Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaille tienaamaan. Minne?

Vierailija
14.09.2017 |

Mihin kannattaa suunnata hommiin? Taskussa yliopistotutkinto ja mukavasti kertynyttä työkokemusta. Englanti erinomainen, saksa ok. Ura ja työ on minulle tärkeitä, käytän työhön paljon aikaa. Olen nyt havahtunut siihen että voisin ulkomailla saada korkeamman palkan ja huokeamman veroprosentin. Myös kansainvälinen kokemus tekisi hyvää. Olisi kiva kerryttää tässä vaiheessa elämää varallisuutta hiukan nopeammin, säästää perheenperustamista ja kivaa kotia ja muutenkin tulevaisuutta varten. Nyt säästöt karttuvat tuskallisen hitaasti. Onko kokemuksia työelämästä Sveitsissä, Norjassa, Luxemburgissa, Saksassa, Briteissä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallah. kirjoitti:

Dubai. Olen itse ollut siellä vuoden töissä, on vapaamielinen arabimaaksi. 

Milloin tämä oli? Dubain työmarkkinat ovat koventuneet viimeisten vuosien aikana, runsaasti irtisanomisia, kova taistelu työpaikoista koulutetuilla ja hyvälläkin työkokemuksella. Mikään ei estä yrittämästä tietenkään, mutta perehdy todella hyvin ehtoihin, paketteihin, elämisen reunaehtoihin varsinkin naimattomana naisena. Helpompiakin maita löytyy. Vapaamielisyys on näennäistä ja huonolla tuurilla se arabimaa omine lakeineen ponnahtaa pintaan todella nopeasti.

Vierailija
42/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubai...

Dubaita olisin minäkin ehdottanut. Siellähän on myös suomalaisiakin tienaamassa, lähinnä nuorehkoja naisia mutta lienee kysyntää ja paikkoja myös tyylikkäille nuorille miehillekin. Osa näistä on jopa jollain tapaa julkisuudessakin, julkisuushan on hyväksi urakehitykselle. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin asua ja olla töissä Hollannissa. Perheen tulin perustamaan Suomeen.

Eiköhän se Suomen eduksi tullut se minun ulkomailta haettu työkokemus, käytännössä kävin siellä saamassa kisällinopin ja tulin takaisin tekemään mestarin töitä, ja kouluttamaan kisää kisällejä. Jos tällainen vertaus akateemisesta työstäkin sallitaan.

Käytännössä meidänkin alalla tutkinto on vain alusta jolle sitä osaamista voi alkaa rakentaa. Kyllä se ammatti opitaan siellä työssä, ja sen opettavat kokeneemmat ammattilaiset siellä käytännön tehtävissä.

Tämä sille joka jupisi että Suomesta muka viedään joku ihmeellinen koulutuksella saatu osaaminen hyödyttämään muita.

Minulle ei ollut Suomessa töitä silloin. Kai se oli parempi tienata siellä leipäni itse, kun olla täällä yksi suu lisää ruokittavana?

En tarkoittanut osaamisen katoamista vaan ap:n asennetta että rahaa pitää saada enemmän kuin täällä paskassa Suomessa. Kuitenkin tämä paska maa maksoi hänenkin kymmenientuhansien koulutuksensa.

Tottakai jokainen hyödyntää yhteiskunnan edut niin hyvin kuin mahdollista. Kuten aiemminkin ketjussa todettiin, ihmiset on itsekkäitä. Yhteiskunta pitäisi rakentaa sellaiseksi että tänne kannattaa jäädä töihin.

Vierailija
44/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsi ehdottomasti. Asuminen/eläminen on toki kallista (mm. vuokra lähemmäs 2000 chf, pakollinen sairasvakuutus noin 300 chf kuussa jne), mutta veroprosentti on pieni (riippuu paikkakunnasta noin 5-15%) ja palkat korkeita. Ilman saksan kielen taitoa en lähtisi, mutta jos se on sinulla hallussa, niin tänne vaan. Erityisesti IT-alalla tienaa huimasti. Jos saat työpaikan, niin saat EU-kansalaisena oleskeluluvan helposti.

Jos haluaa maksimoida tulot niin muuttaa johonkin Saksan ja Sveitsin rajalle Saksan puolelle ja käy rajan yli töissä Sveitsissä. Kun maksaa ruoat ja vuokrat Saksaan mutta tienaa Sveitsiläiseen malliin, saa aika namusti rahaa säästöön.

Vierailija
45/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wallah. kirjoitti:

Dubai. Olen itse ollut siellä vuoden töissä, on vapaamielinen arabimaaksi. 

Milloin tämä oli? Dubain työmarkkinat ovat koventuneet viimeisten vuosien aikana, runsaasti irtisanomisia, kova taistelu työpaikoista koulutetuilla ja hyvälläkin työkokemuksella. Mikään ei estä yrittämästä tietenkään, mutta perehdy todella hyvin ehtoihin, paketteihin, elämisen reunaehtoihin varsinkin naimattomana naisena. Helpompiakin maita löytyy. Vapaamielisyys on näennäistä ja huonolla tuurilla se arabimaa omine lakeineen ponnahtaa pintaan todella nopeasti.

Arabimaissa on myös edelleen työmarkkinoilla yleistä että miehen palkkaus mitoitetaan niin että hänen oletetaan elättävän sillä koko perheensä (ml.vaimonsa vaikka vaimo kävisi töissä) , ja naisten palkka siitä lähtökohdasta että se on hänelle omaa taskurahaa.

Näinhän paikallisten keskuudessa yleensä onkin, mutta länsimaiselle expatille varmasti vaikea hyväksyä.

Vierailija
46/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia summia eri maissa tienaa eri hommista?

Esim. Sellaisilla titteleillä kuin Head of Digital development, Corporate analyst, Counsel jne?

Suomessa firmasta, alasta, koulutuksesta ja kokemuksesta riippuen kk-palkkaus olisi noissa sellaista 5000-8000 euron luokkaa? 

Vierailija
47/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi

Vierailija
48/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä kirjoitti:

Että nyt on hyvä lähteä kun ilmanen koulutus saatu? Just joo...

Juuri näin! Silloin on paras aika lähteä - ainakin taloudellisesti. Suomi on vapaa maa eikä mikään Kimin valtakunta.

Vierailija
49/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä kirjoitti:

Että nyt on hyvä lähteä kun ilmanen koulutus saatu? Just joo...

Entäs kun jotkut hankkii ensin koulutuksen mutta ei kuitenkaan tee koulutusta vastaavaa työtä........?? :) 

Silloin on kaksi erinomaista syytä lähteä.

Vierailija
50/50 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta töistä Ruotsissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä