Onko se toi proteiini joka on turvottanut salilla käyvät ihmiset?
Nykyään kuntosaleilla miehet ovat sellaista löysää löllöä. Tehdään vähän hauiskääntöä tai penkkipunnerrusta ja sitten kiskaistaan litran kaloripommi valtavan kokoisesta pullosta naamaan. Suurin osa ajasta menee muuhun kuin isojen lihaksien käyttämiseen. Tunnetusti kuntosali ei kuluta hirmuisesti energiaa, mutta yleensä tuo sitä.
En tiedä mikä idea tuossa proteiinivillityksessä on, koska nykyihmiset saavat muutenkin kaikkea liikaa paitsi liikuntaa. Ehkä kaupallinen tekijä on rakentanut ihmisille ansan, jolla ratsastaa.
Kommentit (19)
Mun mielestä liikunnallisilla ihmisillä proteiinirahkat ja proteiinipatukat eväinä on ihan jees, ja on ne parempia ku suklaapatukat ja sokerijogurtit. Mutta kyllä esim. se älyttömien proteiinilisien käyttö salilla on aivan JÄRJETÖNTÄ. Ja monet ihmiset salilla näyttää todella sairailta.. siis ei tietoakaan mistään terveellisistä ihmisistä. Ulkona näkee lenkkiteillä terveitä ihmisiä enemmän kuin salilla. Menkää pihalle, se on ilmaistakin!
Saleilla vedetään rankempiakin mömmöjä kuin proteiinipirteilöitä. Jälki on sen mukaista., Katsokaa vaikka Mentulaa.
Jos maha on iso vaikka mahapalikat näkyy niin silloin on piikitetty insuliinia.
Itse en käytä palautusjuomia ollenkaan ja treenaan kovaa kolme kertaa viikossa. Terveellinen ruoka riittää.
Ainoa lisäravinne mitä käytän on EAA aminohapposekoitus.
Ne turvonneet pöhöt tulee siitä, että syödään ihan liikaa (ruokaa ja höttöjuomia) kulutukseen nähden. Saattaa siellä löllön seassa lihastakin olla, mutta näyttäisi paljon paremmalta kun ottaisi sen 5-15kiloa painoa pois, tuvotuksen määrästä riippuen.
Se nyt vaan on niin hienoa olla siellä 100+kg sarjassa.
Vain nesteinen lihas on anabolinen. Ja kuntosali kuluttaa kokonaisaineenvaihduntaa selvästi lenkkeilyä tai vastaavaa enemmän, jos siellä tekee töitä.
Ainahan on ollut niitä, jotka tekee vaan penkkiä ja hauista, heitä pidetään kuntosalipiireissä vitsinä (RHP, rinta-hauispelle). Sinänsä en ihmettele proteiinijuomia (ainakaan palautumisjuomaa) jos treenaa kunnolla ja aikoo kasvattaa lihaksia. Terveellisempää se on kuin vetää sama määrä lihaa saadakseen sen proteiinin.
Ruman näköistä kun ohimo ja niskasuonet pullistuvat, tiedä millä hetkellä räjähtävät, sairasta eikä kaunista.
Osa miehistä käyttää jotain vahvempua aineita.
Osa naisista taas lipittää vettä koko ajan. Siis istuskelevat laitteessa tyhjänpanttina, tekevät harvakseltaan kevyillä painoilla liikkeen ja sitten taas pitkä taukoa ja juodaan vettä kauheaan nestehukkaan. Ei siis hikoilua lähimaillakaan.
Miehillä tämä sama versio on sellainen, että juovat seisoskelun ja kaverin kanssa juoruamisen päälle puoli litraa proteiinijuomaa, jossa on satakertainen määrä kaloreita kulitukseen verrattuna.
Mun mielestä esim. Bull on ruma ja sairaan näkönen.
Eihän proteiinijuomat lihota, niitä käyttää laihduttajatkin ateriankorvikkeena. Sen sijaan jotkut hiilaripitoiset massanlisääjäjuomat voi lihottaa, mutta niitä taitaa juoda vaan hoikat. Mistä kukaan tietää mitä toisen juomapullossa edes on?
Vierailija kirjoitti:
Ruman näköistä kun ohimo ja niskasuonet pullistuvat, tiedä millä hetkellä räjähtävät, sairasta eikä kaunista.
Oletko kenties kateellinen niille, jotka kehtaa treenata täysillä välittämättä siitä miltä näyttävät? He ovat sitten ne, jotka myös saavat tuloksia.
Kreatiini on yksi mikä turvottaa. Lisäksi toki liika proteiini, joskin useimmissa julkaisuissa osoitetaan, että se on yllättävän korkea määrä mitä sitä proteiinia voi nauttia. Tietysti tämän hetkisen tietämyksen mukaan.
Lihasten kasvatuksessa pitää aina nauttia enemmän kaloreita kuin kuluttaa. Tässä moni vain menee siihen ansaan, että ei ymmärrä riittävän kaloriylijäämän olevan vain luokkaa parisataa. Myös kalorien laadulla on väliä. Hyvin mutkia suoristaen on niin, että hopeiden hiilareiden nauttiminen aiheuttaa insuliinipiikin, jolloin ravinto menee rasvasoluihin.
Kaikista virheistä huolimatta salilla käy keskimäärin parempikuntoisia ja hoikempia kuin muu väestö on.
Kyllähän salitreeni kuluttaa paljonkin ja aineenvaihdunta pysyy korkealla monta tuntia treenin jälkeen ja lihakset kuluttaa levossakin, mutta toki vaatii vähän toisenlaista treeniä kuin pelkkää pienten lihasryhmien ärsytystä, kuten joku hauiskääntö. Ja mahaahan kehonrakentajille tulee massakaudella väistämättä, diettaavat sen sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä palautusjuomia ollenkaan ja treenaan kovaa kolme kertaa viikossa. Terveellinen ruoka riittää----.
Sama täällä.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties kateellinen niille, jotka kehtaa treenata täysillä välittämättä siitä miltä näyttävät? He ovat sitten ne, jotka myös saavat tuloksia.
Eivätkä välitä että menhtyvät ennen aikaisesti sydämmen pysähdykseen.
Hera, ym. jauhot on erityisen halpaa proteiinia ja niillä voi helposti korvata lihansyöntiä. Pienempi ruokalaskukin.
Ihmisillä on vääristynyt käsitys proteiinin tarpeellisuudesta omassa elämässä. Joku hirveä proteiinivillitys. Monta kertaa kaupassakin näkee, kuinka oikeasti melko pullerot ihmiset lappaavat suklaa- ja karamelliproteiinivanukkaita kärryt täyteen. Yksi tuttuni on samanlainen, ei oikeastaan liiku kuin epäsäännöllisesti ehkä kerran viikossa salilla, mutta syö jatkuvasti ekstrana proteiinivanukkaita ja -pirtelöitä koska "ne on terveellinen vaihtoehto". Okei, jos ruokavaliosta ei saa tarpeeksi proteiinia, voi proteiinilisää mielestäni käyttää, vaikkakin terveellinen ruokavalio olisi paras. Mutta nämä ihmiset vetää sitä normaalia epäterveellistä ruokaansa, tasoa ranskikset ja nakit, sit protskuvanukas perään kun se on niinku terveellisempäähh!!!
En itse ole himoliikkuja enkä täten käytäkään mitään proteiinilisiä. Joskus ostan patukan jos olen liikkeellä enkä ehdi syödä. Yritän ajatella, että terveellinen ja tasapainoinen ruokavalio on keholle paras polttoaine lisäainemössöjen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on vääristynyt käsitys proteiinin tarpeellisuudesta omassa elämässä. Joku hirveä proteiinivillitys. Monta kertaa kaupassakin näkee, kuinka oikeasti melko pullerot ihmiset lappaavat suklaa- ja karamelliproteiinivanukkaita kärryt täyteen. Yksi tuttuni on samanlainen, ei oikeastaan liiku kuin epäsäännöllisesti ehkä kerran viikossa salilla, mutta syö jatkuvasti ekstrana proteiinivanukkaita ja -pirtelöitä koska "ne on terveellinen vaihtoehto". Okei, jos ruokavaliosta ei saa tarpeeksi proteiinia, voi proteiinilisää mielestäni käyttää, vaikkakin terveellinen ruokavalio olisi paras. Mutta nämä ihmiset vetää sitä normaalia epäterveellistä ruokaansa, tasoa ranskikset ja nakit, sit protskuvanukas perään kun se on niinku terveellisempäähh!!!
En itse ole himoliikkuja enkä täten käytäkään mitään proteiinilisiä. Joskus ostan patukan jos olen liikkeellä enkä ehdi syödä. Yritän ajatella, että terveellinen ja tasapainoinen ruokavalio on keholle paras polttoaine lisäainemössöjen sijaan.
Esim. pasta tomaattikastikkeella, kasa salaattia oliiviöljyllä sekä herajuoma tai rahka on ihan hyvä ateria.
Jos elimistöön jää sulamatonta proteiinia, se kuormittaa munuaiset ja sitten taas kuormittuu lymfajärjestelmä ja ihmiseen jää sellaista nestepöhötystä, mitä pitäisi käsitellä pois ihan erityisin keinoin. Proteiinia ei saisi syödä yli tarpeen.
Lisäksi käytetään paljon maitoproteiinia sekä rahkaa ja muita maitotuotteita ja nämä myös pöhöttävät. Minun solisluuni tulivat esiin, kun huomasin etteivät hehkutetut maitotuotteet sovikaan minulle.