Olen kamalan huonossa parisuhteessa enkä pääse siitä irti... Olen aivan masentunut ja itsetuntoni on nollassa.
Pelkään tulevani hulluksi, oikeasti pelkään että sairastun tämän suhteen takia.
Olen miehen kanssa jolle kaikki, siis KAIKKI mitä pyydän on liikaa.
Ei halua muuttaa yhteen...ei siedä minulle tärkeitä asioita, mollaa puheitani, ei esittele perheelleen...mikään ei muutu koskaan! Silti ei päästä minua tästä suhteesta pois vaan kaunopuheillaan saa minut jäämään kerta toisensa jälkeen. Olen niin rikki, koko ajan masentunut, itsetuntoni on nollassa, mies ei koskaan kehu vaan aina mollaa vaan ja lyttää!
Miten tästä voi edes selvitä? Miten pääsisin irti? Oikeasti haluaisin päästä pois tästä mutta ei ole voimavaroja siihen :'(
Vertaistukea kellään antaa?
Kommentit (43)
Totta..itse olen tämän kuilun kaivanut mutta en arvannut että siitä on nii vaikea päästä pois :(
Voit ottaa yhteyttä vaikka paikkakuntasi turvakotiin, apua on saatavilla vaikeissa eroissa.
Vierailija kirjoitti:
Voit ottaa yhteyttä vaikka paikkakuntasi turvakotiin, apua on saatavilla vaikeissa eroissa.
Miten turvakoti auttaa, kun henkilö asuu yksin omassa asunnossaan? Tarkoitatko keskusteluapua?
Ei koskaan kehu mutta kaunopuheilla saa sut jäämään? Lopeta vastaamasta sille mihinkään. Sano että suhde on ohi. Noinhan se on vielä helppoa kun on omat asunnot. Tsemppiä!
Siis miksi et pääse irti? Jos ette edes asu yhdessä? Soita, laita viesti että haluat että homma loppuu ja sen jälkeen älä vastaa yhteydenottoihin. Puret hammasta niin kauan et ne yritykset taivutella sua loppuu.
Sillä tavalla mä pääsin eroon samanlaisesta tilanteesta ja me jopa asuttiin yhteisessä omistusasunnossa.
Kyllä ihan fiksukin ihminen voi ajautua huonoon suhteeseen. Ilmeisesti jokin sussa yrittää nyt edelleen miellyttää miestä, vaikka pahaa tekee. Tuo ei kyllä kuulosta hyvältä ja väitän, että mitään vikaa ei ole nyt sussa kuin tämä miellyttämisenhalu ja varmaan tarve tulla rakastetuksi. Tuolla miehellä on paha olla ja hän purkaa sitä sinuun. Älä ota siitä itseesi. Vika ei ole sinussa vaan hänessä. Häntä tuntematta on vaikea sanoa mikä häntä vaivaa, mutta veikkaisin tyypin olevan kylmä ja narsistipiirteinen kun taas sinussa on liikaa kilttiä tyttöä joka salaa haluaisi muuttaa miehen paremmaksi. Siksi todennäköisesti roikut edelleen suhteessa, koska toivot hänen muuttuvan paremmaksi. Tämä toive voi olla alitajuinen.
Katso häntä rehellisin silmin. Mitä näet? Lue aloituksesi. Mitä kerroit meille suhteestasi? Kerroitko mitään hyvää? Epäilen, että et kykene vielä tiedostamaan miten vahingollinen suhde oikein on. Millainen miehen perhemalli muuten oli? Valehteleeko mies muuten? Onko suhteessa mitään hyvää? Mitä saat suhteelta? Kysele itseltäsi kysymyksiä ja selvitä vastauksia. Voit hakeutua vaikka kunnallisen psykiatriselle sairaanhoitajalle juttelemaan, koska sinne on helppo päästä ja tarvitsisit pientä konsultointia ammattilaisen kanssa.
Lähde nyt hyvin äkkiä. Täällä joku ääliö kehottaa sua hakeutumaan psykiatriselle sairaanhoitajalle terveyskeskukseen??? Hei haloo! Ethän sinä ole hoidon tarpeessa.
Ks. vielä tämän viestin ensimmäinen lause ja LÄHE MENEE!!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan fiksukin ihminen voi ajautua huonoon suhteeseen. Ilmeisesti jokin sussa yrittää nyt edelleen miellyttää miestä, vaikka pahaa tekee. Tuo ei kyllä kuulosta hyvältä ja väitän, että mitään vikaa ei ole nyt sussa kuin tämä miellyttämisenhalu ja varmaan tarve tulla rakastetuksi. Tuolla miehellä on paha olla ja hän purkaa sitä sinuun. Älä ota siitä itseesi. Vika ei ole sinussa vaan hänessä. Häntä tuntematta on vaikea sanoa mikä häntä vaivaa, mutta veikkaisin tyypin olevan kylmä ja narsistipiirteinen kun taas sinussa on liikaa kilttiä tyttöä joka salaa haluaisi muuttaa miehen paremmaksi. Siksi todennäköisesti roikut edelleen suhteessa, koska toivot hänen muuttuvan paremmaksi. Tämä toive voi olla alitajuinen.
Katso häntä rehellisin silmin. Mitä näet? Lue aloituksesi. Mitä kerroit meille suhteestasi? Kerroitko mitään hyvää? Epäilen, että et kykene vielä tiedostamaan miten vahingollinen suhde oikein on. Millainen miehen perhemalli muuten oli? Valehteleeko mies muuten? Onko suhteessa mitään hyvää? Mitä saat suhteelta? Kysele itseltäsi kysymyksiä ja selvitä vastauksia. Voit hakeutua vaikka kunnallisen psykiatriselle sairaanhoitajalle juttelemaan, koska sinne on helppo päästä ja tarvitsisit pientä konsultointia ammattilaisen kanssa.
Jatkan. Tarkoitin ilman muuta sitä, että jätä hänet. Sun olisi hyvä vain itsesi takia miettiä näitä kysymyksiä jotta voisit tervehtyä tällaisesta parisuhdemallista. Vaarana kun on, että vaikka pääset tästä tyypistä tapaat taas samanlaisen ja taas samanlaisen ja taas samanlaisen...siksi se aivotyö pitäisi tehdä, jotta pääsisit kokonaan irti liiasta miellyttämisenhalusta. Odotat mieheltä jotain jonka pitäisi huokua itsesi sisältä. Hyvä juttu on, että sulla on jo oma kämppä. Pidä siitä kiinni. Se on etu moneen samassa tilanteessa olleeseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Lähde nyt hyvin äkkiä. Täällä joku ääliö kehottaa sua hakeutumaan psykiatriselle sairaanhoitajalle terveyskeskukseen??? Hei haloo! Ethän sinä ole hoidon tarpeessa.
Ks. vielä tämän viestin ensimmäinen lause ja LÄHE MENEE!!!
Heh mikä railakas väärinymmärrys! Olen tuo äskeinen kommentoija. Mihin hänen pitäisi muka "lähteä menemään"? Hänellähän on jo oma asunto. On vain hyväksi käydä oman pään sisältöä läpi, koska siitä on elämässä vain etua kun tuntee itsensä. Ei matalan kynnyksen psykiatrinen palvelukaan ole oikeasti mitään erityistä "hoitoa" vaan keskusteluapua joka on tarkoitettu KAIKILLE. Juu, eli se on tarkoitettu myös sinulle joka koet tarvetta mollata tuntemattomia ihmisiä ääliöiksi. Vai oletko kenties aapeen ihkukiva poikaystävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan. Tarkoitin ilman muuta sitä, että jätä hänet. Sun olisi hyvä vain itsesi takia miettiä näitä kysymyksiä jotta voisit tervehtyä tällaisesta parisuhdemallista. Vaarana kun on, että vaikka pääset tästä tyypistä tapaat taas samanlaisen ja taas samanlaisen ja taas samanlaisen...siksi se aivotyö pitäisi tehdä, jotta pääsisit kokonaan irti liiasta miellyttämisenhalusta. Odotat mieheltä jotain jonka pitäisi huokua itsesi sisältä. Hyvä juttu on, että sulla on jo oma kämppä. Pidä siitä kiinni. Se on etu moneen samassa tilanteessa olleeseen nähden.
Miehessä on tosiaan myös paljon hyvää, ja senkin takia varmaan vaikeaa päästää irti.
Hän on fiksu, itsenäinen, komea, ja erittäin uskollinen. Luotan häneen 100%, välillämme on todella vahva luottamus muutenkin!
Mutta tuntuu kuitenkin että haluamme eri asioita, hän ei halua suunnitella tulevaisuutta niinkuin minä, vaan elää hetkessä..
Ja tuo perheelle esittely...ei tapahdu vaikka ollaan melkein kaksi vuotta seurusteltu, yhteenmuuttoa ei halua, väheksyy asioita jotka ovat minulle tärkeitä.. Lepertelee minut aina takaisin mutta suhteessa mikään ei silti etene koskaan...olen niin väsynyt :(
-ap
Ööö no miksi sä unohdat nuo pahat asiat kun ukko vähän lässyttää?
Kyllä mä tiedän, että huonosta(kin) suhteesta lähteminen on vaikeaa, mutta kokemuksesta voin sanoa, että sillä hetkellä kun päästät miehestä irti, valtava taakka poistuu harteiltasi.
Mun elämäni yksi parhaista päätöksistä oli exän jättäminen. Vuosia jaksoin, olin surullinen ja luovuttanut. Luulin, etten koskaan saa uutta miestä ja lässynlää. Sitten vain eräänä päivänä tuli mitta täyteen, enkä voinut estää itseäni sanomasta, että nyt loppuu. Mies lähti ovet paukkuen ja mä istuin sohvalla, olo oli mielettömän kevyt. Siinä yksin istuessani tiesin, että nyt se elämä alkoi.
Miksi sä haluat ainoan elämäsi pilata huonossa suhteessa, hyviä miehiä kun on pilvin pimein? Sitä paitsi, vaikka ei olisikaan, yksin on miljoona kertaa parempi kuin huonossa suhteessa. Tsemppiä!
Mulla vähän sama juttu mutta tiedän, etten tule koskaan uutta miestä saamaan. Mutta ei tämä silti ole kaiken sen pahan arvoista.
Mieti ajatusta, että olet edelleen samassa tilanteessa 20 vuoden päästä, ja mitä silloin sanoisit 20 vuotta nuoremmalle itsellesi.
Mitä ihmettä se kaunis puhe konkreettisesti voi olla? Teot ratkaisevat, ei puheet.
Minua auttoi vastaavassa tilanteessa tämä ajatus: haluan jättää miehen "tyylikkäästi" ennen kuin ero menisi typeräksi riitelyksi - ja ennen kuin hän pääsee jättämään minut.
Siis aivan hölmö ja lapsellinen ajatus, mutta se antoi minulle voimaa huonon parisuhteen katkaisuun. Halusin juuri sitoutua, muuttaa yhteen ja puhua perheen perustamisesta. Mies ei siihen suostunut, ehkä siksi, että odotti jonkun paremman ilmestyvän elämäänsä.
Nyt olen naimisissa ja minulla on 2v. lapsi. Kyseinen mies on edelleen sinkku ja täytyy sanoa, että se nuoruuden komeus ja charmi ovat katoamassa. Pitkään vietetty poikamieselämä on vaatinut veronsa.
Onneksi tein aikanaan sen ainoan järkevän päätöksen ja katkaisin suhteet häneen täysin.
Oletko läheisriippuvainen? Minustakin sinun kannattaisi hankkia keskusteluapua, jokin ehkä mättää itsetunnossasi tai itsekunnioituksessasi kun roikut tuollaisessa suhteessa ja palaat aina kun mies vähän lirkuttelee. Elämä on liian lyhyt hukattavaksi tuollaiseen.
Lopeta leikkimästä uhria ja tee asioille jotain. Valittaminen ei auta mitään, vaan teot. Hyväksyt tilanteen jatkumisen ja manipuloinnin
Vierailija kirjoitti:
Ööö no miksi sä unohdat nuo pahat asiat kun ukko vähän lässyttää?
Kyllä mä tiedän, että huonosta(kin) suhteesta lähteminen on vaikeaa, mutta kokemuksesta voin sanoa, että sillä hetkellä kun päästät miehestä irti, valtava taakka poistuu harteiltasi.
Mun elämäni yksi parhaista päätöksistä oli exän jättäminen. Vuosia jaksoin, olin surullinen ja luovuttanut. Luulin, etten koskaan saa uutta miestä ja lässynlää. Sitten vain eräänä päivänä tuli mitta täyteen, enkä voinut estää itseäni sanomasta, että nyt loppuu. Mies lähti ovet paukkuen ja mä istuin sohvalla, olo oli mielettömän kevyt. Siinä yksin istuessani tiesin, että nyt se elämä alkoi.
Miksi sä haluat ainoan elämäsi pilata huonossa suhteessa, hyviä miehiä kun on pilvin pimein? Sitä paitsi, vaikka ei olisikaan, yksin on miljoona kertaa parempi kuin huonossa suhteessa. Tsemppiä!
Hieno kirjoitus! Meillä on vaan yksi elämä ja se on jokaisesta itsestään kiinni miten sen käyttää.
Sitä saa mitä tilaa.