Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki säästöni menevät sairaalalaskuihin

Vierailija
14.09.2017 |

Olen siis ollut psykiatrisessa sairaalassa hoidossa kesäkuun puolivälistä asti. Mulla oli tilillä säästettynä 2000 euroa tulevien opintojen varalle (piti aloittaa nyt syksyllä opinnot yliopistossa, mutta vointi romahtikin kesällä). Nyt säästöistä on enää jäljellä tonni... En saa toimeentulotukea laskuihin, koska mulla on säästöjä. Ihan turhaan olin siis säästänyt rahaa välivuotena, kun olin töissä. Olisi pitänyt tuhlata kaikki, esim. mulla ei ole telkkaria, mutta päätin säästää nekin rahat tulevien opintojen varalle.

Turhauttaa ja vituttaa suoraan sanottuna. Tosi kivaa, kun ensi vuonna sitten toivon mukaan pääsen aloittamaan opinnot niin ei ole mitään säästöjä missään ja täytyy heti vaan alkaa nostaa opintolainaa ja kitkutella sillä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta säästöjen ei pitäisi vaikuttaa toimeentulotukeen vaan ainoastaan tulojen.

Nykysysteemi pakottaa tuhlaamaan kaiken tai antamaan sukulaisille mieluummin kuin että joutuu syömään vaivalla säästetyt varat. (samalla kun joku tuhlaillen elänyt saa kaikki tuet, kun ei ollut säästänyt)

Vierailija
2/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niin, että kuulut onnekkaisiin hoitoon päässeisiin ja sulla on vielä mahdollisuudet jatkaa elämää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt ovat merkki elämättömästä elämästä.

Vierailija
4/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele niin, että kuulut onnekkaisiin hoitoon päässeisiin ja sulla on vielä mahdollisuudet jatkaa elämää

Miten niin onnekkaisiin? Kuulun niihin sen verran huonossa jamassa oleviin, joille sairaalahoito on ainut vaihtoehto. En mä haluaisi elämää jatkaa, mutta on pakko koska en mä itsemurhaakaan ainakaan vielä ole uskaltanut viedä loppuun asti.

Vierailija
5/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin onnekkaisiin? Kuulun niihin sen verran huonossa jamassa oleviin, joille sairaalahoito on ainut vaihtoehto. En mä haluaisi elämää jatkaa, mutta on pakko koska en mä itsemurhaakaan ainakaan vielä ole uskaltanut viedä loppuun asti.

Hoitoa on todella vaikea saada, joten mielestäni hoitoa saavat voi laskea onnekkaisiin. Silloin on edes mahdollisuus saada elämänsä jossain vaiheessa paremmaksi

Vierailija
6/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt tilanteeseesi auta, mutta vinkki tulevaisuutta varten: älä koskaan säästä pankkitilille, vaan sukanvarteen. Elämästä kun ei koskaan tiedä. Voi tulla jotain yllättävää/äkkinäistä ja silloin tilillä makaavista summista on vain haittaa. Sinuna tyhjentäisin nyt äkkiä vielä tilillä olevat säästöt. Ei auta tilanteeseesi juuri nyt, mutta mistä tiedät mikä on taas tilanne vaikka neljän kuukauden päästä? Eikä niitä säästöjä tosiaan kannata tai tarvitse tuhlata. Jemmaa vaan hyvin kotona.

Vierailija
7/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän ja alkusyksyn ollut hoidossa ja tonni menny. Ilmaiseksiko olisi pitänyt saada. Ihme nillitystä, olisit jättänyt hoidon väliin jos et koe sitä niin tärkeäksi, että olisit valmis maksamaan. Ja tiesitkö että töissä voi käydä koulun ohessa, nim. viidettä vuotta yliopistolla. Ei kauheasti herätä myötätuntoa tämä valitus, enkä usko että monessa herättääkään.

Vierailija
8/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesän ja alkusyksyn ollut hoidossa ja tonni menny. Ilmaiseksiko olisi pitänyt saada. Ihme nillitystä, olisit jättänyt hoidon väliin jos et koe sitä niin tärkeäksi, että olisit valmis maksamaan. Ja tiesitkö että töissä voi käydä koulun ohessa, nim. viidettä vuotta yliopistolla. Ei kauheasti herätä myötätuntoa tämä valitus, enkä usko että monessa herättääkään.

Huhhuh... Olin aluksi 1,5 kuukautta tahdonvastaisessa hoidossa. Psykoottinen masennus, johon ovat johtaneet läpi peruskoulun kestänyt koulukiusaaminen ja isäpuolen toistuva seksuaalinen hyväksikäyttö. Loppukeväästä kamelin selkä katkesi, kun tulin raiskatuksi puolitutun toimesta. Olen kyllä helvetin katkera tästä tilanteesta ja mielestäni ihan aiheesta.

Vierailija
9/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh... Olin aluksi 1,5 kuukautta tahdonvastaisessa hoidossa. Psykoottinen masennus, johon ovat johtaneet läpi peruskoulun kestänyt koulukiusaaminen ja isäpuolen toistuva seksuaalinen hyväksikäyttö. Loppukeväästä kamelin selkä katkesi, kun tulin raiskatuksi puolitutun toimesta. Olen kyllä helvetin katkera tästä tilanteesta ja mielestäni ihan aiheesta.

Minun mielestä sulla ei todellakaan ole aihetta katkeruuteen. Olet saanut hoitoa ja apua ja maksanut siitä. Luuletko olevasi ainoa, jonka pitää maksaa hoidosta? Tuo katkeruuden tunne ei varmaan tee henkiselle voinnillesi hyvää, joten kannattaako sairaalalaskujen takia sairastua uudelleen tai alkaa voida jälleen huonommin? Onko sen arvoista? Et varmaan ole ainoa, jolla alkamassa opiskelut ja säästöjä ei ole.

Vierailija
10/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kannattanut katsoa sitä maksukattoa joka on vajaa 700e ja maksaa sinne asti ja sitten ilmoittaa että loppu ilmaista kun maksukatto täys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän