Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se välitila josta jotkut puhuvat?

Vierailija
14.09.2017 |

Kuten edesmennyt Niitti. Muistaakseni Sillanpää sellaisesta puhunut myös.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa ei mun tietääkseni kerrota mistään välitilasta.

Vierailija
2/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se osa masentuneen maailmankuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittavat siis välilihaa.

Vierailija
4/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanoo välitilaksi sitä keittiön ylä- ja alakaappien välistä seinäosuutta.

Sitten joidenkin (ei kaikkien) teologien mielestä sielu hilluu jossakin välitilassa kuoleman ja Kristuksen toista tulemusta seuraavan ruumiin ylösnousemuksen välisen ajan.

Voi olla muitakin merkityksiä mutta niistä en tiedä.

Vierailija
5/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei yhtään nyt naurata vaan tunnen sen ettei kaikki ole kunnossa joka tuollaisesta puhuu. Media kiusaa ihmisiä.

Vierailija
6/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei yhtään nyt naurata vaan tunnen sen ettei kaikki ole kunnossa joka tuollaisesta puhuu. Media kiusaa ihmisiä.

Mitä tarkoitat kysymyksellä, että kaikki ei ole kunnossa joka tuollaisesta puhuu?

Vierailija
7/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat kysymyksellä, että kaikki ei ole kunnossa joka tuollaisesta puhuu?

Se kuulostaa masentuneen ihmisen puheelta, että kaikki ei ole elämässä kunnossa. Huolestuttavaa puhetta ja ehkä jopa vääristynyt maailmankuva tai todellisuudentaju.

Vierailija
8/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se paikka, jossa ne kuolleet naiset viettävät aikaa keskenään Lindstedtin kirjassa Oneiron

Vierailija
9/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kristinuskoon kuulukaan. Sillanpää ja Niitti puhuivat jostain toisenlaisesta uskomusjärjestelmästä, jos kerran noin ovat puhuneet.

New age -uskoinen tuttavani on joskus puhunut välitilasta liittyen jälleensyntymisten väliseen aikaan.

Vierailija
10/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu ei puhu jälleensyntymästä vaan uudestisyntymisestä, joka tarkoittaa uskoontuloa niin, että pyytää Jeesusta elämäänsä ja turvautuu häneen.

Vierailija
11/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitilan voi ymmärtää myös välitilana - eli ns. väliaikaisena elämäntilanteena. Esim. opiskelijana on tietynlaisessa välitilassa (eivät kaikki, jos on vaikka perhettä, mutta osa).

Vierailija
12/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuolee eikä halua lähteä valoon vaan jää notkumaan tänne maan päälle, mä ainakin meinaan jäädä ja vakoilen henkenä tuttujen touhuja kun nämä luulevat olevansa yksin :D

Vierailija
13/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanalla voi olla monenlaisia merkityksiä riippuen henkilön uskonnosta tai uskomusmaailmasta. 

Esim. osa kristityistä ottaa kirjaimellisesti sen, että kuolleet herätetään viimeisenä päivänä tuomiolle, jonka jälkeen uskovat menee taivaaseen ja muut kuumemmalle puolelle. Tuohon viimeiseen päivään asti ihmiset ovat jonkinlaisessa välitilassa. Tosin osa uskoo että nämä ovat vain kuolleita, vailla minkäänlaista tietoisuutta. Mutta osa ajattelee että ihmisen tietoisuus on Jumalan häneen puhaltama henki, joka ei voi ikinä olla kuollut joten ihminen olisi jonkinlaisessa tietoisessa olemuksessa myös välitilassa.

Sitten on jälleensyntymiseen uskovia, jotka puhuvat välitilasta aikana yhden fyysisen muodon kuoleman jälkeen ja ennen seuraavan omaksumista. 

Välitilassa voidaan sanoa myös olevan sellaisen ihmisen jonka ruumis on kuollut mutta joka ei ole sitä tajunnut, tai ei halua keskeneräisten asioiden takia jatkaa pois tästä maailmasta, ja ovat täällä ns. kummittelemassa.

Vierailija
14/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt äsken luin iltasanomista ohjelmasta juonipaljastuksia niin masennukselta kuulostaa. Kuin elämänliekki olisi hiipumassa tjmst.

Vierailija
15/18 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukselta kuulostaa. Kuin olisi seinä vastassa eikä tiedä. Noissa tapauksissa burnout ehkä liiasta työnteosta ja julkkiksilla, jos ei ole selvää yksityisyyttä vaan jakaa kaiken kansalle, jossain tilassa sitä on.

Vierailija
16/18 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitila  on vaihe johon sielu siirtyy heti kuoleman jälkeen, vielä tällöin voi esim. meedio saada heihin yhteyden. Lopullinen siirtymä ns. Taivaankotiin/Iankaikkisuuteen  on meiltä salattu, eikä yhteyksiä sinne täältä meidän maallisuudesta tule ottaa. 

Vierailija
17/18 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tällä tarkoitetaan elämän ja kuoleman välistä tilaa jossa kummitellaan ja henki voi huonosti niin ei sellaista oikeasti ole olemassa.

Liittynee varmaankin johonkin tarinaan jossa asioita on kerrottu jollakin tavalla.

Vierailija
18/18 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välitila  on vaihe johon sielu siirtyy heti kuoleman jälkeen, vielä tällöin voi esim. meedio saada heihin yhteyden. Lopullinen siirtymä ns. Taivaankotiin/Iankaikkisuuteen  on meiltä salattu, eikä yhteyksiä sinne täältä meidän maallisuudesta tule ottaa. 

Ei tämä pidä paikkaansa. Kuolleisiin voi saada yhteyden aina.

Toisaalta olen myös kuullut sellaisen version että hengen ollessa välitilassa häneen ei saisi yhteyttä koska pitää sopeutua henkimaailman elämään.

Olen myös kuullut sellaisenkin kertomuksen että kuolemasta 14 vuorokautta eteenpäin ei saa henkeen yhteyttä koska järkytykselle ja surulle täytyy antaa aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi