkin, että ne 90-luvun rytkyt on nyt nuorisolla sitä halutuinta muotia. Jos kaapin perältä löytyy vaikka adidaksen vanhoja kamppeita (pidettävässä kunnossa toki), niin niistä saa ihan hyvän hinnan, jopa paremman kuin 2000-luvun kamppeista. Jos on malttanut odottaa tarpeeksi pitkään, niin nappiverkkareilla tekisi nyt hyvää tiliä!
90-luvun Levikset (501) sillä pesulla, jota ysärillä melkein kai ainoastaan oli, menee kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun Levikset (501) sillä pesulla, jota ysärillä melkein kai ainoastaan oli, menee kaupaksi.
Mihin hintaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen kuin joku kysyy mistä muka saa niin halvalla, esim. Aliexpressissä on tällä hetkellä bodyt 1,39e/kpl.
Se 90-luvun body voisi kuitenkin olla laadukasta materiaalia ja kenties jopa made in Finland...
Kaiken maailman alibababodyt, missä oloissa ne onkaan tehty ja mitä niihin on käytetty tuolla vaivaisella hinnalla... En tarkoita lietsoa turhaa pelkoa, mutta esim Suomessa viranomaiset tekee arvokasta työtä seuloessaan haitallisia materiaaleja ja väriaineita myyntiin tulevista vaatteista. Kukaan ei valvo sun alibabaostoksia.
Kun esimerkiksi h&m:n alesta saa pikkulasten vaatteita parilla eurolla, tuntuu ihan hullulta maksaa kirppiksellä jostain trikoosta kakainkertainen määrä.
Mä taas itse olen ihmetellyt sitä kuinka kovia hintoja pyydetään ihan tavallisista käytetyistä vaatteista, jotka kunnosta päätellen on kirppiskamaa monessa polvessa. Tässä ei ole mitään vikaa, mutta uutta vaatetta saa niin halvalla kaupasta, ettei kovin paljon voi käytetystä maksaa.
Mun mielestä hyvä esimerkki on talvihaalari. Mä olen ostanut Molon haalareita -50 ÷ alesta. En mä kehtaisi muutaman käytön jälkeen lähteä myymään niitä -80 ÷ normaalihinnasta, kun kai nyt kaikki tajuaa että vähintään -30 ÷
alennuksella saa keväisin ihan uutta toppahaalaria kaupoista. Tietty tietyt värit ja koot myydään nopeammin loppuun kuin toiset, mutta silti. Ei lasten vaatteet nyt sentään arvoa kasva kaapissa!
Toisten on jotenkin vaikea hyväksyä sitä, että kun on laittanut paljon rahaa johonkin tuotteeseen, siitä ei kannata odottaa ihan 90 prossaa takaisin. Merkkivaatteissa meininki on ihan eri, mutta en mä Gugguustakaan maksa käytettynä lähes uutta hintaa, kun olisinhan mä saanut melkein samalla rahalla ihan uuden vaatteen? Siksi ostan mieluiten tosi halvalla käytettynä tai kaiken uutena alesta ja myyn ne halvalla eteenpäin, hyvin menee kaupaksi vaikka en mitään tiliä näin teekään.
Mitä ja missä te myytte, kun ei mene kaupaksi?
Itsellä Pirkanmaalla tässä kuussa myyty yli 500e tavaraa.
Pari Arabian lahjaksi saatua mukia 5-10e/kpl
IT-oheislaitteita 50e
Merkkilompakko 125e
Balmuirin huivi 140e
Iittalan lahjaksi saatu maljakko 25e
Jne, en kaikkia edes muista.
Helposti tulee 500 euroa kirpulta kulujen jälkeen, myyntiaika 4 viikkoa. Mitä te oikein myytte, kun kauppa ei käy??