Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos oot rahantarpeessa, niin myy tavaraa kirppiksellä...

Vierailija
17.09.2017 |

No juuu, olen yrittänyt myydä varmaan vuoden facekirppiksillä, mutta ei jengi tahdo maksaa mistään. Nykyisin halutaan kaikki ilmaiseksi. Ennen olin lahjoittaja-tyyppiä, mutta nyt todellakin tarvitsisin rahaa, koska tulot ovat tippuneet, ja kulut nousseet.
Mutta ei, mitään ei oikein saa kaupaksi. Onkin tullut fiilis, että heitän ennemmin roskiin, kun annan ihmisille, joille on tullut ajatus päähän, että kaikki pitää saada ilmaiseksi.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan laillista,jos ei löysä kelpaa edes ilmaiseksi niin treenaa treenaa.

Vierailija
2/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi on parempi kuin face. Mulla mennyt tuote kuin tuote siellä kaupaksi. Tosin mulla ei nyt ole siellä ollut myynnissä mitään tyyliin 2e arvosta vaatetta yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan laillista,jos ei löysä kelpaa edes ilmaiseksi niin treenaa treenaa.

Pummina eläjää kolahti nilkkaan :/ 

Vierailija
4/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sielä fb kirppiksellä pitää hinta olla todellakin kohdallaan. Ihmisille tulee kuitenkin kuluja siitä että hakee sen sun luota.

Vierailija
5/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen rahan tarpeessa, mutta ei mulla vaan ole mitään myytävää. En ymmärrä tuota "tienaamista", kun kaikesta on maksanut sievoisen summan, mitä tienaamista se sellaisen halvalla myyminen on?

Vierailija
6/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myynyt vaatetta jne vähänkäytetty-nettikirpparilla ja siellä on mennyt tosin hyvin kaupaksi kaikki.

Vierailija
7/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen rahan tarpeessa, mutta ei mulla vaan ole mitään myytävää. En ymmärrä tuota "tienaamista", kun kaikesta on maksanut sievoisen summan, mitä tienaamista se sellaisen halvalla myyminen on?

Semmoista tienaamista että ostaa jotain kun sitä tarvitsee ja vuosien päästä sitä ei tarvitse tai esim vaate on liian pieni(esim lastenvaatteet) Ja sen sijaan että nakkaa roskiin tai seisottaa turhaa kaapissa myy sen pois ja saa osan rahasta takaisin ja säästää luontoa.

Vierailija
8/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yrittänyt myydä sekä omia että lapsen vaatteita, kenkiä, asusteita yms. Useita kymmeniä vaatteita/pieniä vaatepaketteja, kaksi mennyt kaupaksi. Olen nyt parissa viikossa tienannut 4 euroa.

Laitoin tavarat myyntiin useampaan ryhmään fb-kirpparille sekä toriin. Laitoin myyntiin vain myyntikelpoista tavaraa ja pyyntihinta 1-5 euroa uudenveroisista vaatteista, iso jätesäkillinen vaikeammin myytävää tavaraa lähti suoraan vaatekeräykseen. Nyt päätin että oli viimeinen kerta kun enää myyn vaatteita netissä, jatkossa laitan kaikki keräykseen. Ei todellakaan maksa vaivaa.

Vierailija
9/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myynnissä uusi paita, jossa hintalappu vielä kiinni (sain lahjaksi, mutta ei sopinut päälle). Maksanut 39€, yrittänyt myydä ensin 15, sitten 10, sitten 5 ja nyt 2,50. Ei mene, mutta muutama ihminen kysynyt saako ilmaiseksi... Ilmaiskyselijät vielä haluaisi, että vien sen heille kotiovelle toiselle puolelle kaupunkia. Taidan luovuttaa, ja viedä nurkan takana olevaan UFFin laatikkoon. Ei kirppiksellä mitään tienaa, koska kukaan ei osta mitään, vaikka hinta olisi miten alhainen. Ja jos nyt joku ilmoittaa ostavansa, alkaa vääntö hinnasta, hakemisesta sun muusta.

Vierailija
10/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran vuodessa Hietsussa myymässä . Lisäksi myyn tori.fi, huutiksessa ja fb.ssä.

Vähintään joka toinen viikko laitan paketin postiin. Osa on ollut myynnissä kauan, jotkut menevät heti.

Meillä on jatkuvat yt neuvottelut, vielä on työ säästynyt, mutta huoli huomisesta on.

Niin kauan kun ei ole rahapula , myyn sillä hinnalla millä haluan.

Jos työt loppuu, tiputan hintaa.

Pääasia on, että tarpeeton kiertää eteenpäin ja saan edes vähän rahaa.

Tavaraa on lähtenyt jo niin paljon, meillä on oma paikka myynnissä olevalle tavaralle. Ei ole kenenkään tiellä.

Vierailija
11/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tästä ketjusta pääteltävissä, että vanhoille/käytetyille vaatteille ei vain ole markkinoita Suomessa.

Vierailija
12/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tästä ketjusta pääteltävissä, että vanhoille/käytetyille vaatteille ei vain ole markkinoita Suomessa.

Niin se on. En todellakaan itse ostaisi kenenkään käyttämiä, hikistyttämiä rättejä. Myöskään lapselle en osta käytettyjä. Niihin on pissattu, kakattu, oksennettu, heitetty ruoat yms. Hyi..

Vierailija
13/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse väittäisin että markkinat on ja ostajia löytyy, mutta tarjontaa on vain niin paljon enemmän. Myös se kun ostajia on paljon vähemmän kuin myyjiä niin hinta painuu alas, miksi hyvästäkin tavarasta pitää luopua jos ei ilmaiseksi niin vähintään puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
14/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoille ryppyisille vaatteille, jotka on kuvattu epämääräisessä valossa ei ole markkinoita.

Jos myy, tulee hinnan olla alhainen, vaatteen kuvattu silitetettynä esim. valkoista taustaa vasten.

Vierailija
15/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on huono aika myydä käytettyä. Ihmiset konmarittavat ja tyhjentävät innolla asuntojaan ylimääräisestä tavarasta. Ilmaista tavaraa on saatavilla valtavat määrät.

Vierailija
16/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just 4-5 viikkoa kirpputorilla pöytä. Laskin, että tienasin noin 200e sinä aikana. Paikan pitäjä sai sen saman, ellei vähän enemmänkin. Jotain Ralph Laurenia, hieno lasten välikausitakki, DVD-kausi hyvästä sarjasta ym. ei mennyt kaupaksi, enkä suostunut laskemaan hintoja ihan ilmaisiksi, niin nisstä ajattelin laitta ilmot Toriin. Mutta Torissa ei mennyt pussilakanat Ikeasta, tuolla meni jne. Tai Torissa tulee ilmoittautujia, jotka häviävät jonnekin.

Vierailija
17/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyseessä hyvät kamat halpaan hintaan. Olen huomannut, että jos hinta on sellainen, että uutena maksanut 100 e, ja tuote on edelleen uudenveroinen, niin et jumalauta 20 euroa siitä saa.

En ole mistään tienaamisesta puhunut, vaan siitä, että saisin itselleni tarpeettomasta tuotteesta rahaa. Tienaamisessakaan ei kyllä olis mitään pahaa.

Tuntuu, että jotkut pummina eläjät ei tajua, että toiset ne maksaa siitä tuotteesta täyden hinnan, minkä pummit haluaa ilmaiseksi. Noh, ilmaiseksi en anna enää. Osa vaatteista on mennyt ja menee matonkuteeksi(tosi pahalta on tuntunut leikata uudenveroisia toppeja yms. suikaleiksi), osa H&M:lle ja kirjat lahjoitan yhteen laitokseen. Ja loput roskiin. Ja näin ollen minäkin sitten haen toimeentulotukea sairaskuluihin, koska en muuta voi. Vaikka kaikkeni olen yrittänyt.

ap

Vierailija
18/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyseessä hyvät kamat halpaan hintaan. Olen huomannut, että jos hinta on sellainen, että uutena maksanut 100 e, ja tuote on edelleen uudenveroinen, niin et jumalauta 20 euroa siitä saa.

En ole mistään tienaamisesta puhunut, vaan siitä, että saisin itselleni tarpeettomasta tuotteesta rahaa. Tienaamisessakaan ei kyllä olis mitään pahaa.

Tuntuu, että jotkut pummina eläjät ei tajua, että toiset ne maksaa siitä tuotteesta täyden hinnan, minkä pummit haluaa ilmaiseksi. Noh, ilmaiseksi en anna enää. Osa vaatteista on mennyt ja menee matonkuteeksi(tosi pahalta on tuntunut leikata uudenveroisia toppeja yms. suikaleiksi), osa H&M:lle ja kirjat lahjoitan yhteen laitokseen. Ja loput roskiin. Ja näin ollen minäkin sitten haen toimeentulotukea sairaskuluihin, koska en muuta voi. Vaikka kaikkeni olen yrittänyt.

ap

No ei kukaan ole velvollinen elättämään sinua ostamalla vanhoja tavaroitasi.

Vierailija
19/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin kirppiksellä, jolla nyt myin, sain ennen jonottaa pöytää aina etukäteen 4 viikkoa. Nyt siellä oli koko ajan pöytiä vapaana, ja kummallisinta oli, että LASTEN HOUSUT eivät meninaa mennä millään kaupaksi! Siis ei. Vaikka ois kivat ja tosi hyvä kuntoiset ja maksais euron, niin ei kukaan osta. 116-122cm koossa. Luulisi, että ne maksaa kaupassa ainakin 10e, normaalimmin 14e, eikä 30e housuistakaan ole ennen näkemätön hinta uusina lainkaan.

Niin ihmisetkö haluaa maksaa housuista moninkertaisia hintoja, ei ummarra. Ja kaikki ovat olleet ehjiä, poikamme on melko vähän liikkuva tapaus, eikä ainakaan konttaa lattioita. Eli todella nohkeästi meni kaupaksi, mutta itsellä oli ainakin kolmen vuoden kertymää, ja vintinkin tyhjennystä jne, että tavaraa oli paljon.

Vierailija
20/59 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No ei kukaan ole velvollinen elättämään sinua ostamalla vanhoja tavaroitasi.

Niin, vanhojahan ne ei ole. Mutta eipä ole minunkaan asia varustaa kenenkään kotia tai lapsia ilmaiseksi :)