Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuo HSL:n reittiopas on niin pas*a ?

Vierailija
16.09.2017 |

Onko niin vaikeaa tehdä selkää käyttöliittymää, johon laitetaan lähtöpaikka ja määränpää sekä päivämäärä ja kellonaika?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleen "reittiopas classic", niin voit käyttää sitä vanhaa, PAREMPAA reittiopasta.

Vierailija
2/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleen "reittiopas classic", niin voit käyttää sitä vanhaa, PAREMPAA reittiopasta.

Wau, KIITOS !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Valitettavasti tuo classic- toiminto loppuu tämän vuoden aikana. Jostain muistan näin lukeneeni. Sitten jää vain tämä todella surkea.

Vierailija
4/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä totaalinen huononnus tämä uusi reittiopas. Vanha oli paljon selkeämpi ja parempi käyttää myös mobiiliversiolla. Tämä uusi on varsin tuskainen ainakin mun kännykällä.

Vierailija
5/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhasta näkee jotenkin helpommin yhdellä silmäyksellä kaiken tarpeellisen. Uudessa on turhaa tilpehööriä ja napsuttelua. Huonompi visuaalisesti.

Vierailija
6/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan kaikki palautetta hsl:lle. Jos tulisivat järkiinsä. Vihaan tuota uutta! Niin hankala käyttää ja sekava ulkoasu.

Vierailija
7/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä totaalinen huononnus tämä uusi reittiopas. Vanha oli paljon selkeämpi ja parempi käyttää myös mobiiliversiolla. Tämä uusi on varsin tuskainen ainakin mun kännykällä.

Itse käytän kännykässä ReittiGPS-appia.

Vierailija
8/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Valitettavasti tuo classic- toiminto loppuu tämän vuoden aikana. Jostain muistan näin lukeneeni. Sitten jää vain tämä todella surkea.

Voi hemmetti, jos se loppuu :( Uusi on kutakuinkin käyttökelvoton mun puhelimella, ja muutenkin huono.

Vierailija
9/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en minäkään sitä uutta osaa käyttää, ei toimi läheskään yhtä hyvin kuin vanha. Itsekin käytän vanhaa reittiopasta, toimii kuin unelma. Harmi, kun loppuu :(

Vierailija
10/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut palautetta hsl:lle et uusi reittiopas on susi joka ei toimi ollenkaan ja toivon et palataan vanhaan.Antakaa kaikki palautetta perille asti niin ehkä eivät lopeta vanhaa!

Vierailija
11/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Musta uusi on parempi.

Vierailija
12/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tohon uuteenkin saa kaikki tarvittavat tiedot :D Ensin kirjoitat lähtöpaikan, sitten määränpään, ja sitten voit vielä viilata päivää ja aikaa, jos et olekaan lähdössä matkalle heti. Musta se vanha reittiopas oli tosi sekava ja omituinen, mutta harvoin edes käytän reittiopasta koska google maps on se mitä mä mieluiten käytän.

Vierailija
13/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keskittymishäiriö ja ne vilkkuvat kohdat tekevät uuden reittioppaan käytöstä tosi hankalaa. Ne ajat, joissa vilkkuu merkki, kun ovat kai kohta menossa. 

Vierailija
14/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa palautetta, niin sitä parannetaan. Itse listasin vikoja ja hukkasin listan. Nyt olen jo tottunut tuohon huonoon, etten muista mitä vanhassa oli parempaa. Sen muistan, että vanhaa oli helpompi käyttää.

Täytyy käydä tuolla classikissa vielä kun on aikaa.

Vierailija
15/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse parempi, ymmärtääkseni dataan pääsee käsiksi kuka vaan.

Vierailija
16/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tohon uuteenkin saa kaikki tarvittavat tiedot :D Ensin kirjoitat lähtöpaikan, sitten määränpään, ja sitten voit vielä viilata päivää ja aikaa, jos et olekaan lähdössä matkalle heti. Musta se vanha reittiopas oli tosi sekava ja omituinen, mutta harvoin edes käytän reittiopasta koska google maps on se mitä mä mieluiten käytän.

Vanhassa sen kaiken saa tehdyksi kerralla, ilman että näkymä koko ajan muuttuu. Eikä tarvi joka välissä odottaa, jos yhteydessä on viiveitä. Vanhassa saa myös talletettua omat asetukset, mutta uudessa pitää joka ikinen kerta käydä muuttamassa kävelynopeus yms. Kaiken kukkuraksi uusi nyt vain antaa huonoja reittiehdotuksia usein. Se ei näytä jotain, missä on paljon kävelyä, vaikka se olisi nopeampi, jos en laita itse valintaa johonkin 'paljon kävelyä'. Sitten jos laitan, se ei annakaan jotain yhteyksiä, joissa on vähän kävelyä. Sille ei tunnu voivan sanoa, että haluun vaan mahd. nopeasti perille, ihan sama onko paljon vain vähän kävelyä, mun kävelynopeus on tää ja ihan sama onko paljon vai vähän vaihtoja, kunhan pääsen perille. Jos laittaa vaihtoajan lyhyeksi, se saattaa ehdottaa jossain vaihtoa kahdessa minuutissa, vaikka ihan samojen kulkuneuvojen reitit kohtaavat sellaisessakin kohdassa, jossa vaihtoon jäisi aikaa 10 minuuttia. 

Vierailija
17/17 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät lopettaisi noiden kehitystä ja antaisi ihmisten tottua yhteen selkeään versioon, jota käytettäisiin mieluiten vuosikymmeniä? Ei ole mitään järkeä opetella jokaisen firman kohdalla aina uutta käyttötapaa! Rutiinit, joilla voisi hoitaa hakuja ihan ajattelematta pelkällä lihasmuistilla, eivät ehdi edes vakiintumaan! Rahaa menee ohjelmointiin ja sen tuomiin haitakkeisiin!

Ennen rasittui aina kun työpaikka vaihtoi tietokone-ohjelmistojaan, mutta nykyisin pitäisi olla koko ajan valmis uusiin järjestelmiin myös vapaa-aikanaan! Ne on tarkoitettu helpottamaan elämää, ei vaikeuttamaan! Monesti joutuu säätämään älypuhelimen turva-asetuksia ja puhelin bugittaa milloin mistäkin, koska on vuoden vanha! Kiireessä tuleekin yllätys, kun joku ei olekaan niinkuin ennen ja mikään pieni merkintä vanhaan rinnakkaiseen järjestelmään ei  löydy hetkessä!

Olen alkanut ajattelemaan, että en tarvitse tulevaisuuden tietotekniikan sovelluksia, sillä tahdon käyttää aikani muuhun, kuin jopa lööppilehtien sivuilta lukemiseen, että tee näin ja näin ja näin, jotta toimii. Ei olisi niiden tehtävä neuvoa, vaan pitäisi toimia muutenkin helposti ja idioottivarmasti. Vika on ohjelmissa ja ohjelmoijissa, jotka luulevat, että kaikki tahtovat tehdä sitä työkseen, nauttivat aina vilkkaammasta ja sekavammasta grafiikasta ja ovat kiinnostuneita jatkuvista muutoksista!