Kokemuksia kenelläkään Caprilonista?
Onko kenelläkään kokemuksia Caprilon-lääkkeestä? Miten on vaikuttanut ja kuinka nopeasti vaikutus on alkanut? Onko ollut millaisia sivuvaikutuksia?
Itse otin juuri ensimmäisen tabletin, koska en pysty juuri nyt käyttämään muuta kuin sidettä. kauanko pitää odotella, että tää veriputous niukkenisi...
Kommentit (48)
Mulle lääkäri määräsi pari päivää sitten runsaiden kuukautisten hyytymien houtoon. Nopea vaikutteiten lääke.
Käytin jonkin aikaa, auttoi vähän ja ei sivuvaikutuksia. Sitten pääsin termoablaatioon ja se oli kyllä pelastus; nykyään pärjään pelkällä pikkuhousunsuojalla menkkojen ajan.
Mulle aikoinaan gyne sanoi että on ihan sama otanko Caprilonia vai ibuprofeenia, sama vaikutus. Ibulla olen pärjännyt kynnes ikä pienensi vuodot niin etten kuparikierukasta huolimatta tarvitse edes buranaa
Kannattaa ottaa heti kun menkoista merkkejä ja sit muutamien menkkojen jälkeen opit sulle sopivan annostelu.
Aluksi aloitin liian myöhään niin tehosi kyllä, mutta teki hyytymää ja ne saattoi tulla ulos hankalassa paikassa.
Sit tajusin aloittaa aiemmin. Vuoto pysyi niukempana, mutta jossain jumpassa tms. Saattoi tulla hyytymä, vaikka oli menkat periaatteessa ohi.
Nykyisin otan yhden heti, kun menkat alkaa ja siitä pari päivää 3x 2 tablettia. Kolmantena alan vähentää tai jos on jotain menoa saatan ottaa silloinki täydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo edes kuinka yleisesti käytetty lääke? Jotkut nähtävästi käyttävät kuparikierukan aiheuttamien runsaiden vuotojen vuoksi. Itselläni on runsaat menkat muuten vaan.
Ei taida kovin yleistä olla koska tälläkin palstalla on saanut lukea jo useammasta ketjusta melkomoisia selviytymistarinoita liian runsaiden vuotojen kanssa :) En ymmärrä miksi tätä ei useammin tarjota.
Olen kanssa ihmetellyt. Itsellä ollut pillerit vuotoon ja niiden jälkeen suositeltiin kierukkaa. Itse pyysin sitten näitä ja sain. Mutta miksei kymmenen vuoden aikana ole yksikään lääkäri tai terkkari edes maininnut mahdollisuudesta, en tiedä.
Ilman Caprilonia en olisi pystynyt käymään töissä enkä yhtään missään pahimpina vuotopäivinä. Pelkästä tunnin mittaisesta työmatkasta en olisi selvinnyt kuivana. Todella hyvä lääke. Käytin vuosikaudet. Sain ekan reseptin yleislääkäriltä. Kokeilemalla löytää sopivan annostuksen. Nyt on elämässä ihana vaihe, kun kuukautisia ei enää ole.
Mulla annostus 2 tablettia 3-6 kertaa päivässä. Pahimpina päivinä menee siis 12 tablettia ja se tekee tilanteesta siedettävän, vähemmällä annostuksella ei ole mitään vaikutusta. Ainoa sivuvaikutus on ollut paineen tunne alavatsassa.
Mikä on särkylääke mitä voi ottaa näiden kanssa? Jos en vein kuullut niin farmaseutti sanoi että tämä olisi tulehduskipulääke, ja silloinhan ei esim Buranaa saisi ottaa? Itse olen kyllä ottanut ennen kuin nyt vasta tajusin. Panadol kun ei oikeastaan vaikuta mitenkään kipuihin..
Vierailija kirjoitti:
Mulle aikoinaan gyne sanoi että on ihan sama otanko Caprilonia vai ibuprofeenia, sama vaikutus. Ibulla olen pärjännyt kynnes ikä pienensi vuodot niin etten kuparikierukasta huolimatta tarvitse edes buranaa
Samaa minullekin gyne sanoi.
Olen ostanut käsikaupasta apteekista halvinta ibuprofeiinia, reseptillä se on nimittäin kalliimpaa kuin ilman reseptiä!
Ei ole tehonnut mulla yhtään tuo Caprilon. Ekana päivänä otin 3 krt 2 tbl, ja kaks päivää oon ottanut nyt 3 x 3 tbl. Tuntuu että vuoto vaan yltyy.... tosin mulla (ilm.) kyseessa myoomista ja/ tai premenopaussista johtuva vuoto. (Alkoi kun menkkojen loppumisesta oli viikko, ikää kohta 45, myoomat todettu 9v sitten, eikä tätä ennen ollut oireita. Kipuja ei ole). Sain nuo Caprilonit etälääkärin määräämänä, huomenna meen gynelle.
Kuinka monen tunnin välein otatte?
Mulle apteekist sanottiin, että pitää pitää minimi 6 h väliä, tiheämmin ei saa ottaa. Eli otan sit noin 6-7 tunnin välein 2 tablettia. Ekat kolme päivää.
Vähentää kyllä paljon vuotoa, mutta silti nuo ekat päivät ovat runsasta vuotoa hyytymineen.
Toinen juttu, pitääkö heti ottaa 2 tablettia, ku tulee pisara housuihin? Vai pitääkö odotella esim. 5 tuntia, kunnes vuoto kunnolla alkaa ja vasta sitten ottaa ne ekat 2 tablettia?
Vierailija kirjoitti:
Toinen juttu, pitääkö heti ottaa 2 tablettia, ku tulee pisara housuihin? Vai pitääkö odotella esim. 5 tuntia, kunnes vuoto kunnolla alkaa ja vasta sitten ottaa ne ekat 2 tablettia?
Kiinnostaa kanssa tämä.
Tänään käyn hakemassa ekat lääkkeet. Voiko näitä alkaa ottamaan nyt vaikka menkat alkoi kunnolla jo eilen? Vai onko seurauksena vain sitten niitä valtavia ja hankalia hyytymiä?
Minulle lääkäri määräsi runsaisiin kuukautisiin 2 tablettia 3-6kertaa päivässä eli ainakin minun kohdallani voi ottaa neljänkin tunnin välein (usein ei kuitenkaan niin usein tarvitse). Käytän 2-3 päivänä kuukaudessa säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulle lääkäri määräsi runsaisiin kuukautisiin 2 tablettia 3-6kertaa päivässä eli ainakin minun kohdallani voi ottaa neljänkin tunnin välein (usein ei kuitenkaan niin usein tarvitse). Käytän 2-3 päivänä kuukaudessa säännöllisesti.
Ja itselläni kuukautiset noudattaa aina hyvin samaa kaavaa, eli 2 ekaa päivää on vain ihan niukkaa tuhrua jolloin en ota tabuja, kolmas päivä on aina runsasta eli silloin otan aamiaisen yhteydessä aina joka tapauksessa 2 tablettia vaikkei olisi ihan vielä kova vuoto alkanutkaan. Syön tabletteja pari päivää ja sitten kahtena viimeisenä niukkana päivänä en enää käytä. Oma vuoto on vähentynyt ainakin puolella eikä ole enää sellaisia isoja hyytymäklönttejä ja normaali side kestää vaikka kävelylenkilläkin. Itselläni tabletti alkaa vaikuttaa vasta n.2h ottamisen jälkeen joten ennakoin aina niin ettei ehdi edellisen vaikutus loppua ennen kuin seuraavan alkaa. Päässä aina humahtaa hetken aikaa tabletin oton jälkeen, siinä ainoa "haitta" minkä olen kokenut. :)
Minulla se (2 tablettia) vähensi jokseenkin saman tien vuodon puoleen. Vaikutus kesti 4 tuntia, jolloin piti ottaa uudet 2 tablettia. Eli maksimimäärällä menin sen 3-4 päivää, jolloin vuoto oli runsasta. Yölläkin piti 4 tunnin välein herätä ottamaan lääkkeet, jotta ei olisi tullut tulvaa aamuyölle.
Tuosta on kylläkin jo kohta 10 vuotta aikaa, joten voi olla, että ovat saaneet kehitettyä siitä pidempivaikutteisen version.
Haittavaikutuksia ei ollut.
Kirjoitan tästä aiheesta menneessä aikamuodossa, koska hormonikierukka teki Caprilonit tarpeettomiksi.
Mulla myös käytössä. Otan 3 tablettia 2-3 krt päivässä kovina päivinä. Pienempi annostus ei tehonnut. Ilman niitä yöside pettää tunnissa, päivin ja öin. Mulle ei tullut sivuvaikutuksia ja voin ottaa myös tyhjään mahaan.
Caprilon on ollut pelastus, koska hormonikierukka ei pysynyt ja e-pilleriä (Qlaira) en oikein haluaisi, kun ikää +40, eikä hormoneille muuten tarvetta.