Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tässä painonpudotuksessa mättää???

Vierailija
15.09.2017 |

Heitetään heti läskit ilmoille eli painoa on tasan 80 kg. Pituutta 174 cm. Olen ollut noin läski viimeksi raskaana. Olen hankkinut ihan itse syömällä 8 lisäkiloa vuoden aikana. Kiva. No, ei ole.

Sitä kuvittelee, että kun tiedät millä roskalla ne läskit ovat tulleet, niin ne pois jättämällä ja palaamalla vanhoihin muka parempiin tapoihin, lähtisi viimeiseksi tulleet kilot pois. Vaan ei.

Joten aloitin 5:2. Olen noudattanut sitä orjallisesti. Ei repsahduksia paastopäivinä tai kamalaa mässyttämistä muina päivinä. Kun kuitenkin mietitte, niin muina kuin paastopäivinä ruoka on aivan tavallista: aamupala (leipä tai kaksi), lounas (yleensä Saarioisten eineskeitto leivällä tai työpaikkaruokalan lounas), päivällinen (tavis kotiruoka milloin mitäkin), iltapala leipää tai jogurttia/mysliä yms. Liikuntaa olen säännöllisesti harrastanut 3-4 kertaa viikossa. Joskus jopa viisi kertaa, kun on hyvältä tuntunut. Liikunta on kävelylenkkiä (7,5 km tunnissa), porrastreeniä, kahvakuulaa ja viimeisimpänä otin mukaan crosstrainerin (45 min/krt).

Arvatkaapa huviksenne paljon olen laihtunut viimeisen 1,5 kuukauden aikana? Kilon. YHDEN kilon. Ei sillä, olo on hyvä ja ehkä "menen vähän pienempään tilaan", mutta silti. Haluan ne ylimääräiset kilot pois! >:-( Mikä mättää?? Perusruokailu täysin pielessä vai?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sama: vähennät herkkuja ja alat liikkua... Mitä jos ei syö herkkuja ja liikkuukin ihan kivasti? Veikkaan että suurin osa (ainakin vanhemmista) ylipainoisista on lihonnut ihan normiruualla pikku hiljaa. Ei millään järjettömällä mätöllä.

Pienennät annoskokoa...ei ole mitään tarvetta demonisoida yhtä yksittäistä ruokaryhmää, vaan otat kaikkea (paitsi salaattia) vähän vähemmän.

Kokeiltu on. Lopputulos: jatkuva nälkä. Pöydästä nousee nälkäisenä ja alkaa odottaa koska saa taas syödä edes jotain. Sanovat, että vatsa tottuu pienempiin annoksiin. Omani ei ainakaan tottunut ja se jatkuva itsekurin voimalla eteenpäin meneminen oli todella kuluttavaa, kun koko ajan tekee mieli syödä jotain (erityisesti makeaa ja esim. buffetjutuissa lähti aina mopo käsistä, koska kroppa huusi ruokaa). Luonnollisesti paino ei pudonnut näiden repsahdusten takia. Nyt VHH:lla ei ole mitään ongelmaa jättää sitä kahvipöydän pullaa syömättä, koska ei tee pätkääkään mieli. Verensokeri ei heittele, joten nousen pöydästä kylläisenä ja jaksan mainiosti seuraavaan ruokaan ilman mitään välipaloja. Se massiivinen iltapäiväväsymys on poissa. Vatsan jatkuva turvotus ja ilmavaivat poissa. Oikeasti, olo on miljoona kertaa parempi kuin ennen ja vihdoinkin myös se paino on alkanut pudota. 

Tässä 5:2 minulla on ollut nyt kahtena viime viikkona ongelma, että olen todella nälkäinen paastopäivän jälkeisenä päivänä. Olo on sellainen "tyhjä" ja "ontto". Vaikka syön normaalisti, en täyty. Mutta tuo vatsan jatkuva turvotus ja ilmavaivat kuulostavat pelottavan tutulle. Tiedän just mistä puhut.

Joten ehkä olisi vaihtoehto unohtaa ainakin hetkeksi 5:2 ja vähentää merkittävästi hiilareita. Jos nyt syön leivän aamupalalla, niin jätän sen muilla aterioilla pois. Samoin lisukkeet voi olla muuta. Onko ohra ja kvinoa sallittuja? Vaikkakin onhan kvinoassa hiilareita, mutta jos annoskoon pitää pienenä? Tai sitten tietty pelkät salaatit ja vihannekset.

Auttakaa ihminen alkuun. :D

ap

Minulla avain oli siinä, että löysin tietoa suolistobakteerien tasapainosta ja hiivasyndroomasta. Se on se hiiva, joka huutaa ravintoa itselleen vuorokauden paaston jälkeen, koska muuten se alkaa kuolla. 

Lisään, että on lähtenyt 6,5 kg reilussa kolmessa kuukaudessa ilman kitumista tai nälkää tai kaloreiden lasekmista. Enkä ole ehtinyt treenatakaan.  

Vierailija
42/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös yritän pudottaa 5-7 kiloa, mutta ei hievahda yhtään mihinkään noi lukemat!!! liikun 4-5 krt vko (sali ja lenkki), syön todella hyvin (5 krt päivä, aika vähän hh eikä herkkuja/roskaruokia ollenkaan, ja annoskoot pieniä!).

Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta nyt paino hiipinyt ikävästi ylöspäin. Mutta paino EI putoa, en voi olla kuitenkaan syömättäkään.. ! pakko olla tää ikä, muuta en keksi ... :(

t. 42v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös yritän pudottaa 5-7 kiloa, mutta ei hievahda yhtään mihinkään noi lukemat!!! liikun 4-5 krt vko (sali ja lenkki), syön todella hyvin (5 krt päivä, aika vähän hh eikä herkkuja/roskaruokia ollenkaan, ja annoskoot pieniä!).

Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta nyt paino hiipinyt ikävästi ylöspäin. Mutta paino EI putoa, en voi olla kuitenkaan syömättäkään.. ! pakko olla tää ikä, muuta en keksi ... :(

t. 42v

Kauanko olet yrittänyt laihduttaa?

Vierailija
44/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. 42v

Panosta ruuan sisältöön, älä määrään.  Joo tietty ei liikaa pidä syödä, mutta sillä sisällöllä pystyy vaikuttamaan syödyn ruuan määrään.

Vierailija
45/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. 42v

Ei suinkaan ikä, vaan se MITÄ syöt.

Vierailija
46/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesän alusta olen yrittänyt laihduttaa.. nyt en ole käynyt puntarilla 2 kk:teen, kun se vain

masentaa. Vaatteet puristaa yhä :(

t. se 42v

Vierailija
47/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut ilman mitään erikoisdieettiä neljässä kuukaudessa n. 10 kg. Jätin ruokavaliosta leivän kokonaan pois, syön pastaa, riisiä ja perunaa vain harvoin. Herkkuja sallin itselleni kerran viikossa tai kahdessa viikossa. En syö mitään ekstraa, en myöskään napostele aterioiden välissä yhtään mitään. Kaiken erikoisen sälän olen jättänyt pois. Syön puhdasta perusruokaa maltillisia annoksia. Viimeaikoina en ole päässyt liikkumaan yhtä säännöllisesti kuin aiemmin, mutta tällä ei ole ollut minkäänlaista vaikutusta painooni. Liikunta on hyvä tuki painonpudotuksessa mutta ruokavalio on siinä ihan avainasemassa. Metabolismini ei edes toiminut lähes vuoteen erinäisten lääkkeiden käytön takia, mutta nyt syntyy viimein tuloksia. Ruokavalioon kannattaa kiinnittää ihan erityistä huomiota.