Lapsuutesi elokuvatrauma?
Tällainen oli noista kirjoista, mutta entäs elokuvat? Mikä elokuva aiheutti sinulle traumoja?
Kommentit (226)
Alien. Katsoin yksin olohuoneessa vhs-kasetilta kun äiti oli aamulla lähteny töihin ja näin siitä alienista sitten seuraavana yönä painajaisia ja pelkäsin pimeitä huoneita ja nurkkia.
Vierailija kirjoitti:
X-files joku valkoinen hirviömies joka hyökkää korkealta. En muista siitä mitään muuta.
Elokuvista kaikkien traumatisoijien äiti tappaja hai. Tällainen ketju on ollut joskus, enkä todellakaan ollut ainut joka on tuosta elokuvasta saanut painajaisia pitkäksi aikaa.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/33/Thehost.jpg
Tämäkö?
Vierailija kirjoitti:
Joku raaka sotaelokuva Vietnamista. Se Michael joku näytteli siinä ( se lyhyt jolla on joku tauti nykyään) hyi helkatti. Katsoin salaa sohvan takaa, isä ei huomannut. Vitsi en muista sen elokuvan nimeä.
Platoon? Tosin siinä on Charlie Sheen, hänellä on kyllä hiv muttei taida olla lyhyt...
Vierailija kirjoitti:
Joku raaka sotaelokuva Vietnamista. Se Michael joku näytteli siinä ( se lyhyt jolla on joku tauti nykyään) hyi helkatti. Katsoin salaa sohvan takaa, isä ei huomannut. Vitsi en muista sen elokuvan nimeä.
Nyt muistan, Sodan arvet ja Michael j Fox oli siinä. Näin varmaan pätkän, mutta muistan tuosta vieläki niin raakoja kohtia ja olen yli 30 v nykyisin.
Okei, tämä eroaa vähän teidän muiden vastauksista:
Mikko Mallikas, pelkäätkö kummituksia? :DD
Juu, sen jälkeen pelkäsin.
Olin 4-vuotias kun katsoin Uhrilampaat vanhemmilta salaa. Noihin aikoihin oli vielä OK että sen ikäinen on yksin kotona. Osasin käyttää VHS-soitinta ja laitoin lähimmän löytämäni leffan pyörimään. Jäi kyllä pienen mieleen kummittelemaan pitkäksi aikaa ne kauheat kohtaukset, varsinkin se missä vartija oli silvottu ja nostettu kaltereihin roikkumaan.
Toisaalta Uhrilampaiden ansiosta olen nyt aikuisena kauhuharrastaja ja sosiaalistunut paljon kauhupiirien kautta.
Coraline.
Pan's labyrinth.
Hiidenpata.
Prinsessa Ruusunen.
South Park (katsoin liian pienenä)
Punainen lohikäärme. Olin yläasteella, eli sain kai katsoa elokuvan jo ihan rajojen mukaan tai sitten olin vuoden, pari liian nuori. Elokuvasta itsessään ei jäänyt mitään kauheeta kohtausta mieleen, mutta sen jälkeen olen pelännyt Anthony Hopkinsia kaikissa elokuvissa. Vaikka olisi jokin höpödraama tai komedia, niin jos siinä on Hopkins, niin pelkään sitä.
Kauhuleffa vuodelta 1991: The People Under the Stairs eli suomeksi Kellariväkeä.
En ymmärtänyt tuossa leffassa olevaa ns. huumoria vielä sen ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
X-files joku valkoinen hirviömies joka hyökkää korkealta. En muista siitä mitään muuta.
Elokuvista kaikkien traumatisoijien äiti tappaja hai. Tällainen ketju on ollut joskus, enkä todellakaan ollut ainut joka on tuosta elokuvasta saanut painajaisia pitkäksi aikaa.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/33/Thehost.jpg
Tämäkö?
Hyi hemmetti. Saan ensi yöksikin painajaisia. En ole varma. Jos se väijyi x-asennossa niin sitten se.
Vierailija kirjoitti:
Poltergeist,tuskin olen ainoa
Näin tästä pätkiä ehkä 4-5-vuotiaana, kun teini-ikäiset isoveljet katsoivat leffaa. Muistan etenkin sen kohdan, jossa perheen äiti joutuu uima-altaaseen ja kuravedestä nousee esiin luurankoja.
Tämä Pahan Kehä (They Live). Ne avaruusolennot olivat pelottavia, ja kun ottivat maailmaa haltuunsa mutta kukaan ei nähnyt heitä, ennenkuin leffan päähenkilö löysi aurinkolasit joiden avulla maailma näytti siltä mitä se oikeasti oli.
Tämä tosin on sarja. Safiiri ja teräs. Hyi helvetti mikä tunnelma. Jäätynyt valo. :(
T: Se joka oppi lukemaan neljävuotiaana ja sai katsoa kaiken. Luin muuten sanomalehdetkin aamuisin. Silloinen uutisointi ei järkyttänyt. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltergeist,tuskin olen ainoa
Näin tästä pätkiä ehkä 4-5-vuotiaana, kun teini-ikäiset isoveljet katsoivat leffaa. Muistan etenkin sen kohdan, jossa perheen äiti joutuu uima-altaaseen ja kuravedestä nousee esiin luurankoja.
Nuo oli kauheita, ja sitä pääosaa näytellyt lapsi kuoli oikeasti noiden kolmen leffan jälkeen joten tämä teki siitä vielä entistä kauheampaa.
Regina Linnanheimo Teuvo Tulion elokuvissa. Katseltiin koko perhe joskus 70-luvulla, olin ehkä 6 v. Reginan lautassilmät kummittelivat mielessä joka ilta.
Toinen kammotus oli Safiiri ja Teräs, "upstairs and downstairs" iiik!
The Omen eli Ennustus. Se alkuperäinen vuodelta 1976. Pelkästään sen pikkupoika-pirun katse oli jotain karmivaa.
The Phantom Menacen se "always a bigger fish" -kohta. Olen nykyään 27 -vuotias ja pelkään edelleen sen takia syvää vettä.