Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttäviä ihmistyyppejä, löytyykö muita kuin allaoleva?

Aino
16.09.2017 |

On hytinä, että tämänkaltainen ketju oli aiemminkin, mutta en nyt löydä sitä.

Mulla yksi naapuri tietää aina paremmin, siis besserwisser johon olen tottunut, mutta aina on vielä jotain lisättävää minun sanomiseeni. Mieluiten samaan aikaan räpyttelemällä silmiä lasien takana ja pitämällä niitä samalla melkein kiinni (tiedät tyylin).

Tossa kävin postilaatikolla ja Herra oli samaan aikaan. Tervehdimme. Ilmoitustaululle oli ilmaantunut talkootiedote, joka oli koristeltu halloween-tyyliin; pari hassua räsymollaa (vai mitä ne variksenpelätit nyt on), kurpitsoja, kirkkaita vaahteranlehtiä etc. Herra mainitsi tiedotteen saapumisesta. Katsoin sitä ja menin sanomaan, että aikas on lapselliseksi mennyt tuokin ilmoitus. Noooooo - ei nyt välttämättä ja kuinka sen nyt ottaa ja kivahan se on, että kuvitus jne. Niin.

Tuli puhe päivämäärästä. Se selvisi, jolloin Herra sanoi ei-pääsevänsä paikalle, koska hirvenmetsästys alkaa 14.10. Tämä aloittaa aina uusia harrastuksia vaimonsa mukaan ja sitten ne jäävät. Metsästystä on harrastettu nyt kai jo pari vuotta. Sanoin muina naisina, että onko muuten tullut syötyä hirven maksaa, joka on todella hyvä herkku. Herra tiesi tämänkin paremmin: pitää syödä hirven vasan maksaa, ei aikuisen hirven, koska aikuisen hirven maksa on kerännyt runsaasti raskasmetalleja yms. Sanoin vain että niin, näytteitä saa tuoda. Jopa aikuisen hirven maksaa. Josta voin vaikka maksaa.

Äsken huvikseni etsin tietoa asiasta guuglettamalla, enkä löytänyt mitään kummempaa.

Mutta Herra tietää kuitenkin asian paremmin, kysyiptä mitä vaan!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosta toisesta ketjusta tämä aina hyväntuulinen -tyyppi.

Vierailija
2/8 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pahempaa on, kun joku besserwisser alkaa selostaa jostain aiheesta ihmiselle, joka sattuu olemaan juuri ko. asian ammattilainen! Esim. minulle eräs sukulainen viisastelee rakentamisesta ja hometaloista niinkuin en olisi koskaan niistä mitään kuullut. En jaksa edes vastata niihin juttuihin enää ettei loputtomiin jatka...aika paljon puhuu jopa läpiä päähänsä. Itse on koulutukseltaan lastentarhanopettaja.

T. arkkitehti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata -tyyppi. Vihaa työtänsä, mutta ei kannata vaihtaakaan. Vihaa parisuhdettaan, mutta sitäkään ei kannata vaihtaa. Jos lapsia on, niistä on vain huolta ja murhetta. Mitään hyvää ei ole koskaan tapahtunut, mikään ei ole koskaan hyvin. Myös sinun asiat ovat kaikki päin peetä, äläkä koskaan kuvittelekaan kertovasti esim. uudesta harrastuksestasi, koska (kyllä vaan) "Ei kannata. Et sinä siellä kuitenkaan jaksa montaa kertaa käydä."

Vierailija
4/8 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, muutamia :

- IHAN joka asiasta valittavat

- "Neuvoja" : Esim. asiakas, joka tulee omalle työpaikalleni neuvomaan miten " kannattaisi" tehdä ( kun itse olen ammattini osaava & koulutuksen saanut)

- Ihmis-suhde / perheen perustamis"neuvoja", joka on puolituttu/ täysin tuntematon ( ei voi tietää minusta mitään)

Vierailija
5/8 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, voi. Ap mielensäpahoittaja. Ja jees, hirven vasan maksa on parempaa..

Vierailija
6/8 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat. Niillä menee oikeesti ihan hyvin. Huono-osaiset ja kärsivät pitävät asiat omana tietonaan.

Vierailija
7/8 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä noissa ns. besserwissereissä muka ärsyttää? Itse olen aina tyytyväinen kaikesta nippelitiedosta ja kuuntelen mielelläni itseäni viisaampia, ihan oppiakseni uutta.

Ärsyttävä ihmistyyppi on mielestäni sellainen, joka ei ole mistään kiinnostunut. Ei koskaan lue mitään, ei katso uutisia, ei seuraa maailman menoa, koska ei muka kiinnosta, eikä vaikuta hänen elämäänsä mitenkään. Yritä sellaisen kanssa sitten keskustella mistään..phyh!

Vierailija
8/8 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:

Mä en tiedä tästä hirven maksa -asiasta todellakaan. Jos ottaa huomioon kaikenmaailman Tšernobylit 1986 ja muut hommelit, jotka kulkee perintönä luonnon kautta puoliintumisaika uneen, vaikka jäkälät ja kaikki mikä metsässä kasvaa, niin kai niissä jotain jäänteitä on, mutta en ole koskaan kuullut tästä asiasta.

Tämän kyseinen Herra on aina ollut alamittainen. Aina tietää ja osaa paremmin kuin muut. Rehtorin poika, nyt iältään +40, mutta hyvin tietoinen omasta paremmuudestaan. Pointti on juuri tuo, että aina hänellä on takataskussa jotain, jolla voi pyyhkäistä toisen naamaa. Aina jokin parempi tieto.

Luen häntä hyvin. Olivat naapureina ja alettiin puhua takapihan terassin laudoittamisesta. Pyysin timpurin meille ja naapuri alkoikin himmailemaan. Kävi just kivasti. Naapuri osti tarpeet ja kyttäsi ikkunasta miten meidän terassi valmistuu. Siis vakoili ja teki sitten itse! Siitä tuli vähän huonompi, kun ei osannut ammattimaisesti, mutta en alkanut sanoa mitään. Nikkasin silmää timpurille. Tiesi tyypin eikä ollut milläänsäkään kun Herra yritti kysellä neuvoja. Olin sanonut tälle timpurille, että voi poikia keikkaa. Poikikin kysymyksiä.

Talkoissa kerran suuttui siitä, että puujätteen paikaksi oli ilmoitettu vaihtolava. Hänen mielestään ne voi polttaa, vaikka oli tullut sellainen yleinen kielto poltella taajamassa roskakasoja yms. Multa tuli kysymään ihan hurjana ja lopuksi riittäisi sen puujätteen mun kainalosta ja heitti ruohikkoon. Ei kai viralliset tahot olleet kysyneet häneltä mitään kyseisestä asiasta.

Hänellä on sellainen arrogantti ilme suunnilleen jokaisen kanssa, jos puheisiin joutuu. Jos tulee keskustelua, niin hän kiinnittää itseensä huomion sillä, että odottaa monta sekuntia ennen kuin vastaa mitään. Vanha kikka, ihmiset pitää viisaana, jopa älykkäänä.

Kuitenkin - kun pihan väliaidat piti maalata, niin ei tiennyt mitään kun ei ollut maalannut koskaan. Minä - silloin joku 45 vuotias naishenkilö - sain neuvoa koko projektin.

Ärsyttää tollanen pikkupoika, jonka pitää saada päteä jollekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän