Mikä tässä painonpudotuksessa mättää???
Heitetään heti läskit ilmoille eli painoa on tasan 80 kg. Pituutta 174 cm. Olen ollut noin läski viimeksi raskaana. Olen hankkinut ihan itse syömällä 8 lisäkiloa vuoden aikana. Kiva. No, ei ole.
Sitä kuvittelee, että kun tiedät millä roskalla ne läskit ovat tulleet, niin ne pois jättämällä ja palaamalla vanhoihin muka parempiin tapoihin, lähtisi viimeiseksi tulleet kilot pois. Vaan ei.
Joten aloitin 5:2. Olen noudattanut sitä orjallisesti. Ei repsahduksia paastopäivinä tai kamalaa mässyttämistä muina päivinä. Kun kuitenkin mietitte, niin muina kuin paastopäivinä ruoka on aivan tavallista: aamupala (leipä tai kaksi), lounas (yleensä Saarioisten eineskeitto leivällä tai työpaikkaruokalan lounas), päivällinen (tavis kotiruoka milloin mitäkin), iltapala leipää tai jogurttia/mysliä yms. Liikuntaa olen säännöllisesti harrastanut 3-4 kertaa viikossa. Joskus jopa viisi kertaa, kun on hyvältä tuntunut. Liikunta on kävelylenkkiä (7,5 km tunnissa), porrastreeniä, kahvakuulaa ja viimeisimpänä otin mukaan crosstrainerin (45 min/krt).
Arvatkaapa huviksenne paljon olen laihtunut viimeisen 1,5 kuukauden aikana? Kilon. YHDEN kilon. Ei sillä, olo on hyvä ja ehkä "menen vähän pienempään tilaan", mutta silti. Haluan ne ylimääräiset kilot pois! >:-( Mikä mättää?? Perusruokailu täysin pielessä vai?
Kommentit (47)
Minä myös yritän pudottaa 5-7 kiloa, mutta ei hievahda yhtään mihinkään noi lukemat!!! liikun 4-5 krt vko (sali ja lenkki), syön todella hyvin (5 krt päivä, aika vähän hh eikä herkkuja/roskaruokia ollenkaan, ja annoskoot pieniä!).
Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta nyt paino hiipinyt ikävästi ylöspäin. Mutta paino EI putoa, en voi olla kuitenkaan syömättäkään.. ! pakko olla tää ikä, muuta en keksi ... :(
t. 42v
Vierailija kirjoitti:
Minä myös yritän pudottaa 5-7 kiloa, mutta ei hievahda yhtään mihinkään noi lukemat!!! liikun 4-5 krt vko (sali ja lenkki), syön todella hyvin (5 krt päivä, aika vähän hh eikä herkkuja/roskaruokia ollenkaan, ja annoskoot pieniä!).
Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta nyt paino hiipinyt ikävästi ylöspäin. Mutta paino EI putoa, en voi olla kuitenkaan syömättäkään.. ! pakko olla tää ikä, muuta en keksi ... :(
t. 42v
Kauanko olet yrittänyt laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
t. 42v
Panosta ruuan sisältöön, älä määrään. Joo tietty ei liikaa pidä syödä, mutta sillä sisällöllä pystyy vaikuttamaan syödyn ruuan määrään.
Vierailija kirjoitti:
t. 42v
Ei suinkaan ikä, vaan se MITÄ syöt.
kesän alusta olen yrittänyt laihduttaa.. nyt en ole käynyt puntarilla 2 kk:teen, kun se vain
masentaa. Vaatteet puristaa yhä :(
t. se 42v
Minä olen laihtunut ilman mitään erikoisdieettiä neljässä kuukaudessa n. 10 kg. Jätin ruokavaliosta leivän kokonaan pois, syön pastaa, riisiä ja perunaa vain harvoin. Herkkuja sallin itselleni kerran viikossa tai kahdessa viikossa. En syö mitään ekstraa, en myöskään napostele aterioiden välissä yhtään mitään. Kaiken erikoisen sälän olen jättänyt pois. Syön puhdasta perusruokaa maltillisia annoksia. Viimeaikoina en ole päässyt liikkumaan yhtä säännöllisesti kuin aiemmin, mutta tällä ei ole ollut minkäänlaista vaikutusta painooni. Liikunta on hyvä tuki painonpudotuksessa mutta ruokavalio on siinä ihan avainasemassa. Metabolismini ei edes toiminut lähes vuoteen erinäisten lääkkeiden käytön takia, mutta nyt syntyy viimein tuloksia. Ruokavalioon kannattaa kiinnittää ihan erityistä huomiota.
Lisään, että on lähtenyt 6,5 kg reilussa kolmessa kuukaudessa ilman kitumista tai nälkää tai kaloreiden lasekmista. Enkä ole ehtinyt treenatakaan.