Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempi: miksi ette kutsu lastani vastavierailulle?

Vierailija
15.09.2017 |

Otsikossa siis kysymykseni: miksi tuot oman lapsesi innokkaasti meille leikkimään, mutta minun lapseni ei koskaan saa kutsua teille?

Taustaa: lapseni on 5-vuotias, kiva ja sosiaalinen ihan tavallisen keskiluokkaisen perheen lapsi keskiluokkaisella, pienehköllä asuinalueella kaupungissa. Hänellä on päiväkodissa muutaman lapsen tiivis leikkiporukka, josta olen kutsunut lapsia ainakin parin vuoden ajan meille leikkimään, ainakin joka toinen viikko joku käy. Otan suoraa päiväkodista mukaan, tarjoan ruuan tai jätksiä, leikit sujuvat ja pääsen itsekin helpommalla kun lapsella on seuraa. Nyt olen tosissani alkanut ihmetellä, miksi näistä lapsista vain yksi kutsuu minun lapseni vastavierailulle. En vaan keksi syitä. Lapsen kaverit usein pyytävät päästä meille, eli ovat ihan oikeasti hyviä kavereita ja leikit sujuvat. Luulisi että vanhempikin haluaa pitää yllä ystävyyssuhteita tai edes kohteliaisuudesta kutsuu. Voiko johtua siitä, että meillä on vähän isompi asunto, jossa on hyvin leikkitilaa, eivätkä sitten kehtaa kutsua pienempään kotiinsa (ihan kuin lapset tällaisesta välittäisivät)? Jatkan edelleen lapseni kavereiden ottamista meille, mutta harmittaa lapsen puolesta, kun ei saa kutsuja. Lisään vielä, että synttäreilleen ovat kyllä kutsuneet.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin introvertti mutta lasten etu ohjaa toimintaani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla