Naapuri vihaa koiriamme ja keksii valituksen aiheita niistä.
Esim eilen kysyi multa et oonko palannut jo töihin (olin pitkään sairaslomalla erään toimenpiteen jälkeen). Vastasin että juu. Alkoi heti valittamaan siitä että koiramme haukkuvat täällä koko päivän kun olen poissa. Niin, siis sanoin et "onpas outoa kun en ole itse kuullut mitään kun teen nyt alkuun etätöitä, onkohan teidän toisen puolen naapurit ottaneet koiran koska haukunnan on pakko kuulua sieltä?" Viimetalvena koiralla oli maha sekaisin ja päästin kerran keskellä yötä takapihalle kun pyyti sinne, teki siis lumelle ripulikakan. Parin päivän päästä isännöitsijältä tuli lappu että useat naapurinne ovat valittaneet että koiranne käyttävät takapihaanne käymälänä ja se ei ole hygieenistä jne. Meillä aidattu suojaisa takapiha ja siten ei näe kuin tuo meidän koiranvihaaja-seinänaapuri joten hän on ottanut isännöitsijään yhteyttä.
Mitähän tässä pitäisi tehdä. Ollaan asuttu asunnossa vuosia, naapuri osti tuon asuntonsa pari vuota sitten. Meillä 2 pientä koiraa jotka ovat ihan hyväkäytöksisiä, joskus haukkuvat jos joku soittaa ovikelloa. Nuo on nyt vaan pari esimerkkiä, ennenkin ovat valittaneet esim siitä etttä koirat haukkuu.
Kommentit (14)
Ota nyt isännöitsijään itse yhteyttä ja kerro asia niin kuin se on. Koira muuten saa ihan laillisesti haukkua jonkun aikaa, ei siis koko päivää, mutta äänetönkään sen ei tarvitse olla. Tuo tulijoiden ja ovikellon haukkuminen on aivan normaali juttu, mutta ei tietenkään yöllä, mikä ei teillä tapahdukaan. Keskustele. Paskanaapuriin en ottaisi mitään yhteyttä. Jos noin menee kuin kerrot, on naapuri todellinen vainoava nillittäjä.
Meidän koirasta tehtiin ilmoitus eläinsuojeluvalvoja Anja Eerikäiselle aikoinaan, kun en antanut naapurin kakaroiden leikkikaluksi. Kateutta ilmassa sielläkin?
Meidän naapuri on ihan samanlainen. Jos olemme edes tunnin poissa kotoa ja koira jää kotiin, soitto isännöitsijälle.
Koira ei ole ollut tuntikaan yksin viimeiset 4 kk, mutta joutui olemaan 2 tuntia yksin muutama viikko sitten. Naapuri oli tietysti soittanut isännöitsijälle, joka laittoi sähköpostia "teidän koira haukkuu päivät pitkät". 🙄
Onneksi olemme muuttamassa, valitettavasti vasta ensi kesänä.
Eikös tommonen kiusanteko ja perättömien väitteiden levittely täytä jo jonkinlaiset kunnianloukkauksen kriteerit? Ja toisten pihan kyttääminen häiritsee kotirauhaa.. Kannattaa nauhoittaa koiran yksinoloja niin on sitten vielä todisteita, jos niitä tarvitsee joskus
Vähän hullulta tuntuu. Kysyin toiselta naapurilta nyt tuossa pihassa kun nähtiin että haukkuvatko meidän koirat yksin ollessaan paljon, sanoi että siis joskus on kuullut että haukkuvat noin minsan kerrallaan, varmaan just jos meillä soi ovikello tai kuulevat muita ääniä. Tosin tuo naapuri jolta kysyin ei ole seinänaapuri kun taas valittava naapuri on. Myös tuossa pihassa saattavat joskus haukahtaa jos vaikka tuuli laittanut oven kiinni kun ovat ulkona, meillä on siis aidattu takapiha ja koirat viihtyvät siellä varsinkin kesällä. Kai ne joskus sinne pissivätkin mutta kyllä ulkoillaan säännöllisesti pissa- ja kakkalenkit.
Ja nyt tosiaan ovat vielä olleet viimekuukaudet tosi vähän yksin kun mulla leikattiin kesällä jalka niin en oo ees töissä käynyt, varsinkin päivät oon todellakin olut kotona kun mies on töissä enkä oo itse pystynyt esim ajamaan autoa tai jaksanut muutenkaan itekseen keppien kanssa kinkkailla missään.
Meidän naapuri taisi muuttaa teidän riesaksi. Olin itse yhteydessä isännöitsijään ja hallitukseen ja samalla jakelulla naapuri ja totesin, että minulla on äänitteet viimeisen kahden viikon ajalta ja niistä voi todeta, että koirat eivät hauku häiritsevästi. Ja että mikäli joskus tulevaisuudessa oikeasti aloittavat häiritsevän haukunnan, pyydän pikaista yhteydenottoa, jotta ongelmaan voi puuttua heti tuoreeltaan.
Naapurisi on hullu. Älä yritä enää miellyttää häntä vaan yritä elää kuin häntä ei olisikaan, älä moikkaa, katso silmiin, vastaa mitään. Jos tulee ovelle huudat oven läpi, että yhteydenotot isännöitsijän välityksellä ainoastaan. Isännöitsijälle kerrot, että hieman pelkäät naapuriasi kun sinua vainoaa. Isännöitsijöillä on kokemusta tällaisista ja he kyllä osaavat vaistota, että kumpi se hullu oikeasti on ;)
Mitä isännöitsijällä tekee, jos ei viitsi mitään tutkia, vaan kirjoittaa vain kirjeen, jossa toteaa, että joku on valittanut? Toisaalta sittenhän voi itsekin pyytää häntä kirjoittamaan kirjeen, jossa todetaan että naapurin on todettu kyttäävän tarpeettomasti. Eikö noihin huomautuksiin pitäisi lisätä pyyntö ottaa yhteyttä isännöitsijään asian selvittämiseksi? Todella helpolla haluavat päästä, joku vanha ja vetäytyvä miesparka toteaa vain, että kyllä minä sitä ihan mahdollisena pidän.
Ymmärrän naapureita,päiväkausia naapurissa haukkuva koira voi saada hermoromahduksen partaalle.
Ja mitäs järkeä tuossa on että koirat päästetään itsekseen paskomaan pitkin pihoja?!
Näitä kivoja naapureita tuntuu mahtuvan maailmaan. Me asumme rivitalossa, työsuhdeasunnnossa ja osaa tämän taloyhtiön asukkaista se tuntuu kiusaavan. Meidän pikkukoirat (3kg) ovat joutuneet silmätikuiksi koska niistä lähtee karvaa. Olen näiden muutaman vuoden aikana saanut kuulla muutamia kertoja miten pihalla pyörii koiriemme karvapalloja, naapuri ei voi kuivattaa etupihallaan vaatteita koska koiriemme karvat tarttuvat niihin.
Emme harjaa koiria ulkona, matot ym tamppaamme niille kuuluvilla paikoilla pihan perällä. Riittää siis kun koirat tai me koirien omistajat kävelemme tuossa pihalla niin karvat leviävät ihmisten pihoille tai sisätiloihin.
Kieltämättä joskus tuntuu hyvin raskaalle asua tässä, etenkin kun tietää itse ettei oikeasti voi olla suureksi häiriöksi.
Koiranomistajat ovat usein sokeita koiransa käytöksen suhteen.
Syvä hämmästys, kun "kiltti" koira puri.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän naapureita,päiväkausia naapurissa haukkuva koira voi saada hermoromahduksen partaalle.
Ja mitäs järkeä tuossa on että koirat päästetään itsekseen paskomaan pitkin pihoja?!
Ainakin Sinulla on vikaa luetun ymmärtämisessä.
Pidän koirista, mutta usein niiden omistajat ovat ihan täysiä pissipäitä. He ovat tällaisissa kirjoituksissa hyvin närkästyneitä ja aina niin oikeassa, että ihan ihmetyttää. Toki on myös pissipäitä naapureita, mutta usein heillä on myös syytä valitukseensa. Jotkut koirat vain ovat haukkuherkkiä jo luonnostaan ja sellaisten kimaltaa haukkua on ihan karmea kuunnella kauempaakin.
Yrittäkää koiran omistajat siis hieman mennä toisen asemaan ja nöyrtykää edes vähän. Te pystytte omalla toiminnallanne vaikuttamaan asumisviihtyvyyteen paljon.
Meillä vainoaminen meni niin pitkälle, että tein naapurista rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä, säikäytti ilmeisesti sen verran, että en kuullut naapurista enää koskaan pihaustakaan.
Onko naapureilla lapsia? Ala valittamaan että hän itkee/huutaa/nauraa liian kovaa.