Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa mitä teki ekana internetissä?

Vierailija
15.09.2017 |

Ha, törmäsin jossain kyselyyn siitä mitä teki ekana netissä. Aloin oikein miettiä omaa muistikuvaani. Ainakin 1995 kun sain sähköpostin yliopistolla olin ihan varma etten ikinä tule tarvimaan sitä. Enpä, tosiaan :D.

Mites muut? Tuleeko mitään mieleen?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteröidyin Kultakalaan (nyk. Habboon) vuonna 2001. :D <3

Vierailija
62/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin kuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 1990-luvun puolessavälissä koulun ATK-tunnilla yritin ensimmäisen kerran selata internettiä ja ihmettelin, että miksi muut olivat siitä niin innoissani, koska minulle jäi siitä sellainen kuva, että internet on kooltaan vain muutaman sivun kokoinen, ne sivut ovat kaikki täysin englannin kielellä kirjoitettuja ja että niissä oli vain sellaisia aiheita, jotka eivät minua kiinnostaneet. Ajattelin, että internet ei minua kiinnosta ja en tule sitä koskaan tarvitsemaan mihinkään. Miten väärässä sitä silloin olikaan, nykyään melkein asun täällä internetissä :-D

Vierailija
64/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin yliopistolla mieheni työhuoneessa Star Trek -aiheisia uutisryhmiä, mm. alt.startrek.creative.erotica.moderated, joka sisälsi fanfictionia. Vuosi oli varmaan 1992.

Vierailija
65/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä purkissa (MBNet) tuli pyörittyä. Olikohan vuonna 1995? Legend of the Red Dragon -nimistä rooli- tai seikkailupeliä pelasin innokkaasti. 

Vierailija
66/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsittiin tietoa hevosista ja hevosten kuvia :) joskus ysärillä. Askarreltiin luokan kanssa joku lehti ja monella tytöllä oli uutisaiheena hevoset.

Vierailija
67/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston koneella yritin päästä Titanic-elokuvan nettisivuille. Ei onnistunut. Kaveri neuvoi seuraavana päivänä, miten homma toimii.

Vierailija
68/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin kuvan peniksestäni sinkut.inet.fi-palveluun. Oli vuosi -96.

Vierailija
69/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston koneella altavista ja jotain komeita amerikkalaisia näyttelijöitä etsin. Vuosi 1996.

Vierailija
70/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla alkuaikohin sijoittuu minunkin muistikuvani. Opiskelujen loppupuolella oli tarkoitus muuttaa poikaystävän luo pääkaupunkiseudulle ja tarvitsimme asunnon. Olin kuullut, että VVO:lta pystyi hakeman asuntoa internetin kautta. Ja ihmetys oli suuri kun saimme tiedon asunnosta tosi nopeasti.

Vierailija
71/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut varmaan n. 5 tai 6-vuotias, joten ei oikein muista. Luultavasti pyysin isää lataamaan jotain pelejä tai jotain.

Vierailija
72/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa, taisin william gibsonia hakea jollain altavistalla tai jollain

Vierailija
73/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensiksi otettiin yhteys nettiin, käytettiin netscapen selainta, taisi olla joku Win 3.1 tms. :D Vuonna 1994. Ja heti kohta sen jälkeen aloin irkata.

Vierailija
74/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tarinoita teillä! Meitsi muistaa kanssa Commodore 64:n - oli se kyllä vekotin!

Täällä on kanssa mahtavia tarinoita, suosittelen! Toi äänijuttu, jestas!

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/09/15/pamela-andersonin-hitaasti-auk…

Vierailija
75/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT! Toi korvia särkevä ääni! Se todellakin on porautunut mielen sopukoihin, ikiajoiksi. Tuli ihan kylmät väreet tosta jutusta.

Vierailija
76/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, muistan! Kaveri kertoi, että sen isällä oli uusi tietokone ja se laittaa siihen Windows 95:den ja internetin. Olisiko vuosi sitten ollut 1995, kun kenelläkään muulla ei tuota hienoa windowsia silloin ollut. Mentiin altavistaan ja etsittiin spice girls -kuvia. Luulin, että altavista oli se internet ja se oli mun mielestä tosi tylsä. Kuvien latautuminenkin kesti ikuisuuden. Varmaan seuraavana keväänä muistan avautuneeni kaverille, miten tylsä ja turha se internet on. :D Olin 10-vuotias ja tein kyllä tietokoneella kaikkea muuta, esim.pelasin.

Vierailija
77/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habbo Hotel ... :D

Vierailija
78/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kiitos vaan tosta äänimielikuvasta :D :D. 

ja toi oli kanssa ihan sama juttu mulla, aina piti miettiä että onko tärkeempi että joku saa kiinni puhelimella vai että saa olla "netissä" :D.

Vierailija
79/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinder-munan sisällä kokoamisohjeessa oli osoite Kinderin nettisivuille, joilla oli joku peli tms. Se oli ensimmäinen nettiosoite jonka tiesin, sen löytäminen tuntui suurelta aarteelta ja salakoodilta uuteen maailmaan. Sen jälkeen oli jännittävää yrittää löytää muita taikaportaaleja kirjoittamalla .com eri asioiden perään.

Vierailija
80/109 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposti, Kiss fm chat (hautausmaa), city.fi, city.fi deitti, irc-galleria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan