Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuli hääkutsu

Vierailija
05.04.2006 |

jonka liitteessä sanotaan että häälahjaksi toivomme rahaa tai kakkosvaihtoehtona tavaraa lahjalistalta.

tiedän että on normaali käytäntö ja ihan fiksua, mutta jotenkin vaan huvittaa... oon kai vanhanaikainen. musta lahjatoiveista tai lahjalistasta kerrotaan vasta kysyttäessä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä! Mutta teki niin tai näin, aina on joku jolle ei sovi. Käy heittämässä kommentti noihin muihin ketjuihin.

Vierailija
2/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä muuten porukka ostelee kuka mitäkin mitään kyselemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli hääkutsu iltahäihin AIKUISTEN KESKEN, lahjalistaa ei ole vaan kutsussa oli tilinumero, sillä hääpari kerää rahaa häämatkaa varten. Av-mammojen kauhuhäät, itse kyllä odotan innolla : )

Vierailija
4/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ikävää, jos lahjaksi tulisi 3 leivänpaahdinta tai 2 silitysrautaa, jos kyseiset härvelit jo kodista löytyvät. Eli mielestäni lahjalista on huomaavainen tapa myös häävieraita kohtaan, koska muutoin voi olla, että hääparin tulisi palauttaa lahjoja tai antaa niitä pois.

Vierailija
5/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuun voi laittaa " lahjalista Sokoksessa tai morsiamen äidillä" tms, muttei siitä mitään iloa ylipäätään ole, jos kaikki ostavat sen listalla olevan leivänpaahtimen.

Rahankerjääjille olen itse vienyt piruuttani kolikoita! (Siis ihan reilusti, mutta minusta rahankerjääminen on rumaa, joten maksakoot pankissa, jos haluavat seteliksi tai käyttäkööt 5 senttisiä!)

Vierailija
6/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ilmoittautuessaan kysyivät lahjatoiveista ja silloin heidät opastettiin lahjalistalle tai sitten halutessaan toivat rahaa. Kukaan, HUOM KUKAAN, ei tuonut lahjaa listan ulkopuolelta, vaan toivat rahaa. Suurin osa vieraista oli maalaisia (minun sukuni :)) eli eli kyllä meillä maallakin osataan tuoda toivottuja lahjoja :).

Vierailija
7/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noi lahjalistat on ihana keksintö. Mä olen maailman surkein keksimään lahjoja ja rahaa ei oikein kehtaa viedä vain esim. 40 euroa, mutta sen hintaisen lahjan kyllä kehtaa viedä, varsinkin jos siihen keksii vielä jonkun hauskan lisukkeen.

Vierailija
8/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kutsussa oli: " meillä on jo kaikkea paitsi avioliitto ja rahaa, toivomme lahjojen sijaan häämatkamme rahoitukseen osallistumista" .

Kaikki vieraat tuntevat meidät ja huumorintajumme ja ymmärsivät oikein hyvin ettemme tarvitse kotiin tavaroita (paitsi yksi ulkomaalainen vieras, joka itsepäisyyttään antoi meidän tyyliimme täysin sopimattoman ja turhan koriste-esineen).

Vierailija
9/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sillä muuten porukka ostelee kuka mitäkin mitään kyselemättä.

Ainakin meidän häihin ilmoittautuneet kysyivät kaikki lahjatoiveista tai toivat rahaa. Olen ollut muutaman kerran kaasona ja minulle on ilmoittauduttu ja kyllä ihmiset osaavat kysyä.

Vierailija
10/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin kehtaa antaa vaikka 20 euron rahalahjan jos oma taloudellinen tilanne on sellainen... mitä kukaan tekee 20 euron tilpehöörillä??? Jos saa viideltä 20 euroa niin voi ostaa jotain hyödyllistä sillä satasella!!!

Vierailija
11/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin lahjalistan, mutta pointti oli että minusta siitä kerrotaan vasta kysyttäessä. Esim. ilmoittautuessa vieraat voivat kysyä lahjatoiveista, ja silloin kutsuja voi sanoa häämatkasta tai kertoa että olemme itseasiassa tehneet listan Stockalle tms. Tuntuu vähän vieraiden aliarvioimiselta liittää muistutus lahjoista kutsuun.

Mutta ilmeisesti käytäntö on nykyaikaa, enkä siitä pahastunut, huvituin vain.

Ja, olen iloinen kutsusta, olemme menossa häihin ja viemme varmaankin lahjan listalta, rahaa tai korkeintaan lahjakortin. Joten älkää pelätkö leivänpaahtimia!

Vierailija
12/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy Sokokselta, kun helpommalla pääsee kun kaikki on kerrottu jo kutsussa.

Vierailija:

Ymmärrän hyvin lahjalistan, mutta pointti oli että minusta siitä kerrotaan vasta kysyttäessä. Esim. ilmoittautuessa vieraat voivat kysyä lahjatoiveista, ja silloin kutsuja voi sanoa häämatkasta tai kertoa että olemme itseasiassa tehneet listan Stockalle tms. Tuntuu vähän vieraiden aliarvioimiselta liittää muistutus lahjoista kutsuun.

Mutta ilmeisesti käytäntö on nykyaikaa, enkä siitä pahastunut, huvituin vain.

Ja, olen iloinen kutsusta, olemme menossa häihin ja viemme varmaankin lahjan listalta, rahaa tai korkeintaan lahjakortin. Joten älkää pelätkö leivänpaahtimia!

Vierailija
13/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan siitä enää nykyään voi pahastua.. Ihme juttu. Selvää on, että useimmat vieraat haluavat muistaa lahjalla, joten miksi ei ilmoita heti, että millainen lahja olisi hyödyksi.

Vierailija
14/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä kun on sellainen kaveripiirinsä, jossa nyt näinä vuosina juuri on häitä, niin kyllä se minusta jopa naisenakin olisi aika naurettavaa, jos nää raavaat ukot veisi jollekin kavereistaan astioita häälahjaksi. Kyllä miehillä pitää olla miehennäköinen lahja kavereilleen. Tietysti häälahja on lahja morsiusparille eikä vain sulhaselle. Mutta kyllä siitä akkuporakoneesta on iloa morsiamellekin sitten, kun haluaa ne taulunsa saada seinälle.

Vierailija
15/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hyvin kehtaa antaa vaikka 20 euron rahalahjan jos oma taloudellinen tilanne on sellainen... mitä kukaan tekee 20 euron tilpehöörillä??? Jos saa viideltä 20 euroa niin voi ostaa jotain hyödyllistä sillä satasella!!!

Vierailija
16/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tällä kertaa juhlimme aikuisten kesken ja tilinumero on... "

siis tällä kertaa???? Montahan kertaa pari aikoo mennä naimisiin???

Vierailija
17/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Tällä kertaa juhlimme aikuisten kesken ja tilinumero on... "

siis tällä kertaa???? Montahan kertaa pari aikoo mennä naimisiin???

Vierailija
18/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielikuvituksesi riitää, niin osta ihmeessä (tai valmista itse) joku persoonalinen lahja listan ulkopuolelta. Hääpari on tarkoittanut listan vieraiden AVUKSI, ei heidän kiusakseen. Tai jos koet sen oikeaksi, niin älä osta mitään. Jos kehtaat ja se on sinusta sopivaa käytöstä. (Et taida olla kyllä mikään hääparin läheinen ystävä, kun täällä arvostelet saamaasi kutsua. Tosi noloa käytöstä.)

Vierailija
19/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääkutsussa ei mainittu tilinumerosta eikä lahjalistasta, mutta pyydettiin ilmottautumista morsiamen/sulhasen äidille tai kaasolle, kussakin kutsussa kutsuttavan mukaan. Näiden äitien ja kaason tehtävä oli ottaa ilmoittautuminen vastaan ja siinä yhteydessä sitten mainita että astioista kerätään tiettyä sarjaa.

Lisäksi oli " salainen" lahjalista äideillä siltä varalta että joku kysyy. Ei kysytty.

Häillä oli lisäksi nettisivut joiden osoite kutsussa. Siellä oli maininta astiastosarjasta ja myös tilinumero ja maininta, että sinne voi antaa lahjotuksia talorahastoon niin halutessaan. Oli myös annettu osviittaa että montako kiloa sementtiä tai montako litraa maalia saa esimerkiksi 40 eurolla, summia väliltä 15-100 e, sen enempää ei arveltu minkään talouden tuovan.

Lopulta lahjoiksi tuli paljon astioita (valitettavasti paljon kulhoja eikä juuri yhtään lautasia, eli ei toiminut systeemi kyllä kovinkaan aukottomasti). Enemmän tuli noita vapaaehtoisia rahalahjoituksia.

Ja sitten tuli joitakin yksittäisiä kippoja joille ei tule käyttöä - esim. maljakoita tuli pari, vaikka meillä on kissoja ja koiria ja lapsia niin että ei voi kukkia koskaan laittaa esille. Se oli harmi. Maljakot annettiinkin suosiolla anoppilaan heti niin pääsevät käyttöön.

Vierailija
20/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kun mietittiin että oli aika hyvä ratkaisu kaikille osapuolille, sai vinkkiä jos halusi mutta ei ollut mitään ehdotonta lahjalistaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän