Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan vainoharhainen, kuin luin Ilta-Lehdestä miten petollisen vähäoireinen munasarjasyöpä on

Vierailija
16.09.2017 |

Minulla on ollut selkäsärkyä, pistävää kipua alavatsall,a västmystä ja kuukautishäiriöitä. Nyt pelottaa !

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen, joka oli tyksissä tarkastettavana gymellä, kun oli jotain oireita. Ei ongelmaa.

Sitten vuoden päästä oireet vain lisääntyi ja ei voitu enää leikata. Ensin meinattiin, mutta päätettiin, että ei. Kuoli noin puolen vuoden päästä.

En kehdannut kysyä, mitä ne oireet oli.

Vierailija
22/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai papassa näkyy munasarjasyöpä. Papassa seulotaan nimenomaan munasarjasyöpää ja sen esiasteita. Mitä te oikein luulette että siinä papassa sitten seulotaan? 😂😂😂

No oisko vaikka kohdunkaulan syöpä jota seulotaan? 😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjasyöpä näkyy papakokeessa jos on levinnyt mm. kohdunkaulaan, muuten ei. Kannattaa pyytää alavatsan ultraus, siinä näkee jos jotain poikkeavaa on.

Vierailija
24/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen jo vuonna 2015 epäilleeni, että voisikohan minulla olla munasarjasyöpä. En tiedä. Toki on hyvä olla tarkkana, mutta itselläni menee tuollaiset jutut hyvin helposti hypokondriaa kohti. En lähde lääkäriin vaatimaan tutkimuksia tai mitään, mutta kuvittelen kupsahtavani noin viiden minuutin kuluttua. 

Vierailija
25/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munasarjasyöpä näkyy papakokeessa jos on levinnyt mm. kohdunkaulaan, muuten ei. Kannattaa pyytää alavatsan ultraus, siinä näkee jos jotain poikkeavaa on.

Tuolla mun tutulla ei nähty tyksissä, mitä ihmettelen vieläkin.

Kysyin gyneltäni asiaa. En muista, mitä vastasi, mutta ei kohahduttanut häntä mitenkään. Sen muistan. (hän on itse toisen sairaalan kokenut gyne)

Vierailija
26/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google- diagnosoinnillahan kaikilla on joku syöpä tai HIV. Ihan perusjuttu. Oli sun oireet mitä tahansa, ne täsmää aina hiviin tai johonkin syöpään.

Vierailija
27/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen vuosi papa tarkastukseen. Ei tartte huolehtia

Eipä siinä munasarjasyöpä näy. 

Vierailija
28/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan, kun menet kunnalliselle valittamaan näitä outoja oireitasi (selkä-vatsasärkyä, väsymystä ja vuotohäiriöitä), niin ei niitä edes tutkita muuta kuin verikokeella maksimissaan, koska ovat niin yleisiä.

Vierailija
29/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan, kun menet kunnalliselle valittamaan näitä outoja oireitasi (selkä-vatsasärkyä, väsymystä ja vuotohäiriöitä), niin ei niitä edes tutkita muuta kuin verikokeella maksimissaan, koska ovat niin yleisiä.

Mut on passitettu aina sukupuolitautitesteihin ja ne on aina olleet puhtaat plus kerran ottivat ne kuukauden välein..

Kävin kysymässä mistä voi johtua se, että tuntuu kuin joku puukottaisi vatsaa ja emätintä.

Kävin testeissä, mikään ehkäisy ei soveltunut joten eivät tutki lisää. Oon niin nuori, ettei mulla ole mitään.

Ottivat papan, muttei ultrattu tai mitään.

Vierailija
30/32 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se britti bb tähtihän kuoli kohdunkaulaun syöpään, Jade Goody:(

Vierailija
31/32 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Minulla on jatkuvia pissatulehduksen oireita, vatsakipuja ja väsymystä mutta tätä on ollut niin monta vuotta etten edes viitsi mennä lääkäriin jos tuntuu että kotona pärjää. Sivuuttaisin varmaan jonkun syövänkin olankohautuksella.

Vierailija
32/32 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy gynekologisessa perustutkimuksessa vuosittain. Siinä tutkitaan mm.sisäkautta ultralla munasarjat ja kohtu. Problem solved!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä