Miksi minä lihoan alkoholista mutta alkoholisti-siskoni on pieni ohut ruippana?
Samat geenit meillä pitäisi olla. Sisko juo 2-3 pulloa viiniä päivässä ja on hoikka kuin pajunvitsa. Minä lihon heti, jos juon muutaman siiderin ja joudun seuraavan päivän tarkkailemaan syömistäni.
Kommentit (11)
Samaa oon miettiny oman äitini kohdalla. On säälittävä ruipelo ja patologinen denso.
Ehkei muista syödä, kun juo. Vai kuluttaako dokaaminen jotain "varantoja" kropasta, en tiä.
Suurin osa "ammattilaisista" on nimenomaan luurangonlaihoja, eikä mitään kaljamahaisia veikkoja.
Teidän ruokavalio voi muuten olla erilainen. Alkoholistit usein syövät huonosti, joten kalorit tulevat vain lähinnä siitä viinistä. Sinä taas mahdollisesti syöt paremmin sitten siiderikalorit tulevat siihen ruuan päälle.
Ja ei teillä ihan samat geenit ole, koska eri munasoluista ja siittiöistä olette alkunne saaneet, paitsi jos olette identtiset kaksoset. Aineenvaihdunnallisia eroja voi olla monenlaisia sisarruksillakin. Yleensä kyse on kuitenkin kalorien kokonaismäärästä ja päivittäisestä aktiivisuudesta.
Haima paskana. Ei insuliinin eritystä-->laihtuminen.
Tietysti se kuolemankin on silloin lähellä. Vrt. Johanna Tukiaisen sisar Julia, joka joi haimansa paskaksi ja kehitti diabeteksen ja keksi sitten että kun jättää piikittämättä insuliinia, voi syödä mitä vaa ja pysyä hoikkana. Vahinko vaan että sillä metodilla kuolee.
Niin se ero on todennäköisesti siinä, että siskosi, kuten monet pahat alkoholistit eivät syö mitään, pelkästään juovat.
Me normaalit ihmiset taas syömme yleensä juomisten päälle ja jos juo usein ja syö mätöt päälle, niin kiloja kertyy. Alkoholi palaa aina ensin ja sitten vasta ruuat. Joten jos juot illalla parit siiderit ja syöt päälle niin ruuat voi jäädä kuluttamatta kokonaan, koska seuraavana päivänä syöt ihan normisti tai jopa just niitä mättöjä, joissa kauheet kalorit!
En onneksi ole (vielä) alkoholisti mutta olen muutamaan otteeseen huomannut että jos aamupalan jälkeen korkkaa ja lipittää siideriä väkevämpiä koko päivän niin ei kyllä tule nälkä ollenkaan.
Noilla pahasti alkoholisoituneilla tilanne on toki eri yllämainitun haimajutun takia.
Vierailija kirjoitti:
Samat geenit meillä pitäisi olla. Sisko juo 2-3 pulloa viiniä päivässä ja on hoikka kuin pajunvitsa. Minä lihon heti, jos juon muutaman siiderin ja joudun seuraavan päivän tarkkailemaan syömistäni.
Kirjoititko sanan "lihon" ihan tarkoituksella väärin otsikkoon kuten wt?
Haluatko myydä vokaalin?
Vierailija kirjoitti:
Haima paskana. Ei insuliinin eritystä-->laihtuminen.
Tietysti se kuolemankin on silloin lähellä. Vrt. Johanna Tukiaisen sisar Julia, joka joi haimansa paskaksi ja kehitti diabeteksen ja keksi sitten että kun jättää piikittämättä insuliinia, voi syödä mitä vaa ja pysyä hoikkana. Vahinko vaan että sillä metodilla kuolee.
Joo ei se alkoholi oo vaarallien aine ei. Millään muulla aineella en ole saanut päätäni niin sekaisin ja pahaa oloa. Millään muulla aineella en ole saanut paskoja housuun.
Vierailija kirjoitti:
Mihin on murretta.
Mihin ei ole murretta, vaan yleiskielen kysymyssana.
Kolme pulloa punkkua sisältää n. 1600 kcal, jos taas siskosi juo makeaa valkkaria saman määrän niin voi olla jopa 2700 kcal. Jos jotain syö lisäksi, niin tuleehan niitä kaloreita ihan kohtalainen määrä, jos juo kolme pulloa päivässä. Minä epäilenkin syyksi kalorivajeen sijaan ribbeä eli ripulia. Suolisto menee huonoon kuntoon jatkuvasta viininjuonnista. Tulee ravintoaineiden imeytymisongelmia. Lisäksi maha voi muutenkin olla kuralla, niin kaikki mene läpi.
Ehkä siskosi korvaa alkoholilla ruokaa mutta sinulle ne siiderit tulee normaalien ruokien päälle?