Te joiden puoliso yllättäen ilmoitti ettei hän enää rakasta sinua. Kuinka teille kävi?
Minulle tämä tuli juuri eteen. Täytenä yllätyksenä. Yritämme kovasti päästä entiselleen.
Kommentit (16)
kauan olette olleet naimisissa/yhdessä
Meillä mies 50v. En tiedä onko tämä nyt sitä. Olen kokoajan luullut että meidän oli hyvä yhdessä. Näköjään sitä voi erehtyä näinkin pahasti! :( ap
Erottiin. Mies kertoi, että ei rakasta ja hämmästyi sitten, kun sanoin, että sitten ei auta muu kuin hänen muuttaa pois. Mies ehdotti talon myymistä ja minä ihmettelin, että miksi, se on minun ja avioehdon mukaan puolisolla ei ole oikeutta omaisuuteeni. Yllätäen mies huomasi, että kyllä hän silti rakastaa. Mökki, auto, talo jne. olivat kuitenkin tärkeämpiä kuin se, että ei ole enää hyvä yhdessä.
Ero siitä tuli. Muutin samana päivänä pois ja hankin uuden asunnon. Mies ilmoitti parin päivän päästä rakastavansa minua sittenkin ja anoppikin säesti myöhemmin, että mies oli kertonut katuneensa heti sanojaan. Ei auttanut, koska en olisi voinut enää luottaa mihinkään siinä suhteessa. Luulen sitä paitsi, että miehen "katuminen" johtui vain siitä, että hän säikähti eroamista, kun se oikeasti tuli eteen.
Vierailija kirjoitti:
Erottiin. Mies kertoi, että ei rakasta ja hämmästyi sitten, kun sanoin, että sitten ei auta muu kuin hänen muuttaa pois. Mies ehdotti talon myymistä ja minä ihmettelin, että miksi, se on minun ja avioehdon mukaan puolisolla ei ole oikeutta omaisuuteeni. Yllätäen mies huomasi, että kyllä hän silti rakastaa. Mökki, auto, talo jne. olivat kuitenkin tärkeämpiä kuin se, että ei ole enää hyvä yhdessä.
Tässä oli täysin oikein toimittu! Rahan perään rutisija sai juuri sitä mitä pitikin! Hyvä!!!
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies 50v. En tiedä onko tämä nyt sitä. Olen kokoajan luullut että meidän oli hyvä yhdessä. Näköjään sitä voi erehtyä näinkin pahasti! :( ap
Mitä "sitä"?
Hei ap.
Otan osaa, olet joutunut yllättäen puun takaa tulleeseen kriisiin.
Kriisi horjuttaa mennyttä ja nykyisyyttä, mutta tulevasta se ei kuitenkaan kerro.
Mahdollisuudet on kaikkiin vaihtoehtoihin: Voi olla että päädytte eroon, voi olla, että saatte rikki menneen suhteen korjaantumaan.
Kannustan sinua ottamaan yhteyttä kriisin käsittelyyn. On eri vaihtoehtoja missä voitte käsitellä ja keskustella parisuhteestanne. Kirkon perheasiain neuvottelukeskus auttaa, mutta joskus voi olla jonoja (joskus aika voi järjestyä nopeastikin). Myös esim terveyskeskuksen psykiatriselle sairaanhoitajalle tai vaikkapa työterveyspsykologille voi ottaa yhteyttä tilanteen kartoittaamiseen.
Puhu lähimmille ystävillesi ja hyväksy se, että nyt on suhteessanne suuri kriisi. Kriisin mahdollisuudet selviävät eteenpäin mentäessä. Voimia
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli täysin oikein toimittu! Rahan perään rutisija sai juuri sitä mitä pitikin! Hyvä!!!
No siihen asti ei ollut erityisesti mietitty, mikä on kenenkin. En alleviivannut, että mennään minun mökilleni tai minä ostan auton, mutta kun mies halusi eron, niin minun rakkauteni ei riittänyt tasa-arvoiseen kohteluun (miehen kommentti).
Nyt sanon vaan, että voi kettu, mikä siipeilijä ja hyväksikäyttäjä se mies! Onneks pääsit eroon, 11!
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siihen asti ei ollut erityisesti mietitty, mikä on kenenkin. En alleviivannut, että mennään minun mökilleni tai minä ostan auton, mutta kun mies halusi eron, niin minun rakkauteni ei riittänyt tasa-arvoiseen kohteluun (miehen kommentti).
Heh heh, sehän riitti justiisa tasa-arvoiseen kohteluun. Jos rahan perässä rutisija olisi saanut jotain sinun omaasi, silloinhan tasa-arvo ei olisi toteutunut! Tyhmä mies ja sai juuri sitä mitä tyhmän kuuluukin saada!
Muutaman kuukauden yritimme, mutta lopulta ero tuli lopullisesti. Eron jälkeen selvisi, että miehellä ollut toinen kuukausien ajan.
Meillä siis mimä olen ollut todella jyrä ja huono ihminen. Tiedostan asiat vasta nyt. Uskomatonta ja totta. Olen kuitenkin satavarma että pystyn monet puutteeni korjaamaan, nyt kun ne tajuan. Asiat on vaan suistuneet tähän tilaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis mimä olen ollut todella jyrä ja huono ihminen. Tiedostan asiat vasta nyt. Uskomatonta ja totta. Olen kuitenkin satavarma että pystyn monet puutteeni korjaamaan, nyt kun ne tajuan. Asiat on vaan suistuneet tähän tilaan. Ap
Miehesi on varmasti monia kertoja aikaisemminkin kuullut nuo samat asiat suustasi. Kuinka pystyt muuttumaan ja olemaan sitä ja tätä...Aina mies pettynyt sun puheisiin ja tekoihin myöhemmin. Miksi siis enää uskoa tyhjiin lupauksiin?
No mitäs luulisit? Erohan siitä tuli.