Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi, että lapseni isän äiti käy luonamme.

Vierailija
14.09.2017 |

Ei huvita jutella tai mitään. Kun vauvan hoidossa ei ole mitään apua jos käy vaan juomassa kahvit ja ihailemassa vauvaa. Enemmänkin sekoittaa rytmin jos tulee päiväunien aikaan. Eikö olekin liikaa jos käy täällä 2-3 kertaa viikossa? Yksi kerta nyt menee hammasta purren. Toivoisin et käy täällä kun mieheni on paikalla. Mutta on aina silloin töissä. Itse voisin tällöin vaikka käydä lenkillä, shoppailemassa tai jotain muuta kuin pitää seuraa ja samalla hoitaa vauvaa (se on turhauttavaa) En kehtaa sanoa mummolle et käy vaikka vaunulenkillä kun sitten pyytää aina mua mukaan. Saan vaunulenkkeillä ihan tarpeeksi. En tiedä mikä on mutta nykyään en siedä muiden kuin mieheni seuraa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotiinsa tarvitse ottaa ketään ketä ei halua. Älä avaa.

Vierailija
2/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua. Ei ole normaalia, ettei siedä muita ihmisiä kuin miestänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kotiinsa tarvitse ottaa ketään ketä ei halua. Älä avaa.

En kehtaa käyttäytyä näin. Ap

Vierailija
4/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huvita jutella tai mitään. Kun vauvan hoidossa ei ole mitään apua jos käy vaan juomassa kahvit ja ihailemassa vauvaa. Enemmänkin sekoittaa rytmin jos tulee päiväunien aikaan. Eikö olekin liikaa jos käy täällä 2-3 kertaa viikossa? Yksi kerta nyt menee hammasta purren. Toivoisin et käy täällä kun mieheni on paikalla. Mutta on aina silloin töissä. Itse voisin tällöin vaikka käydä lenkillä, shoppailemassa tai jotain muuta kuin pitää seuraa ja samalla hoitaa vauvaa (se on turhauttavaa) En kehtaa sanoa mummolle et käy vaikka vaunulenkillä kun sitten pyytää aina mua mukaan. Saan vaunulenkkeillä ihan tarpeeksi. En tiedä mikä on mutta nykyään en siedä muiden kuin mieheni seuraa.

Onko sulla perussanastokin hukassa kun et osaa kirjoittaa lapsesi isoäiti? Sillä sehän hän on.

Vierailija
5/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet kylään kaverille, niin varmaan ymmärrät ryhtyä tiskaamaan ja pesemään ikkunoita. Tarkoitushan on tehdä töitä, ei rupatella.

Vierailija
6/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään sano lasten isän äitiä isoäidiksi.

Vierailija
7/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla perussanastokin hukassa kun et osaa kirjoittaa lapsesi isoäiti? Sillä sehän hän on.

Anoppi on kätevämpi sana.

Vierailija
8/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että väsymys tekee sen etten jaksa muita ihmisiä kuin mieheni seuraa. Johtuu varmaan siitäkin, että mieheni on ainut kuka osaa hoitaa vauvaa hyvin ja tekee sitä paljon. Muut taas häslää ja aina ei tule pylly puhtaaksi ja vaippa ei mene hyvin, ja jos pulauttaa maitoa niin ei tajua pyyhkiä vaan antaa mennä kaulaan tms. Ihan hiton ärsyttävää. Vieraista ei ole kuin harmia. Joutuu keittää kahvit ja yrittää keskittyä kuuntelee toista ja osallistua keskusteluun kun oikeesti ei vaan jaksa kiinnostaa. Ap

Vierailija
9/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se käy pitämässä sulle seuraa!  Ajattelee, että sä raukka siellä yksinäsi kökötät, että hänpä käy vähän juttelemassa sun kanssa ja ihailee samalla vauvaa.

Jos ei kävisi niin valittaisit sitäkin täällä.

Vierailija
10/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ap:n  lapsen isoäiti, ap:lle avokki  tai jtn. Lapsen isän äiti on ihan turhan pitkä termi.

Vierailija
11/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on myös ap:n lapsen isän äiti. Miten ihmeessä nyt tuosta närkästyit? :D

Vierailija
12/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat, että miehesi on paikalla, kun lapsesi isän äiti käy kylässä?

Vierailija
13/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ap:n  lapsen isoäiti, ap:lle avokki  tai jtn. Lapsen isän äiti on ihan turhan pitkä termi.

Ei ole. Valitettavasti on miehen äiti.

Minulle tai lapsilleni ei ole mitään sukua.

14/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samantyyppinen tilanne vauva-aikana. Sitten aloin vaan pikkuhiljaa lisätä kotitöiden tekemistä ja esim suihkussa käymistä. Jossain kohtaa se oli ihan vakio että pesin hiukseni sillä aikaa kun anoppi oli kylässä. Ei se ole huonoa käytöstä sanoa että "nyt kun tulit niin olisi ihanaa jos voisin hoitaa nämä tiskit pois, sopiiko? Enkä ole muuten pitkään aikaan käynyt rauhassa suihkussa, jos siivoan ja käyn sitten suihkussa?"

Toki tarjosin aina kahvit myös, mutta näin se meillä toimi. Anoppi tottui nopeasti siihen että hän oli vauvan kanssa ja minä laittelin pyykkejä tms.

Vierailija
15/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä  ymmärrän ap:ta, aika paljonhan tuo on, jos käy 2-3 kertaa viikossa, varsinkin jos käy niin, että miehesi ei ole kotona ja koko vierailu on pelkkää seurustelua. 

Nyt vaan reippaasti sanomaan, että ei sovi nyt, on muuta.  

Vierailija
16/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa viikossa on tosi paljon. Asutte siis lähekkäin? Kannattaisi varmaan hyödyntää nuo anopin käynnit ja antaa vauvan hoitovastuuta vierailujen aikana enemmän sille mummolle. Varmaan menee jonkin aikaa, että saatte jotain rutiinia aikaiseksi mutta aukaise suusi ja sano sille mummolle mitä haluat sen tekevän tai olevan tekemättä. Anna se vauva mummolle hetkeksi ja tee kotihommia tai käy suihkussa, päikkäreillä, kaupassa, kato leffaa. Meillä isovanhemmat asuu toisella puolen maata niin nähdään harvoin ja lapset vierastaa puolet vierailun kestosta ja mummoilla ei ole hajuakaan mitkä meidän päivärutiinit on. Olisi aika helppoa, jos asuisivat lähellä niin heillekin muodostuisi erilainen käsitys meidän arjesta.

Vierailija
17/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap olisi puhunut lapsensa isoäidistä, oltaisiin täällä heti kysytty, että ai anoppi vai oma äitisi. Ap:n ilmaisu oli tässä yhteydessä parempi.

Vierailija
18/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi tapaamiset jonnekkin muualle, vaikka läheiseen kahvilaan, tai ostoskeskukseen. Näin voit itse päättää tapaamisen pituuden, saat itsellesi piristystä ja voit lähteä, kun sinulle sopii. Ei haittaa, vaikka vauva nukkuisi sen ajan. Sehän on vain plussaa. Sinulla on päätösvalta, olethan lapsesi äiti.

Vierailija
19/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, vaikka anoppi pyytää sua kävelylle mukaan. Ei se ole käsky. Kerro anopille, että sun täytyy siivota/nukkua/käydä suihkussa, saat omaa aikaa.

Kyllä kolme kertaa viikossa kyläily on liikaa, mutta jos anoppi ei harrastanut sitä ennen vauvan syntymää, tarkoitus tuskin nytkään ei liene istua passattavana.

Vierailija
20/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa viikossa on ihan liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi