Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miestä ei kiinnosta naisen tutkinto"

Vierailija
15.09.2017 |

Eilen baarissa tuli törmättyä haalarikansaan, erityisesti muutaman nuoren naisen porukkaan. Siinä juteltiin ja kyselin, että mitäs he oikein opiskelevat ja vastasivat, että bioanalyytikoiksi* aikovat. Jatkoin ja kyselin, että mikäs se sellanen on ja mihin tiedekuntaan kuuluu? No tähän sanoivat, että ovat amk-opiskelijoita. Vastasin siihen: "Aijaa.. no hauskaa iltaa teille" ja lähdin pois. Katsoivat hölmistyneenä - erityisesti se, jonka kanssa oli pientä flirttiä :D

Että joo, kyllä meitä miehiä kiinnostaa naisen koulutus. Paitsi ehkä niitä, jotka viettävät päivänsä essonbaarissa. Ei kannata uskoa kaikkea höpöä mitä palstalla levitellään

*amisala muutettu

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on täysi oikeus päättää, mitä toivot puolisoltasi. En minäkään halua, vaikka läskiä tai lyhyttä tai tietokonepelejä pelaavaa miestä.

Nimenomaan näin! Erona vain se, että on sosiaalisesti hyväksyttyä olla haluamatta lihavaa miestä varsinkin jos itse ei ole lihava. Sen sijaan akateemisena miehenä ei ole ok olla haluamatta epäakateemista naista

Vierailija
22/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on täysi oikeus päättää, mitä toivot puolisoltasi. En minäkään halua, vaikka läskiä tai lyhyttä tai tietokonepelejä pelaavaa miestä.

Tämä. Itse en tosin ole ikinä tavannut miestä jolla tärkeintä naisessa ei olisi ulkonäkö+luonne ja koulutus aivan toissijainen kunhan jotain tekee, mutta makunsa kullakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bioanalyytikot tutkii ja ottaa esim. verinäytteet. Onko joku kemisti FM, sitten paljon ihmeellisempi

On. Vertaa opinto-oppaita ja kursseja niin tuut samaan lopputulokseen. Jokainen kemisti pystyisi valmistumaan bioanalyytikoksi, mutta kuinka moni bioanalyytikko pystyisi valmistumaan kemistiksi?

Tyttäreni on kemisti, mutta luulen, että hänen suhteessaan poikakaveriinsa, miestä ilahduttaa enemmän tyttäreni  lämmin ystävällisyys kuin se, kuinka paljon hän tietää kemiallisista kaavoista tai onko hänellä akateeminen koulutus vai ei.

Vierailija
24/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita miehiä, varsinkin Suomessa jossa naiset ovat miehiä korkeammin koulutettuja. On mistä valita. Hämmentävin kohtaamani tapaus oli nuori mies joka vähätteli, haukkui ja arvosteli amislaisia ja amk-opiskelijoita. Kyseinen tyyppi oli hakenut oikikseen mutta ei ollut päässyt sinne. Silti hän piti itseään muita parempana ja älykkäämpänä eikä edes yrittänyt peitellä sitä. Minua on kerran yrittänyt iskeä joku oikisopiskelija näyttämällä lakimiesliitonkorttia ja pyytämällä samalla asunnolleen. En lämmennyt ja mies muuttui todella töykeäksi ja lähti lätkimään. Pahimpia ja ylimielisimpiä ovat kuitenkin lääkäriopiskelijat. Muutaman kanssa olen yrittänyt keskustella Tinderissä ja treffejä ei tosiaankaan sovittu. Kaverini tutustui mukavan oloiseen lääkäriopiskelijaan ja he olivat pelkkiä kavereita. Tämä poika kuitenkin alkoi vaatimaan seksiä kaveriltani koska tottahan toki kaikki naiset lakoaa kuin heinä kun kertoo opiskelevansa lääkiksessä. Eivät ole enää kavereita.

Näiden kaikkien tapausten jälkeen suhtaudun hyvin epäluuloisesti suomalaisiin korkeakoulutettuihin miehiin. Ulkomaalaisissa vaihtareissa en ole tavannut vastaavaa asennetta.

Vierailija
25/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat naida ammatin, et ihmistä.

Vastaavasti pitkän miehen haluava nainen haluaa naida selkärangan ja reisiluun eikä ihmistä?

Kyllä

Vierailija
26/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietty saa syttyä mistä haluaa. Mutta tuo akateemisuuden tuoma älykkyys on kyllä vähän kupla. Tunnen muutama maisteria, joita ei ole koskaan kiinnostanut kuin se oma ala. Siksi yleissivistys jäi jonnekin lukiopenkille, eikä ne ehdi lukea tai kehittää itseään, koska kaikki vapaa-aika menee merkkilaukkushoppailuun ja zumbaan. Olennaista on, miten sitä päätään käyttää. Kiinnostaako opetella uusia taitoja, lukea maailman tapahtumista ja analysoida ympäristöään.

T: N30. Alempi ammattikorkeakoulututkinto, mutta korkea älykkyysosamäärä.

Vierailija
27/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bioanalyytikot tutkii ja ottaa esim. verinäytteet. Onko joku kemisti FM, sitten paljon ihmeellisempi

On. Vertaa opinto-oppaita ja kursseja niin tuut samaan lopputulokseen. Jokainen kemisti pystyisi valmistumaan bioanalyytikoksi, mutta kuinka moni bioanalyytikko pystyisi valmistumaan kemistiksi?

Tyttäreni on kemisti, mutta luulen, että hänen suhteessaan poikakaveriinsa, miestä ilahduttaa enemmän tyttäreni  lämmin ystävällisyys kuin se, kuinka paljon hän tietää kemiallisista kaavoista tai onko hänellä akateeminen koulutus vai ei.

Niin no se, että akateemisuus on kriteeri, ei tarkoita, että akateemisuus on ainoa kriteeri

Vierailija
28/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan kiinnosta mitä nainen opiskelee tai millä alalla tekee töitä kunhan on itse onnellinen ja kaikki miespuoliset kaverini tuntuvat ajattelevat samalla tavalla. Puolison "status" kiinnostaa yleensä lähinnä epävarmoja ihmisiä tai semmoisia jotka haluaisivat elää puolisonsa kustannuksella.

Vierailija
29/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni edustaa tätä ihmeellistä ajattelutapaa... jos nainen ei ole maisteri, niin hän ei ole nainen. Olen monesti kysynyt, että mitä jos olisin AMK-taustainen ja omaisin muutoin kaikki ne piirteet, joista hän tykkää... niin ei. Eikä hän siis ole kanssani koulutustaustani takia, vaikka nähtävästi sillä merkitystä onkin. Onneksi hän on muuten ihana mies, vaikka tämän asian suhteen aikamoinen törppö!

Minulle kävisi ihan hyvin ammattikoulun tai ammattikorkeakoulun käynyt mies. Ei koulutuksella tai ammatilla ole väliä, jos arvomaailma on kuitenkin samanlainen. Akateeminen koulutus ei ole synonyymi kunnolliselle ja fiksulle puolisolle!

Vierailija
30/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita miehiä, varsinkin Suomessa jossa naiset ovat miehiä korkeammin koulutettuja. On mistä valita. Hämmentävin kohtaamani tapaus oli nuori mies joka vähätteli, haukkui ja arvosteli amislaisia ja amk-opiskelijoita. Kyseinen tyyppi oli hakenut oikikseen mutta ei ollut päässyt sinne. Silti hän piti itseään muita parempana ja älykkäämpänä eikä edes yrittänyt peitellä sitä. Minua on kerran yrittänyt iskeä joku oikisopiskelija näyttämällä lakimiesliitonkorttia ja pyytämällä samalla asunnolleen. En lämmennyt ja mies muuttui todella töykeäksi ja lähti lätkimään. Pahimpia ja ylimielisimpiä ovat kuitenkin lääkäriopiskelijat. Muutaman kanssa olen yrittänyt keskustella Tinderissä ja treffejä ei tosiaankaan sovittu. Kaverini tutustui mukavan oloiseen lääkäriopiskelijaan ja he olivat pelkkiä kavereita. Tämä poika kuitenkin alkoi vaatimaan seksiä kaveriltani koska tottahan toki kaikki naiset lakoaa kuin heinä kun kertoo opiskelevansa lääkiksessä. Eivät ole enää kavereita.

Näiden kaikkien tapausten jälkeen suhtaudun hyvin epäluuloisesti suomalaisiin korkeakoulutettuihin miehiin. Ulkomaalaisissa vaihtareissa en ole tavannut vastaavaa asennetta.

Samanlaisia törppöjä on myös matalammin koulutetuissa. Nämä korostavat asemaansa ja yrittävät sillä tehdä vaikutuksen naiseen oli mies sitten lääkäri tai vartija

Vierailija
31/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nyt kiinnostaa enemmän se että mikä on tavoite elämässä. Haluaako myöhemmin jatkokouluttautua vai kehittyä sillä omalla alalla vai mitä aikoo. Jos on kunnianhimoa siihen omaan juttuunsa, se viehättää. Oli sitten vaikka parturi-kampaaja, bioanalyytikko tai lääkäri. Ei minulla ole mitään väliä sillä ammatilla niinkään. Jos on kuitenkin perus fiksu, seuraa politiikkaa ja muuten sivistynyt ihminen niin se riittää. Koulutus ei kerro aina kaikkea.

Vierailija
32/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI-mies kirjoitti:

Minua ei ainakaan kiinnosta mitä nainen opiskelee tai millä alalla tekee töitä kunhan on itse onnellinen ja kaikki miespuoliset kaverini tuntuvat ajattelevat samalla tavalla. Puolison "status" kiinnostaa yleensä lähinnä epävarmoja ihmisiä tai semmoisia jotka haluaisivat elää puolisonsa kustannuksella.

Niin tuo on se poliittisesti korrekti mielipide. Dippainssinä tiedostat varmaan, että ei perusakateemisella ole juurikaan mitään statusta, joten siihen on vähän hassua vedota

Vierailija
33/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se akateemisuus sinänsä ole yleensä mikään arvo, mutta kyllä se, että on saanut ylemmän korkeakoulututkinnon kunnialla suoritettua kertoo jotain ihmisen pitkäjänteisyydestä. Lisäksi, jos ko. tutkinto on luonnontieteistä tai tekniikasta, se kertoo jotain ihmisen matemaattisista ja analyyttisista kyvyistä. Jotkut arvostaa, jotkut ei. Oma DI mieheni arvostaa. Olen FM luonnontieteeelliseltä alalta.

Vierailija
34/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tietty saa syttyä mistä haluaa. Mutta tuo akateemisuuden tuoma älykkyys on kyllä vähän kupla. Tunnen muutama maisteria, joita ei ole koskaan kiinnostanut kuin se oma ala. Siksi yleissivistys jäi jonnekin lukiopenkille, eikä ne ehdi lukea tai kehittää itseään, koska kaikki vapaa-aika menee merkkilaukkushoppailuun ja zumbaan. Olennaista on, miten sitä päätään käyttää. Kiinnostaako opetella uusia taitoja, lukea maailman tapahtumista ja analysoida ympäristöään.

T: N30. Alempi ammattikorkeakoulututkinto, mutta korkea älykkyysosamäärä.

Älykkyys on tosiaan eri asia kuin yleissivistys. Usein yleissivistyksen pohja on lukio-opinnoissa, koska yliopistossa ei juurikaan tule muita kuin oman alan opintoja ellei hamua kauheasti sivuaineita. Paras pohja on usein ihmisillä, jotka ovat lukiossa lukeneet paljon muutakin kuin tulevan oman alan juttuja eivätkä lähteneet jo silloin erikoistumaan

Vierailija
35/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vain, siis tuolle naiselle. En jaksa ymmärtää tuollaista pöhköä koulutuselitismiä ja minulla on sentään kokemusta kaikista tavanomaisimmista koulutusvaihtoehdoista (lukio, amis, AMK ja yliopisto) ja ihan samanlaisia ihmisiä noissa kaikissa on ollut.

Vierailija
36/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Jos haluat tuolla tavalla pakottaa itsesi selibaattiin ja tulla vielä tunnetuksi tympeänä snobineitsyenä pelkän neitsyen sijaan, niin mikäs siinä.

Tämä oli varmaan älyllisesti epärehellisin ja tylsin viesti mitä sulta oon koskaan nähnyt ja samalla eniten yläpeukkuja saanut. Yleensä sun erinomaiset pohdinnat keräävät vain alapeukkuja ja kettuilua. Hauska palsta, eikö vain

Vierailija
37/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta tutkinto, kiinnostaa mitä on saanut aikaan tutkinnollaan. Aivan sama on lääkäri, jos tekee pätkähommia sihteerinä.

Vierailija
38/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää ja halveksittavaa käytöstä. Ilmeisesti ajattelet olevasi heidän yläpuolella? Ääliö. 

Vierailija
39/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se akateemisuus sinänsä ole yleensä mikään arvo, mutta kyllä se, että on saanut ylemmän korkeakoulututkinnon kunnialla suoritettua kertoo jotain ihmisen pitkäjänteisyydestä. Lisäksi, jos ko. tutkinto on luonnontieteistä tai tekniikasta, se kertoo jotain ihmisen matemaattisista ja analyyttisista kyvyistä. Jotkut arvostaa, jotkut ei. Oma DI mieheni arvostaa. Olen FM luonnontieteeelliseltä alalta.

Teidän kaltaisia pareja on varmasti paljon ja yksi pariutumisen syy lienee älykkyyksien ja ajattelun kohtaaminen. Vaativan koulutuksen suorittaminen on jo todiste sinällään tyypin ajattelukyvystä ja eroaa painoarvoltaan näistä "oon tosi fiksu ja pääsisin mensaan mut en jaksa"-kommenteista

Vierailija
40/88 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vain, siis tuolle naiselle. En jaksa ymmärtää tuollaista pöhköä koulutuselitismiä ja minulla on sentään kokemusta kaikista tavanomaisimmista koulutusvaihtoehdoista (lukio, amis, AMK ja yliopisto) ja ihan samanlaisia ihmisiä noissa kaikissa on ollut.

Oon opettanut lyhyitä sijaisuuksia eräässä Helsingin huippulukiossa ja eräässä ammattiopistossa. Voin sanoa, että ei todellakaan ollut ihan samanlaisia ihmisiä. Ei lähellekään