Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa mitä teki ekana internetissä?

Vierailija
15.09.2017 |

Ha, törmäsin jossain kyselyyn siitä mitä teki ekana netissä. Aloin oikein miettiä omaa muistikuvaani. Ainakin 1995 kun sain sähköpostin yliopistolla olin ihan varma etten ikinä tule tarvimaan sitä. Enpä, tosiaan :D.

Mites muut? Tuleeko mitään mieleen?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin kiss fm:n nettisivuille, se oli ainoa osoite joka tuli mieleen :D. Ja löysin chatin, se oli niin siistiä!

Vuosi 1997 ja olin 14.

Mun muistot ala-asteen atk-tunneilta liittyy just tuohon chattiin. :D

Mulla kans :D Sovittiin seksitreffejä tuntemattomien kanssa, täysin keksityillä henkilöllisyyksillä tietenkin :D Naurettiin kaverien kanssa miten joku äijä menee muna pystyssä tapaamispaikalle ihmettelemään :DDD

Me tehtiin tota kavereitten kans puhelimella ihan vaan pari vuotta aiemmin :D

Jälkeenpäin ajateltuna, ei mikään ihme, että on olemassa naisiin katkeroituneita miehiä... Vaikka toki vasta 13-v tyttöjä oltiinkin.

Vierailija
102/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollasin vauvapalstalla, ja tämä on ihan tosijuttu! :D

Istuin poikakaverin sylissä Otaniemen opiskelijasolussa, ysärin alkuvuosina. Hän esitteli isoa ja mahtavaa... WorldWideWebiään, ja kyseli mistä olen kiinnostunut niin haetaan sivuja hakukoneilla. Oli eksoottista ja mahtavaa. 

Jostain ihan käsittämättömästä syystä hän avasi senaikaisen Vauva- palstan, luulen sen olleen nimenomaan vauvalehden keskustelupalstan mutta toki voi olla muukin, ja kirjoitti jotain "mömmömmöö te mammat ootte kuumia". Kikatettiin. 

Seuraavat kokemukseni olivat sitten koulusta kun kirjoitettiin vihkoon hakukoneiden nimiä (Altavista oli se paras) ja etsittiin sivuja opettajan johdolla. 

Lieneekö tuon ensikokemukseni ansiota että aloitin säännöllisen vauvapalstailun vuonna 1998.... tosin en ole koskaan trollaillut :)

No nyt oli aika huono trolli.

Oliko 90-luvun alkupuolella yleensäkään mitään keskustelupalstaa, suomeks ainakaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1998 luokkakaveri oli jonottanut tunnin Michael Jacksonin kotisivuille. Vähän myöhemmin kävimme atk-luokassa perustamassa iobox-sähköpostitilit ja pelailtiin nettipelejä. Plus tietysti altavistailtiin tietoja.

Vierailija
104/109 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nää jutut voi näköjään käydä kertomassa tän nettijutun perään! Pitäskö käydä, näyttää aika miehiseltä toi kokemuskokoelma? (Paitsi toi tanssiva hamsterihomma. Se jäi muuten kiinnostamaan, mistähän sivusta on kyse, tietääkö joku?)

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/09/15/pamela-andersonin-hitaasti-auk…

Vierailija
105/109 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muista. Se oli joskus 1993 tai jtsp. Mieleen muistuu ainoastaan Netscape ja adsl-modeemin ääni, mutta nämä ovat varmaan hieman myöhäisemmältä ajalta.

Vierailija
106/109 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvää muistikuvaa, olen veteraani. Taisin olla yhteydessä 1970-luvulla välillä JKL-HKI välillä yliopiston koneella, mutta tuo ei tainnut olla IP-pohjaista liikennettä, eikä internettiä tuolloin vielä ollut.  1980-luvulla puhelinmodeemilla olin paljon BBS-purkeissa. Saattoi olla noin 1989..1991 kun työpaikalta oli internet-yhteys ja oma IP-pohjainen sähköposti. Kotoa modeemi/lankapuhelinyhteydellä oli pääsy internet-portaaliin jotain 1991-1995 tienoilla. Ensimmäinen oma koneeni oli nokian mikro-mikko 2 1980-luvulla, tuo oli MS-DOS käyttiksellä, muistia  runsaat puoli MT. Grrafista köyttöliittymää ei ollut, Windows 3.0 toli vastaa 1990 alkupuolella kun PC-standardin mukaiset koneet yleistyivät. Kotoa internet-yhteys oli kait joskus 1995..2000.

Vierailija
107/109 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Kotoa internet-yhteys oli kait joskus 1995..2000.

Siis suora kaapeliyhteys (HTV:n kautta) ilman puhelinlinjaa.

Vierailija
108/109 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiss FM:n chatti. Jotain kouluhommia tehtiin Altavistalla. Telkkarissa oli joku kilpailuohjelmakin, jossa porukka yritti hakukoneella etsiä vastausta esitettyyn kysymykseen mahdollisimman nopeasti. :D Niillä oli ne neonväriset Applen linnunpöntöt. Runescape oli ensimmäinen kunnollinen nettipeli, jota käytin.

Vierailija
109/109 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei selvää muistikuvaa, olen veteraani. Taisin olla yhteydessä 1970-luvulla välillä JKL-HKI välillä yliopiston koneella, mutta tuo ei tainnut olla IP-pohjaista liikennettä, eikä internettiä tuolloin vielä ollut.  1980-luvulla puhelinmodeemilla olin paljon BBS-purkeissa. Saattoi olla noin 1989..1991 kun työpaikalta oli internet-yhteys ja oma IP-pohjainen sähköposti. Kotoa modeemi/lankapuhelinyhteydellä oli pääsy internet-portaaliin jotain 1991-1995 tienoilla. Ensimmäinen oma koneeni oli nokian mikro-mikko 2 1980-luvulla, tuo oli MS-DOS käyttiksellä, muistia  runsaat puoli MT. Grrafista köyttöliittymää ei ollut, Windows 3.0 toli vastaa 1990 alkupuolella kun PC-standardin mukaiset koneet yleistyivät. Kotoa internet-yhteys oli kait joskus 1995..2000.

Näytät olevan asioista perillä. Mikä käyttis oli ensimmäisissä "kolmekasikutosissa"? Oli perheen ensimmäinen hankinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan