Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos oot rahantarpeessa, niin myy tavaraa kirppiksellä...

Vierailija
17.09.2017 |

No juuu, olen yrittänyt myydä varmaan vuoden facekirppiksillä, mutta ei jengi tahdo maksaa mistään. Nykyisin halutaan kaikki ilmaiseksi. Ennen olin lahjoittaja-tyyppiä, mutta nyt todellakin tarvitsisin rahaa, koska tulot ovat tippuneet, ja kulut nousseet.
Mutta ei, mitään ei oikein saa kaupaksi. Onkin tullut fiilis, että heitän ennemmin roskiin, kun annan ihmisille, joille on tullut ajatus päähän, että kaikki pitää saada ilmaiseksi.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vouhotusta. Heitä roskiin ja sillä selvä. Vai luuletko että juuri ne sinun vanhat rytkysi ovat niin ihmeellisiä, että varmasti kaikkia nyt harmittaa? :D

Vierailija
22/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olen myynyt facekirppiksellä kosmetiikkatestereitä pakettina 2e, kylppärinmaton 4e, aluslakanan ja tyyniliinoja 4,50e, kissan kantolaukun 15e, koristetyynyliinat 3e, mekon 5e ja huomista noutoa odottavan mekon 15e. Niin ja sängyn petauspatjan 20e.

Ei huono viikko minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä tavarat ja vaatteethan on sellaisia, että jos laittaisin sanan ilmaiseksi, niin mulla olisi jumalaton jono oven takana. Taatusti tulisivat hakemaan kauempaakin silloin. Mutta ei, sitä ei tule tapahtumaan.

Nyt en enää ihmettele, kun roskiksen luona on aina todella hyväkuntoisia kivoja huonekaluja yms. tavaraa. Moni muukin on tullut samaan tulokseen kuin minä...

Vierailija
24/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyseessä hyvät kamat halpaan hintaan. Olen huomannut, että jos hinta on sellainen, että uutena maksanut 100 e, ja tuote on edelleen uudenveroinen, niin et jumalauta 20 euroa siitä saa.

En ole mistään tienaamisesta puhunut, vaan siitä, että saisin itselleni tarpeettomasta tuotteesta rahaa. Tienaamisessakaan ei kyllä olis mitään pahaa.

Tuntuu, että jotkut pummina eläjät ei tajua, että toiset ne maksaa siitä tuotteesta täyden hinnan, minkä pummit haluaa ilmaiseksi. Noh, ilmaiseksi en anna enää. Osa vaatteista on mennyt ja menee matonkuteeksi(tosi pahalta on tuntunut leikata uudenveroisia toppeja yms. suikaleiksi), osa H&M:lle ja kirjat lahjoitan yhteen laitokseen. Ja loput roskiin. Ja näin ollen minäkin sitten haen toimeentulotukea sairaskuluihin, koska en muuta voi. Vaikka kaikkeni olen yrittänyt.

ap

No ei kukaan ole velvollinen elättämään sinua ostamalla vanhoja tavaroitasi.

Niin, vanhojahan ne ei ole. Mutta eipä ole minunkaan asia varustaa kenenkään kotia tai lapsia ilmaiseksi :)

Heitä roskiin. Mitä tuosta uhoamaan.

Vierailija
25/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vouhotusta. Heitä roskiin ja sillä selvä. Vai luuletko että juuri ne sinun vanhat rytkysi ovat niin ihmeellisiä, että varmasti kaikkia nyt harmittaa? :D

No kyllä sinunlaista pummia harmittaa :) En myy omia rytkyjä, vaan uudenveroisia lastenvaatteita ja sisutustavaraa sekä huonekaluja. Uudenveroisia kirjoja en edes yritä myydä enää.

Vierailija
26/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla olen myynyt facekirppiksellä kosmetiikkatestereitä pakettina 2e, kylppärinmaton 4e, aluslakanan ja tyyniliinoja 4,50e, kissan kantolaukun 15e, koristetyynyliinat 3e, mekon 5e ja huomista noutoa odottavan mekon 15e. Niin ja sängyn petauspatjan 20e.

Ei huono viikko minusta.

No todella hyvin olet kyllä saanut kaupaksi. Ja vaatteita vielä tuohon hintaan, vau! 

ap

Vierailija
27/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin tuosta neuvosta ("myy tavaraa nettikirpparilla") vaarin, kun av:lla niin opastettiin taannoin. Normaalisti olen kaappien siivouksien "jälkiä" vienyt Konttiin, keräyslaatikoihin yms. Nyt olen myynyt Torissa, saanut ~ 150 € tämän kuun aikana. Olen yllättynyt, miten hyvin kaupat on mennyt. Toki on jo tullut vastaan tyyppejä, jotka kyselevät kymmenen viestin verran lisätietoja, jotka kerrotaan jo ilmoituksessa, eikä ilmeisesti aikomustakaan ostaa tavaraa kyselyistä huolimatta. Samoin yksi tapaus, joka jo sopi oston ja noudon, ja sitten hänestä ei enää kuulunutkaan mitään.

Vierailija
28/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että vaatteet ja kengät eivät mene eikä mikään, mikä on ikeaa.

Vierailija
29/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on taas näitä maailman huonoimpia taloudenhoito-ohjeita: osta kalliilla nurkat täyteet turhaa roinaa, myy halvalla pois. En suosittele tällaista talousajattelua kenellekään :D

Vierailija
30/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIlloin kun raha on oikeasti tiukassa, ei kannata eikä voikaan ostaa mitään sellaista, mitä ilman pysyy hengissä.

Kun on koko ikänsä elänyt kohtuullisen niukalla budjetilla, ei ole mitään myytävää. Lastenvaatteetkin on kirpparilta ostettuja ja kavereilta ilmaiseksi saatuja, joten ne ovat niin kuluneita jo, ettei niitä kukaan ota enää edes ilmaiseksi.

Vierailija
31/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinunlaista pummia harmittaa :) En myy omia rytkyjä, vaan uudenveroisia lastenvaatteita ja sisutustavaraa sekä huonekaluja. Uudenveroisia kirjoja en edes yritä myydä enää.

Uudenveroiset kirjat kannattaa laittaa booky.fi OmaKauppaan. Loppuunmyydyistä kirjoista saa siellä jopa voittoa.

Vierailija
32/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä tavarat ja vaatteethan on sellaisia, että jos laittaisin sanan ilmaiseksi, niin mulla olisi jumalaton jono oven takana. Taatusti tulisivat hakemaan kauempaakin silloin. Mutta ei, sitä ei tule tapahtumaan.

Nyt en enää ihmettele, kun roskiksen luona on aina todella hyväkuntoisia kivoja huonekaluja yms. tavaraa. Moni muukin on tullut samaan tulokseen kuin minä...

Huonekalut kuuluu hävittää ihan muulla tavalla kuin viemällä "roskiksen luokse". Se myös maksaa. Omistaja on varmaan tyytyväinen, jos joku sen vanhan huonekalun siitä roskiksen vierestä ottaa riesakseen. Säästyy hävittämiskuluilta.

Vierailija
33/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ap ajatteli asiaa ihan luonnonsuojelullisessa mielessä, kuten jokainen, joka ei kehtaa saastuttaa maapalloa heittämällä tavaraa roskiin.

Vierailija
34/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samoja kokemuksia. Olen opiskelija ja sain sukulaiselta myyntiin kassillisen uusia merkkivaatteita, osassa hintalaput paikallaan ja ihmiset tarjoavat tosissaan 300 e tuotteesta 20e...lahjoitan vaikka hyvälle ystävälle mielummin, kun annan tuntemattomalle pilkka hintaan.enkä tosiaan pyytänyt lähellekään ostohintaa tuotteista.

Vierailija
35/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huono viikko minusta.

Minkähän hintaisia nuokin oli uusina? Täytyy olla jotain vähän laadukkaampaa, että menee noin hyvin kaupaksi.

Vierailija
36/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIlloin kun raha on oikeasti tiukassa, ei kannata eikä voikaan ostaa mitään sellaista, mitä ilman pysyy hengissä.

Kun on koko ikänsä elänyt kohtuullisen niukalla budjetilla, ei ole mitään myytävää. Lastenvaatteetkin on kirpparilta ostettuja ja kavereilta ilmaiseksi saatuja, joten ne ovat niin kuluneita jo, ettei niitä kukaan ota enää edes ilmaiseksi.

Ajattelen samoin. Ei tulis mieleenkään ajatella, että oon säästäväinen, jos ostaisin kevyin perustein turhaa tavaraa, josta luovun halvemmalla, kuin mitä se maksoi. Koitan aina käyttää kaikkea, mitä ostan, ja siksi kirppikselle menevää ei kerry kovin nopeasti.

Silti hämmästelen, kun ihmiset eivät osta oikein eurollakaan niitä lasten housuja, kun ne on kaupassa paljon kalliimpia. Lasten vaatteissa tulee jonkin verran huteja, koska aina ei voi ennustaa, mistä tulee lapsen lempivaate, tai suostuuko käyttämään jotain lainkaan.

Vierailija
37/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ota vastaan kenenkään käytettyjä tavaroita tai vaatteita. Omat käytetyt ja hyväkuntoiset tavarat olen lahjoittanut.

Jos haluaa rikastua, niin kannattaa kouluttautua hyväpalkkaiseen työhön ja lopettaa muiden ihmisten pummmiksi nimittely. :)

Vierailija
38/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myynyt lahjaksi saatuja juttuja. Ensimmäistä ilmoitusta tehdessä tuntui pahalta ja ajattelin sitä lahjan antajaa 😢. Yksittäiset lahjakipot ja -kupit ovat vain kaapintäyttönä, vaikka lahjassa hyvä ajatus onkin. /27

Vierailija
39/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ota vastaan kenenkään käytettyjä tavaroita tai vaatteita. Omat käytetyt ja hyväkuntoiset tavarat olen lahjoittanut.

Jos haluaa rikastua, niin kannattaa kouluttautua hyväpalkkaiseen työhön ja lopettaa muiden ihmisten pummmiksi nimittely. :)

Eli sulla onkin vain asennevamma ei pummin tausta.

Vierailija
40/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla onkin vain asennevamma ei pummin tausta.

Ei vaan hyvä koulutus ja hyvä palkka. :)