Montako kunnollista ihmistä Suomessa on?
Joka ei käytä alkoholia eikä petä
Ap yksi, onko muita?
Kommentit (27)
Synnit kirjoitti:
Arvioisin, että ns. kunnon ihmisiä on vaikka kuinka paljon.
Mutta toisaalta olen myös sitä mieltä, että kukaan ihminen ei ole aivan täysin ja kokonaan kunnollinen. Kaikki ihmiset tekevät joskus joitakin asioita väärin, vaikka yrittävät kuinka elää parhaan kykynsä mukaan.
Nunnat, munkit ja papitkaan eivät ole täysin kunnon ihmisiä.
Sitä paitsi kaikilla ihmisillä on oma yksilöllinen mittarinsa siitä, miten ihmisen kunnollisuus tai kunnottomuus mitataan.
Yleensä näihin kriteereihin luokitellaan esim. seuraavat asiat:
alkoholi
huumeet, tupakka ym. vaaralliset nautintoaineet
pettäminen
homous/lesbous
viha
epäystävällisyys
ylpeys
väkivalta
lihavuus
laiskuus
tyhmyys
valheet
itsekkyys
poliittisesti väärä kanta
uskonto/ateismi
seksi
jne
jne
Nuo kertovat vain siitä, kuinka sinä henkilökohtaisesti arvioisit ihmisiä jotta kukaan ei mahtuisi kunnollisuuden kuvaan ja saisit itse synninpäästön koska et ole kunnollinen. Nuo kaksi aloituspostissa olevaa kriteeriä sulkevat jo suurimman osan suomalaisista pois kunnollisten piiristä.
On käsittämätöntä kuinka alkoholia käyttävä ihminen voi kuvitella olevansa kunnollinen :D
Vierailija kirjoitti:
Saarnaaja:
"26 Minä havaitsin: Kuolemaakin katkerampi on nainen. Hän on pyydys, hänen sydämensä on ansa, hänen kätensä ovat kahleet. Jumalalle mieluinen hänet välttää, mutta synnintekijä takertuu hänen verkkoonsa.
27 Katso -- sanoi Saarnaaja -- tämän minä totesin, kun kohta kohdalta pyrin tulokseen: 28 en löytänyt, mitä kaiken aikaa etsin, ihmistä. Tuhannen joukosta minä löysin yhden, mutta koko määrästä en ainoatakaan naista. 29 Vain tämän minä sain selville: Jumala on luonut ihmiset suoriksi, mutta itse he punovat kieroja juonia."
Tästä voi laskea arvion n. 2500
9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Joka ei käytä alkoholia eikä petä
Ap yksi, onko muita?
jeesuskin käytti alkoholia. Ole kuin jeesus.
Vierailija kirjoitti:
On käsittämätöntä kuinka alkoholia käyttävä ihminen voi kuvitella olevansa kunnollinen :D
Miten sun määritelmä kunnollisesta olis sen parempi kuin jonkun toisen? Perustele!
Jos ap on nainen niin voin kertoa, että kiltit ja kunnolliset miehet ovat niitä, jotka jäävät aloittajalta kokonaan pimentoon jännämiesten perässä juostessa.
Yksi, minä. Tosin käytän aika reippaasti alkoa. Olen erinomaisen kunnollinen omalla mittapuullani.