Ulkomaille tienaamaan. Minne?
Mihin kannattaa suunnata hommiin? Taskussa yliopistotutkinto ja mukavasti kertynyttä työkokemusta. Englanti erinomainen, saksa ok. Ura ja työ on minulle tärkeitä, käytän työhön paljon aikaa. Olen nyt havahtunut siihen että voisin ulkomailla saada korkeamman palkan ja huokeamman veroprosentin. Myös kansainvälinen kokemus tekisi hyvää. Olisi kiva kerryttää tässä vaiheessa elämää varallisuutta hiukan nopeammin, säästää perheenperustamista ja kivaa kotia ja muutenkin tulevaisuutta varten. Nyt säästöt karttuvat tuskallisen hitaasti. Onko kokemuksia työelämästä Sveitsissä, Norjassa, Luxemburgissa, Saksassa, Briteissä?
Kommentit (50)
Että nyt on hyvä lähteä kun ilmanen koulutus saatu? Just joo...
Minä minä minä kirjoitti:
Niin erään ukon sairaanhoitajarouvakin teki mutta ukko ei valittanut siitä..... Muista ihmisistä kyllä. :D
No nytkö vasta tajusit että juuri noin se menee? Ihmiset on itsekkäitä, oma talous menee aina yhteiskunnan edelle kun elämänpäätöksiä tehdään. Ei kukaan tänne kiitollisuudenvelasta jää, jos ruohoa on vihreämpää muualla.
Entäs kun jotkut hankkii ensin koulutuksen mutta ei kuitenkaan tee koulutusta vastaavaa työtä........?? :)
Ei ole kokemusta työelämästä, mutta Sveitsi, hieno maa! Sellainen vaurauden tuntu kaikessa tekemisessä. Näin äkkiseltään sopisi sinulle jos saksakin hallussa.
Täällä Brysselissä EU-hommissa tienaa ihan mukavasti, eikä työssäkään ole valittamista.
Ja kivoja ihmisiä. Ei mitään mielenvikaisia kiusaajia joihin suomessa törmää liian usein!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta työelämästä, mutta Sveitsi, hieno maa! Sellainen vaurauden tuntu kaikessa tekemisessä. Näin äkkiseltään sopisi sinulle jos saksakin hallussa.
Sveitsi on myös ihan älyttömän kaunis maa. Asiat toimii, ihmiset on ystävällisiä ja avuliaita. Eläminen on kyllä kallista, mutta onhan tulotkin on paljon paremmat. Sveitsi ei ole EU-maa, mutta EU-kansalaisilla on vapaa oikeus mennä sinne töihin. Jotain papereita pitää täyttää, mutta ei tarvi anoa työlupaa tms.
Jos sun englanti on jo hyvä, lähtisin Saksaan tai saksankieliseen maahan. Opit kielen paremmaksi ja saat hienon opin kunnon työmoraalista.
Ja komeita miehiä - toisin kuin täällä. :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Dubai...
En tiedä noista arabimaista... Palkat ja edut sekä verotus on varmasti mainiot, mutta kulttuuri ei kyllä houkuttele yhtään. Aika moni tuonne lähtenyt perhe vaikuttaa elävän aika eristyksissä, on vain työ, koti ja ehkä kourallinen expat-tuttuja. Naisen kohtelu työelämässä mietityttää myös.
Kuusikymppisenä voi sitten palata yhteiskunnan elätiksi.
En tulisi takaisin enää, jos vaan pääsisin pois. :D
Saksassa on aika korkea verotus hyvätuloiselle sinkulle. Suomen tasoa. Perheverotuksen piirissä pääsee huokeammalla, jos vain toinen on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on aika korkea verotus hyvätuloiselle sinkulle. Suomen tasoa. Perheverotuksen piirissä pääsee huokeammalla, jos vain toinen on töissä.
Mutta bruttopalkka kun on 50% isompi, niin jää sitä nettoakin enemmän. Lisäksi elinkustannukset ovat pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siinä vaiheessa ole jo Suomen rahat loppu... Ihan senkin vuoksi kannattaa kerryttää omaa varallisuutta vanhuuden varalle, ettei sitten ole yhteiskunnan varassa.
Vierailija kirjoitti:
V-tun valittaja, mikset lähde itsekin?
Ai niin mutta sähän olit niitä 'akateemisesti koulutettuja' joilla ei ole mitään osaamista.
Onks katkeraa kun kvantitatiivisilla analyyseilla ei tee oikeassa elämässä mitään.
Kannattaa lähteä jos ei ole vielä perhettä / exää ja kakaroita riesana. :)