Olen niin kyllästynyt pyykkikoneisiin!!!
Siis: Asuin mukavasti monta vuotta opiskelija-asunnoissa, joissa oli yhteinen pyykkitupa viereisessä talossa. En todellakaan halunnut omaa pyykkikonetta.
Sitten jouduin muuttamaan tietenkin valmistumisen jälkeen yksityiselle taloon, jossa ei ole mitään yleistä pyykkitupaa. Tästä on nyt 15 vuotta aikaa ja tässä ajassa minulla on jo kolmas pyykkikone menossa.
Paskamaisinta tässä on se, että niihin tulee aina jokin vika, jonka jälkeen en saa itse sitä luukkua auki. Nyt tänä aamuna kävi taas näin. Minulla on siellä koneen sisällä kaikki paremmat vaatteet ja nyt sitten pitää alkaa kuurata kylpyhuonetta ja eteistä paraatikuntoon jossain röntteissä, jotta saisin tilattua huomenna valmistajan palvelun auetessa jonkun korjaajan jostain ja saisin ne vaatteeni koneesta ulos.
Jos netistä etsii näihin ohjeita, niin päätyy aina jollekin Youtube-videoon, jossa joku ulkomainen ukko itse ruuvimeisselillä "näppärästi" ruuvaa koneen päältä tai takaa sitä auki tms. Minulla ei ole mitään osaamista tällaiseen enkä edes itse saisi sitä konetta siirrettyäkään.
Haluaisin vain koneen, joka toimisi. Tai vähintäänkin koneen, joka rikki mennessään kuitenkin antaisi avata sen luukun varsinkin sen jälkeen, kun olen laittanut siitä virrat pois ja hanan kiinni. Mikä ihmeen järki tällaisessa estossa on kenellekään? Kone vilkuttaa jotain F06:ta ja se nähtävästi estää samalla sen luukun hätäavaamisenkin ohjeen mukaan.
Haluaisin niin asua jossain, missä olisi yhteinen pyykkitupa. Ei tarvitsisi taistella näiden erimerkkisten koneiden kanssa eikä kuivattaa pyykkiä sisällä asunnossa.
Kommentit (40)
Miksi harmittelet sitä, ettet pääse kuuraamaan eteistä sun parhaissa vaatteissa?
Itse kun teen sottaisia hommia, laitan rötväisimmät vaatteet ja hyvät säästän parempiin tilaisuuksiin.
Oletko sä kokeillut käynnistää koneen uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi harmittelet sitä, ettet pääse kuuraamaan eteistä sun parhaissa vaatteissa?
Itse kun teen sottaisia hommia, laitan rötväisimmät vaatteet ja hyvät säästän parempiin tilaisuuksiin.
Ensinnäkin harmittelen sitä, että nyt menee sunnuntai tällaiseen. Toiseksi sitä, että tajusin juuri, että minun on myös pakko mennä huomenna paikan päälle töihin niissä röntteissä. On heti aamusta sellaisia hommia, joita ei voi tehdä etänä. Kaikki pesukonehuollot aukeaa vasta maanantaina aamulla, joten en pääse niihin edes soittamaan ennen kuin vasta sitten, kun olen jo itse työpaikalla.
Mikä kone sulla on? Tunnen tuskasi.
Meillä hajosi sellanen yli 20 vuotta vanha luotettava pyykkikone kesällä ja jouduttiin ostamaan uusi. Nyt se vilkuttaa milloin mitäkin, viimeismpänä CLE ja sitä ei löydy ohjeesta. Olen putsannut suodattimen , ei auta. Välillä se piipittelee. Ohjekirjassa on sata sivua erilaisia toiminto-ohjeita, mutta tätä CLE-selitystä ei ole.
Selvisi ohjekirjaa lukemalla, että tätä konetta voi ohjata kännykällä, sen voi ajastaa ja se myös kuivaa. Voi jumankauta. Kas kun ei viikkaa. Kun ihan vaan voisi normaalisti pestä ne pyykkinsä.
Huonoa tuuria, ei mulle ole ikinä käynyt pesukoneiden kanssa noin (olen yli 50). Noin 15 vuotta kestäneet, ainoa vika on ollut, että ovat alkaneet pitää enemmän ääntä vanhetessaan (rummun hankaus tms.) Nyt Samsung-merkkinen, voin suositella.
Miten voi olla ettei saa koneen luukkua auki? Hä?
Onko se siis jumissa siten ettei voi aueta? Mennyt mekaniikka jotenkin rikki?
Vai onko kyseessä ohjelmaan liittyvä asia, ettei kone avaa luukkua vielä? Oletko painellut mitä sattuu nappeja ja ohjelma sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä kokeillut käynnistää koneen uudelleen?
Kyllä. Ja ottaa virrat pois. Ja painaa sitä hätäavaukseen tarkoitettua nappia. Ja ottaa virtajohdon pois seinästä ja hanan kiinni. Mikään ei auta.
Kaipaan niin niitä taloyhtiöiden isoja pyykkikoneita, joissa oli sellainen ihan mekaaninen oven avaus, iso musta kierrettävä kahva.
Minkälainen sairas mieli kehittää pyykkikoneisiin tällaisen systeemin, että siitä ei saa luukkua auki ollenkaan, jos tulee virhetilanne?!
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla ettei saa koneen luukkua auki? Hä?
Onko se siis jumissa siten ettei voi aueta? Mennyt mekaniikka jotenkin rikki?
Vai onko kyseessä ohjelmaan liittyvä asia, ettei kone avaa luukkua vielä? Oletko painellut mitä sattuu nappeja ja ohjelma sekaisin?
Kone vilkuttaa virhekoodia F06 ja se nähtävästi estää sitten kaiken toiminnan. Myös sen jälkeen, jos laitan välillä virrat kokonaan pois.
Osta kunnon kone äläkä mitään halpaa ja huonoa. Lue Kuluttaja-lehden testejä ajatuksella. Tuo vikakoodi kuulostaa Whirlpoolin koneessa, jolloin pitäisi vaihtaa moottoriin hiilet.
hitto miten vanhan aikaista tekniikkaa.
Siemens, Bosch, AEG ja Miele. Pysy niissä, malliston keskihintaiset on parhaat.
Mikä merkki ja malli? Minulla on ollut monenlaisia koneita, mutta en muista, että koskaan olisi jäänyt luukku kiinni niin, että vaatteet olisivat jääneet koneeseen.
Tarkista nyt ensitöiksesi nukkasihti ja poistopumppu. Olisiko siellä jotain tavaraa niin, että kone ei tyhjennä vettä? Ei ne yleensä aukea, jos on vettä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kone sulla on? Tunnen tuskasi.
Meillä hajosi sellanen yli 20 vuotta vanha luotettava pyykkikone kesällä ja jouduttiin ostamaan uusi. Nyt se vilkuttaa milloin mitäkin, viimeismpänä CLE ja sitä ei löydy ohjeesta. Olen putsannut suodattimen , ei auta. Välillä se piipittelee. Ohjekirjassa on sata sivua erilaisia toiminto-ohjeita, mutta tätä CLE-selitystä ei ole.
Selvisi ohjekirjaa lukemalla, että tätä konetta voi ohjata kännykällä, sen voi ajastaa ja se myös kuivaa. Voi jumankauta. Kas kun ei viikkaa. Kun ihan vaan voisi normaalisti pestä ne pyykkinsä.
Nyt on Whirlpool. Tässä on juurikin kyse siitä, että näissä on nykyään jotain omia ohjelmia, jotka menevät jotenkin itsekseen kesken pesun sekaisin ja sitten ei enää toimi mikään. Mekaanisten koneiden kanssa ei olisi tällaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkki ja malli? Minulla on ollut monenlaisia koneita, mutta en muista, että koskaan olisi jäänyt luukku kiinni niin, että vaatteet olisivat jääneet koneeseen.
Tarkista nyt ensitöiksesi nukkasihti ja poistopumppu. Olisiko siellä jotain tavaraa niin, että kone ei tyhjennä vettä? Ei ne yleensä aukea, jos on vettä sisällä.
Ei ole vettä sisällä. Tämä vikatilanne tuli juuri sen jälkeen, kun koneen piti lopettaa pesunsa. Oli siis jo laskenut ne vedet. Mutta sitten kun ruutuun tuli se END, niin se jäikin jotenkin vilkkumaan omituisesti ja kohta vaihtui tuohon F06:een, ja nyt en saa mitenkään pyykkiä sieltä ulos.
Sammuta kone, ja ODOTA viisi minuuttia. Varmasti luukku aukeaa.
Tuota. Niissä pyykkikoneissa tulee se ohje, miten avata, jos jäävät tuolla tavalla jumiin. Vai ostatko kaikki koneet käytettynä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin harmittelen sitä, että nyt menee sunnuntai tällaiseen. Toiseksi sitä, että tajusin juuri, että minun on myös pakko mennä huomenna paikan päälle töihin niissä röntteissä. On heti aamusta sellaisia hommia, joita ei voi tehdä etänä. Kaikki pesukonehuollot aukeaa vasta maanantaina aamulla, joten en pääse niihin edes soittamaan ennen kuin vasta sitten, kun olen jo itse työpaikalla.
Vastaisitko esitettyyn kysymykseen, kiitos.
Luukku ei aukea jos koneessa on vettä. Antaako laskea vedet koneesta pois sähköisesti? Jos ei niin nukkasihdin kautta vedet ulos ja luulisi aukeavan.
Kerro kaikki ne merkit, jotka sulla on mennyt muutamassa vuod3ssa vaihtoon
Vierailija kirjoitti: Tuota. Niissä pyykkikoneissa tulee se ohje, miten avata, jos jäävät tuolla tavalla jumiin. Vai ostatko kaikki koneet käytettynä?
Olen tässä sen ohjekirjan kanssa (Gigantista ostin tämän v. 22). Tässä sanotaan, että jos kone on lukittu ja näytöllä vilkkuu virhekoodi, niin pitää sammuttaa se kone, ottaa pistoke irti rasiasta ja odottaa 1 minuutti ennen kuin laitan uudelleen päälle. Ja jos tämä ei auta, niin soita huoltoon. Ei auta.
Sitten toisessa kohtaa sanotaan, että jos luukku on lukittu vian osoituksen kanssa, niin se olisi lukittu sähkökatkoksen tapauksessa ja ohjelma jatkuu, kun alkuperäinen pysähdyksen syy selviää. Ei ole ollut sähkökatkosta. Mitä ilmeisimmin koneen sisällä nyt jokin virta ei yhdisty normaalisti ja siksi se pitää sen luukun kiinni...
Koeta saada jostain, vaikka rahaa vastaan, jonkun taloyhtiön pyykkituvan avain tai ala käymään Prismassa olevissa pesuloissa. Ainakin Espoon Olarissa on sellainen.