Mitä mieltä nimestä Iris?
Kommentit (38)
Mieluummin Iiris.
Joutuu muuten koko elämänsä ajan tarkentamaan kirjoitusasua.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Iiris.
Ehdottomasti mieluummin Iris.
Rakastan! Käy sekä lapselle että aikuiselle. Ihana. Ja kuinka kauniit ovat kukat, siniset.
En tykkää muodosta Iiris. Eikä me olla kokonaan suomalaisia joten saisi sitten selittää sitä muotoa Iiris taas Englannissa sitten.
En pidä. Iris tai Iiris, jotenkin liian i-pitoisia ja risovia kumpikin.
Tosi kiva nimi, vaikka itse pidän enemmän Iiriksestä.
Mun kanssa opiskelee yksi Iris ja hän on fiksuin opiskelija, jonka olen koskaan tavannut.
Luokallani oli iiris, siro tyttö kuin keijukainen ja hänelle nimi oli kuin tehty 😊
Muuten ok, mutta saa tosiaan lopun ikäänsä täsmentää, miten se kirjoitetaan.
Lapsena voi olla se vaihe, jolloin ei suju r eikä s kumpikaan, jolloin nimi on iilit, mutta se menee aika pian ohi. Toivottavasti. Itse olin ärrävikainen, mutta olisin ollut iidis
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok, mutta saa tosiaan lopun ikäänsä täsmentää, miten se kirjoitetaan.
Lapsena voi olla se vaihe, jolloin ei suju r eikä s kumpikaan, jolloin nimi on iilit, mutta se menee aika pian ohi. Toivottavasti. Itse olin ärrävikainen, mutta olisin ollut iidis
Etsin nimeä joka käy täällä ja Englannissa.
Itselläni oli kans ärrävika pienenä, mut käytin sitten toista nimeäni...
Iris oli liris niin kuin jartsu piris.
Tulee vaan mieleen se silmän osa.
Kansainvälinen nimi, ainakin kaikissa Vanhan Testamentin tuntevissa maissa. Kaunis.
Yksi minun suosikki nimistä. Kaunis kukka ja kaiken lisäksi Iris on vielä sateenkaaren jumalatar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Iiris.
Ehdottomasti mieluummin Iris.
Samaa mieltä. Ei kaikkia kansainvälisiä nimiä ole pakko suomalaiseen muotoon venyttää. Pahimpia suomennoksia on Ruotsin kuninkaasta käytetty "Kalle Kustaa" (kas kun ei Korkki).
Tykkään!