Vaimo ei suostu maksamaan osaa autolainasta
Mutta minä joudun maksamaan uuden parketin ja kalusteiden lainasta puolet. Mikä järki tässä on kun vaimokin käyttää autoa ja kuskaan lapsia harrastuksiin ja autolla käydään Ikeassa ja hänen vanhemmillaankin eli auto ei ole vain minun käytössä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo vaimon autonkäytöt kuulostivat tosi satunnaisilta, eikä lasten kuskaaminen edes ole mitään vaimon autonkäyttöä. Päin vastoin, siinähän vaimo hoitaa selvästi sinun kotityötäsi, jota on sinun lastesi kuljettaminen sinun autollaai. Oikeastaan sinun pitäisi maksaa siitä vaimolle korvaus!
Miksi lasten kuljettaminen on isän tehtävä? Eikö äiti ole vastuussa lasten asioista? Vielä korvausta omien lasten kuljetuksesta, kaikkea hullua sitä AV:lta saa lukea
Aloittajan mielestä vaimo hoitelee omia juttujaan kun kuskaan yhteisiä lapsia.
Kyllä se elämä olis helpompa kun omaisuus, velat ja rahat olisi yhteisiä? Ei tarvisi joutavista taistellla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on keksinyt taman omituisen suomalaisen tavan jakaa rahoja avioliitossa?
Niin, Ulkomailla on kaikki paremmin ja rahasta ei ikinä tarvitse riidellä. Kun Ulkomailla mennään naimisiin ja kaikki on yhteistä, rahat riitävät automaattisesti kaikkeen mitä puolisot haluavat. Ikinä ei tarvitse säästää eikä luopua mistään. Voi hankkia kaiken mitä mieli tekee. On se niin hienoa, Ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se elämä olis helpompa kun omaisuus, velat ja rahat olisi yhteisiä? Ei tarvisi joutavista taistellla.
Kyllä siinä taisteltaisiin ihan samalla tavalla, mitä niillä yhteisillä rahoilla hankitaan. Ei se rahamäärä ole yhtään sen isompi, oli se sitten yhteisessä kukkarossa tai kahdessa eri kukkarossa.
Maksa laina itse. Jos vaimo käyttää autoa omiin ajoihin (ei lasten kyydityksiin), niin voit periä vuokraa. Jos taas vaimo istuu kyydissäsi, niin voit periä taksimaksua. Näin se menee, jos kumpikin maksaa omansa.
Mä maksoin miehen autosta ison osan käsirahaa, vaikka se on miehen nimissä. On vähän tyhmää pistää auto molempien nimiin. Minäkin sitä kuitenkin käytän ja nytkin ollaan mun lapsuudenkodissa tekemässä syyshommia. Linja-auto matka tänne edestakaisin kahdella bussilla olisi maksanut toista sataa, junalla ei järkevästi edes pääse, 50 km päähän pääsee, mutta kahdella vaihdolla ja typeriin aikoihin viikonloppuna. Maksan myös tankkauksia. Kun ostettiin taas mulle auto, mies maksoi osan käsirahaa, vaikka käytti sitä aika vähän. Lähinnä joskus huvikseen ja minä olen joskus kuljettanut miestä.
Lapset ovat kuitenkin yhteisiä, vai onko kyse pelkästään vaimon lapsista? Heidän harrastusmenot ei kuulu vain yhdelle. Tosin meillä kävi niin, että mies kuljetti. Minä en suostunut 1,5 km päähän kuljettamaan, kun välineetkin mahtuivat reppuun. Mies vaan iltasella halusi kuljetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo vaimon autonkäytöt kuulostivat tosi satunnaisilta, eikä lasten kuskaaminen edes ole mitään vaimon autonkäyttöä. Päin vastoin, siinähän vaimo hoitaa selvästi sinun kotityötäsi, jota on sinun lastesi kuljettaminen sinun autollaai. Oikeastaan sinun pitäisi maksaa siitä vaimolle korvaus!
Miksi lasten kuljettaminen on isän tehtävä? Eikö äiti ole vastuussa lasten asioista? Vielä korvausta omien lasten kuljetuksesta, kaikkea hullua sitä AV:lta saa lukea
Tämä tulee sulle varmaan järkytyksenä mutta Suomessa molemmilla vanhemmilla on vastuu lasten asioista. Ellet saa sitä taottua päähäsi, älä lisäänny. Liian moni parisuhde kaatuu siihen että lastenhoidon suhteen isä on vapaamatkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä taisteltaisiin ihan samalla tavalla, mitä niillä yhteisillä rahoilla hankitaan. Ei se rahamäärä ole yhtään sen isompi, oli se sitten yhteisessä kukkarossa tai kahdessa eri kukkarossa.
Jaa, ei meillä mitään taistelua ole. Yhdessä päätetään, että ostetaanko uusi parketti, tehdäänkö remppa vai ostetaanko uusi sohva. Mistään normaalista kulutuksesta ei tarvitse keskustella (kengät, vaatteet, ruoka, konsertit, biletys jne.)
Täh? Miksi ostaa auto lainarahalla? Sairasta. Ja köyhää.
Melko paljastavaa että ap ei kirjoittanut ainoatakaan vaimon argumenteista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on keksinyt taman omituisen suomalaisen tavan jakaa rahoja avioliitossa?
Avioliittolaki. Jo oikiksessa opetetaan,että ihmisen tärkein päätös on avioliitto, koska siinä tulee mukaan puolison elatusvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee sulle varmaan järkytyksenä mutta Suomessa molemmilla vanhemmilla on vastuu lasten asioista. Ellet saa sitä taottua päähäsi, älä lisäänny. Liian moni parisuhde kaatuu siihen että lastenhoidon suhteen isä on vapaamatkustaja.
Olen jo lisääntynyt ja meillä molemmat olemme vastuussa lapsista ja hoidamme heidän harrastus menojaan, kumpikaan ei todellakaan ehdota mitään korvausta jos lähtee kuskaamaan lapsia. Eikä tulis mieleen että miehen pitäisi yksin maksaa lainoja kun kuitenkin yhdessä elämme ja autosta hyötyy koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo lisääntynyt ja meillä molemmat olemme vastuussa lapsista ja hoidamme heidän harrastus menojaan, kumpikaan ei todellakaan ehdota mitään korvausta jos lähtee kuskaamaan lapsia. Eikä tulis mieleen että miehen pitäisi yksin maksaa lainoja kun kuitenkin yhdessä elämme ja autosta hyötyy koko perhe.
Minä en rahoittaisi vain toisen nimissä olevaa kulutushyödykettä kuten auto. Eron sattuessa se toinen ajelisi veks minun puoliksi maksamalla autolla ja hän voisi myös vaihtaa sen toiseen kysymättä minulta mitään koska nimeni ei ole auton papereissa. Juu ei kiitos.
Hoidan itse oman autoni ja mieheni omansa.
Siriina kirjoitti:
Missä ap?
Sitä alkoi hävettää, kun hoksasi että auto on hänen omissa nimissään ja asunto molempien nimissä. Toivottavasti pyytää vaimoltaan anteeksi typeryyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en rahoittaisi vain toisen nimissä olevaa kulutushyödykettä kuten auto. Eron sattuessa se toinen ajelisi veks minun puoliksi maksamalla autolla ja hän voisi myös vaihtaa sen toiseen kysymättä minulta mitään koska nimeni ei ole auton papereissa. Juu ei kiitos.
Hoidan itse oman autoni ja mieheni omansa.
Siinä tapauksessa vaimon täytyy maksaa käyttökorvausta autosta omille menoilleen. Ja lasten kuskauksista puolet kuluista, kuuluuhan molempien vastuulle lasten kuskaus ja kulut.
Tietysti omistajalla nimen omaan on väliä, omitajan eduksihan se laina menee.