Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tässä painonpudotuksessa mättää???

Vierailija
15.09.2017 |

Heitetään heti läskit ilmoille eli painoa on tasan 80 kg. Pituutta 174 cm. Olen ollut noin läski viimeksi raskaana. Olen hankkinut ihan itse syömällä 8 lisäkiloa vuoden aikana. Kiva. No, ei ole.

Sitä kuvittelee, että kun tiedät millä roskalla ne läskit ovat tulleet, niin ne pois jättämällä ja palaamalla vanhoihin muka parempiin tapoihin, lähtisi viimeiseksi tulleet kilot pois. Vaan ei.

Joten aloitin 5:2. Olen noudattanut sitä orjallisesti. Ei repsahduksia paastopäivinä tai kamalaa mässyttämistä muina päivinä. Kun kuitenkin mietitte, niin muina kuin paastopäivinä ruoka on aivan tavallista: aamupala (leipä tai kaksi), lounas (yleensä Saarioisten eineskeitto leivällä tai työpaikkaruokalan lounas), päivällinen (tavis kotiruoka milloin mitäkin), iltapala leipää tai jogurttia/mysliä yms. Liikuntaa olen säännöllisesti harrastanut 3-4 kertaa viikossa. Joskus jopa viisi kertaa, kun on hyvältä tuntunut. Liikunta on kävelylenkkiä (7,5 km tunnissa), porrastreeniä, kahvakuulaa ja viimeisimpänä otin mukaan crosstrainerin (45 min/krt).

Arvatkaapa huviksenne paljon olen laihtunut viimeisen 1,5 kuukauden aikana? Kilon. YHDEN kilon. Ei sillä, olo on hyvä ja ehkä "menen vähän pienempään tilaan", mutta silti. Haluan ne ylimääräiset kilot pois! >:-( Mikä mättää?? Perusruokailu täysin pielessä vai?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen, 5:2 käytössä nyt toista kuukautta, ja viimeiseen 2-3 viikkoon ei paino ole pudonnut oikeastaan mihinkään. Olen ikäni ollut laiha, en ole enää, ikää yli 40. Miten tää on niin vaikeeta?

Vierailija
2/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana pistää silmään, että sä syöt leipää ihan kamalat määrät, monta kertaa päivässä. Siinä ei ole mitään ravintoarvoa, eikä siis mitään syytä syödä sitä vain mahantäytteeksi. Syö kasviksia ja proteiinia, ja pienennä annoskokoja.

Vierailija
4/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoamisella saa vain aineenvaihdunnan entistä hitaammaksi.

Vierailija
5/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kilot lähtee muuttamalla ruokailutavat terveellisiksi ja passiivisuuden aktiivisuudeksi. Kaikilla ne vain ei lähde heti. Kannattaisi myös miettiä sitä, onko se dieetti nyt rasvaa vai lihasta polttava. Vai onko ap:lle ihan sama kumpi palaa, kunhan paino vaan laskee?

Toinen kommentoija on jo yli 40v, ehkä siinä syy? Ja, jos on aina ollut laiha (mitä lie tarkoittaa), olisiko niin, että lihasmassaa (sitä kaloreita polttavaa massaa) on niin vähän, että rasvanpalaminen on hidasta.

Vierailija
6/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen samanlainen, 5:2 käytössä nyt toista kuukautta, ja viimeiseen 2-3 viikkoon ei paino ole pudonnut oikeastaan mihinkään. Olen ikäni ollut laiha, en ole enää, ikää yli 40. Miten tää on niin vaikeeta?

Hei, mulla ikää 42 vuotta!

ap

Vierailija
7/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekana pistää silmään, että sä syöt leipää ihan kamalat määrät, monta kertaa päivässä. Siinä ei ole mitään ravintoarvoa, eikä siis mitään syytä syödä sitä vain mahantäytteeksi. Syö kasviksia ja proteiinia, ja pienennä annoskokoja.

Tämä kävi mulla eilen mielessä, että hiilareita taitaa tulla vähän liikaa. Mutta leipä on niiiiiiiin hyvää. Vaan ei auta. Täytyy vaihtaa se joltain aterioilta johonkin järkevämpään.

Kiitos sulle.

ap

Vierailija
8/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ehdottomasti leipä pois. Kokeile Atkinsia, toimii! Eli voit syödä isot määrät vähähiilarisia kasviksia, lihaa, kalaa ja kananmunia sekä rasvoja. Ei tarvitse laskea kaloreita eikä tule nälkä, mutta paino laskee äkkiä alkuun ja sen jälkeen tasaisesti.

Sitten voit alkaa pikkuhiljaa lisäämään hiilareita sille tasolle minkä kroppa kestää ilman että paino alkaa taas nousemaan.

Vierailija
9/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kilot lähtee muuttamalla ruokailutavat terveellisiksi ja passiivisuuden aktiivisuudeksi. Kaikilla ne vain ei lähde heti. Kannattaisi myös miettiä sitä, onko se dieetti nyt rasvaa vai lihasta polttava. Vai onko ap:lle ihan sama kumpi palaa, kunhan paino vaan laskee?

Toinen kommentoija on jo yli 40v, ehkä siinä syy? Ja, jos on aina ollut laiha (mitä lie tarkoittaa), olisiko niin, että lihasmassaa (sitä kaloreita polttavaa massaa) on niin vähän, että rasvanpalaminen on hidasta.

Totta kai sen rasvan pitäisi palaa, koska tarvitsen ne lihakset mm. polvieni takia. Niissä on kulumaa ja kipuja, jotka ovat helpottaneet selvästi liikunnan eli lihaksien (?) vahvistumisen myötä. Mutta haluan sen painokin alas. Harmittaa, kun en käyttänyt mittanauhaa kun aloitin 5:2 dieetin ja säännöllisemmän liikunnan.

Ja ikää oli 42 vuotta.

ap

Vierailija
10/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin,laitan vinkit kehiin.Syöt paljon leipää,kannattaa rajoittaa.Syö vaikka vain aamiaisella,mysli unohda kokonaan.Jugurtissa on paljon sokeria,se on turhaa.Sulla on muuten kasvikset ihan minimissä.

Oletko ajatellut karppausta?Sen ei tarvitse olla rasvan ja lihan mättämistä.Itse kasvissyöjänä karppaan nyt uudelleen tukeakseni puolison laihtumista.En enää syö rasvaa yhtä paljon kuin aiempina karppiaikoina tai rajoita juuri hedelmiä.Tehokasta on ja aika terveellistä.Kuituja saa vihanneksista hyvin!

Mutta tuo 2:5.Laihdutin sillä n.puolessa vuodessa painosta 69kg painoon 56kg,pituus 170.En syönyt paastopäivinä mitään,vain illalla.Liikunta oli erittäin raskasta.

Vaikka kävely on hyvä juttu,niin se ei ole riittävän rankkaa.Crosstrainerissa pitää olla vastus joka on Kova.Porrastreeni,käytännössä mitä?Onko kahvakuulasi 8-12 kg vähintään joka liikkeessä?Kauanko teet tuota ja onko hiuksesi läpimärät treenin jälkeen?

5:2 dietillä laihdut kyllä jos haluat sitä jatkaa.Katso kriittisemmin syömistäsi,valitse terveellisempää ruokaa.Liikunta auttaa,kun se on raskasta ja sattuu välillä,muu ei käytännössä tee mitään.Sinulle suosittelen ihan salikorttia,mene esim pump-tunnille niin saatat huomata himmanneesi liikunnan kanssa.Sen kuuluu viedä sut ihan finaaliin.

Onnistut kyllä,mutta ole kova itsellesi.Tsemppiä!

Vierailija
11/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa. On vain ja ainoastaan hyvä että paino tippuu maltilliseen tahtiin. Itse laihdutan 65 kilosta noin 60 kiloon. Nyt kuukauden aikana painoa on pudonnut 1,7kg. Ei kuukaudessa kuulukaan laihtua mitään 10 kiloa. Hiljaa hyvä tulee :)

Vierailija
12/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kävely ei kuluta tarpeeksi energiaa. Nyt syöt siten, että et liho ja sinulla on pientä energiavajausta. Se on ok, silloin laihdut tuota vauhtia. Jos haluat laihtua nopeammin, täytyy hankkia enemmän energiavajausta.

Vierailija
13/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ääni atkinsin induktiolle ja siitä vhh-ruokavaliolle. Alkuun lähtee nopeasti nesteet ja rasvaa ja jo siitä saa motivaatiota jatkoon. Samalla pääsee irti sokerikoukusta jos sellaista on.

Vierailija
14/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että suolistossasi on väärä bakteerikanta sen johdosta, että olettaisin sinun syöneen mitä sattuu lihomisesi aikana ja lisäksi syöt nytkin paljon leipää ja einestä ja vähän tuoretta. 

Jos haluat varmistuksen helposti asialle, tee vesilasitesti huomenaamuna:

http://nutrimia.fi/terveystesti/15

Jos testi on positiivinen, siitä vaan sitten suoliston tasapainoa parantamaan niin painokin alkaa tippua. 

Vierailija
15/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin,laitan vinkit kehiin.Syöt paljon leipää,kannattaa rajoittaa.Syö vaikka vain aamiaisella,mysli unohda kokonaan.Jugurtissa on paljon sokeria,se on turhaa.Sulla on muuten kasvikset ihan minimissä.

Oletko ajatellut karppausta?Sen ei tarvitse olla rasvan ja lihan mättämistä.Itse kasvissyöjänä karppaan nyt uudelleen tukeakseni puolison laihtumista.En enää syö rasvaa yhtä paljon kuin aiempina karppiaikoina tai rajoita juuri hedelmiä.Tehokasta on ja aika terveellistä.Kuituja saa vihanneksista hyvin!

Mutta tuo 2:5.Laihdutin sillä n.puolessa vuodessa painosta 69kg painoon 56kg,pituus 170.En syönyt paastopäivinä mitään,vain illalla.Liikunta oli erittäin raskasta.

Vaikka kävely on hyvä juttu,niin se ei ole riittävän rankkaa.Crosstrainerissa pitää olla vastus joka on Kova.Porrastreeni,käytännössä mitä?Onko kahvakuulasi 8-12 kg vähintään joka liikkeessä?Kauanko teet tuota ja onko hiuksesi läpimärät treenin jälkeen?

5:2 dietillä laihdut kyllä jos haluat sitä jatkaa.Katso kriittisemmin syömistäsi,valitse terveellisempää ruokaa.Liikunta auttaa,kun se on raskasta ja sattuu välillä,muu ei käytännössä tee mitään.Sinulle suosittelen ihan salikorttia,mene esim pump-tunnille niin saatat huomata himmanneesi liikunnan kanssa.Sen kuuluu viedä sut ihan finaaliin.

Onnistut kyllä,mutta ole kova itsellesi.Tsemppiä!

Ruokavinkit tosi hyvät, kiitos. Otan opiksi.

Crosstrainerissa vastus vaihtelee vähän ohjelman mukaan. Tämä varmaan riippuu crosstrainerista, mutta esim. eilen vastukset oli 5-10, jos tämä mitään kertoo. Iron Body (??) merkkinen crossari. Hiki kuitenkin valui norona!

Kahvakuulat ovat 4-16 kg. Etuheilautuksessa on käytössä 8 kg sekä muissa liikkeissä mitkä käy yläselkään. Lukuun ottamatta yhden penkkipunnerrusta. Siinä käytän vielä tuota 4 kilon kuulaa. Kädet ei vaan jaksa. 16 kg kahvakuula on kyykässä ja lantionnostossa (selin makuu ja lantionnosto siitä asennosta). Ja on hiki treenin jälkeen. En sano, että pää on läpimärkä, mutta hikipisarat on otsalla ja hiki valuu selässä.

Pump on hyvä ehdotus. Tällä hetkellä pystyn näillä kotitreeneillä säännöllisempään liikuntaan, koska en ole niin riippuvainen miehen menoista. Ei tarvitse miettiä lapsenvahtia yms.

Kiitos vastauksesta!

ap

Vierailija
16/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hölkkävauhti on 7,5 km/h. Olen kyllä hitaanlainen hölkkääjä, mutta kävelijöistä menen kyllä ohi. Miten olet ton vauhdin laskenut?

Vierailija
17/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että kävely ei kuluta tarpeeksi energiaa. Nyt syöt siten, että et liho ja sinulla on pientä energiavajausta. Se on ok, silloin laihdut tuota vauhtia. Jos haluat laihtua nopeammin, täytyy hankkia enemmän energiavajausta.

Tunnin kävelylenkki kuluttaa suunnilleen saman verran energiaan kun puolen tunnin juoksulenkki. Kävely kuluttaa aivan tarpeeksi energiaa. Mistä te olette keksineet tämän että kävely ei auta painonhallinnassa tai laihdutuksessa? Kävelet 1-1,5h REIPPAASTI niin aivan varmasti on merkityksellinen kalorinkulutus siinä.

Vierailija
18/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka nopeasti ne kilot tuli? Tuliko enempää kuin kilo/vk? Ei tuossa mikään mätä, paino on menossa alaspäin. Hassua kun ihmiset aina kuvittelee että vuosien jopa vuosikymmenten aikana kerätyt kilot altistetaan tuosta vaan hups nopeasti pois. Tällaistahan toki tapahtuu mutta nopeasti pudotetut kilot kyllä kerätään yleensä korkojen kera takaisin.

Vierailija
19/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hölkkävauhti on 7,5 km/h. Olen kyllä hitaanlainen hölkkääjä, mutta kävelijöistä menen kyllä ohi. Miten olet ton vauhdin laskenut?

En ole aloittaja, mutta itse kävelen todella nopeasti lenkillä ja ihan muutenkin. Lenkillä vauhtini kävellen on juurikin suunnilleen tuo 7,5km/h. Käytössä urheilukello jossa gps joka mittaa vauhdin.

Vierailija
20/47 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan täsmälleen samat alkuspeksit :). Olen todennut, että mun paino ei putoa, jos ruuassa on vähänkin runsaasti hiilaripitoisia ruokia. Yritin epätoivoisesti syödä virallisterveellisesti ja lisäsin liikuntaakin ja paino putosi puolessa vuodessa tasan 0g. Nyt olen pari kuukautta mennyt VHH:lla  (en ketoosissa, mutta hiilarit reilusti alle 100 g päivässä). Paino on lähtenyt putoamaan! Hitaasti (parissa kuukaudessa reilu 2 kiloa), mutta ei mulla myöskään ole mikään kiire asian kanssa. Parasta on,  etten laske tai punnitse yhtään mitään ja saan syödä ihan tajuttoman hyvää ruokaa. Eikä minkäänlaista makean himoa enää ole, joten en joudu kieltäytymään mistään, kun ei tee edes mieli makeaa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä