Idols Suomi 2017 - keskusteluketju
Kommentit (2582)
se että etsitään "popparia" on jotenkin niin vanhanaikaista. Popparin muotti ei ole enää sama kuin silloin tuiskun aikoina. Nykyään on paljon erilaisia, persoonallisia artisteja, ja erikoisuus ja tavallisuuskin voi olla vahvuus. Kaikkihan riippuu siitä millaisen imagon itselleen luo. Typerää että tuohon poppariuteen vedoten sitten pudotetaan tai päästetään jatkoon tyyppejä jotka eivät sitä ansaitsisi. Mari ja taisto eivät vain sopineet anttituisku -muottiin.
No kyllä mun mielestä on ihan oikein pohtia myös sitä puolta kestääkö kantti oikeasti jos voittaakin. Ja kyllä, tänävuonna keskitytään ihan liikaa siihen että poppari sen olla pitää, tiputetaan hyviä laulajia siksi ettei sovi muottiin, mutta esim. jatkoon päässeistä Anni näyttää enemmän laitapuolen kulkijalta kuin popparilta. Miettikääs että yhdellä kaudella fiinalissa oli Anna Abreu ja Ari Koivunen, ihan eri tyyliset niin laululta kuin ulkonäöltä :D
Mammat täällä suu vaahdossa haukkumassa Annia, joka selvästi kilpailun parhaimmistoa. Teidän naisten mentaliteetti on niin läpinäkyvää, heti kun joku on vähänkin paremman näköinen tai lahjakkaampi niin haukutaan porukalla selän takana :D
Minusta se Vadelmaveneestä? laulanut tumma tyttö olisi kuulunut jatkoon, tykkäsin äänestä ja Taisto ehdottomasti.
Eilisen heikoimmat olivat ehdottomasti Vadelmavene ja se revyy/ukuleletyttö, onneksi tippuivat.
Pudotuksia ei kannata ottaa niin vakavasti. Parhimmat napataan joukosta vaikka tie olisi päättynyt. Valitettavasti mulla on tunne ettei näistä kukaa jää valloittaman musiikillisesti kovin kauaksi aikaa..
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mun mielestä on ihan oikein pohtia myös sitä puolta kestääkö kantti oikeasti jos voittaakin. Ja kyllä, tänävuonna keskitytään ihan liikaa siihen että poppari sen olla pitää, tiputetaan hyviä laulajia siksi ettei sovi muottiin, mutta esim. jatkoon päässeistä Anni näyttää enemmän laitapuolen kulkijalta kuin popparilta. Miettikääs että yhdellä kaudella fiinalissa oli Anna Abreu ja Ari Koivunen, ihan eri tyyliset niin laululta kuin ulkonäöltä :D
Eihän Jani Wickholmkaan miltään popparilta näyttänyt, aivan liikaa mennään ulkoisen habituksen perusteella, kyllä lauluäänen pitäisi se tärkein olla.
Molemmat mun suosikit, eli se vaalea kiharatukkainen tyttö joka jo kerran pudotettiin mutta haettiin bussista takaisin, sekä Taru joka veti "revyy"-esityksen, ovat nyt pudonneet. Kaikkia nuo muut on mielestäni aika peruskauraa, ja vaikka laulavat ehdottoman hyvin niin eivät jää mulle sen kummemmin mieleen - tosin sellaista se pop-musiikki muutenkin on ja persoonallisemmat tekevät sitten jotain muuta.
Palataan asiaan ensi kaudella!
On se hienoa, kun yksi parhaimmista laulajista tiputetaan pois ja huonommat saa jäädä. En voi kyl käsittää että Mari tiputettiin pois. Eikö tässä haeta seuraavaa suomen pop-staraa?
Mä en voi käsittää et Taisto pudotettiin.. aivan älyttömän hyvä laulaja! Ja huomas kyllä et laulaa tunteella. Ei ehkä mikään tekopirtein kiljuva/itkevä pikku teini-idoli, mut ehdottomasti ois kuulunut 12 parhaan joukkoon!! Mulla meni kans fiilis katsoa tätä ohjelmaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Jani Wickholmkaan miltään popparilta näyttänyt, aivan liikaa mennään ulkoisen habituksen perusteella, kyllä lauluäänen pitäisi se tärkein olla.
No nimenomaan, kun joitain tuomarit katsoo että ei oo popparin näkönen niin ei jatkoon, vaikka olisi hyvä laulaja, mutta joitain keskinkertaisia laulajia roikotetaan mukana vaikkei näyttäisi edes popparilta. Ja enemmänhän on näitä jotka näyttää popparilta mutta ei osaa laulaa.
Leevi on paras koko ohjelmassa!
Laittakaa linkkejä noiden kilpailijoiden musavideoihin!
Samuli on jäljellä olevista suosikkini.
Harmi että Anna Routasaari ja Taisto Lindeman tippuivat, molemmat valtavan hyviä tulkitsijoita.
Vierailija kirjoitti:
On se hienoa, kun yksi parhaimmista laulajista tiputetaan pois ja huonommat saa jäädä. En voi kyl käsittää että Mari tiputettiin pois. Eikö tässä haeta seuraavaa suomen pop-staraa?
Popstaralta vaaditaan muutakin kuin lauluääntä. Mari oli liian herkkä hissukka, ei pärjäisi kovassa maailmassa.
hmm oliko Ari Koivunen osallistuessaan Idolsiin avoin ja puhelias? Mielestäni ääni ratkaisee tässä kisassa ja kyllä tämän kilpailun kun läpi käy niin sosiaaliset taidotkin väkisin parenevat ja ihminen rohkaistuu. Kaikki eivät ole luonnostaan sosiaalisia, mutta esiintyessään voivat olla hyvinkin karismaattisia. Olisivat antaneet yleisön äänestää.
Missän tapauksessa pelkkä ääni ei voi ratkaista tuollaista kisaa, eikä pelkällä äänellä pärjää niissä hommissa joihin nyt voittajaa haetaan. Olisi aivan älytöntä olla miettimättä myös sitä, miten kenenkin persoona, itsetunto ja hermot kestävät tuota alaa. Jos hermot ovat hajallaan jo tuossa vaiheessa, niin miten voi ajatella pärjäävänsä alalla? Sitäpaitsi liika hermoilu ja itsetunnon rakoilu vaikuttavat todella paljon siihen, miten ihminen esiintyy. Ja kyllä, esiintymistaito on yhtä tärkeää kuin ääni. Näin se nyt vain on.
Onko Anni Lahe oikeasti sen ikäinen mitä Idolsissa on ilmoitettu (eli n. Sannin ikäinen)? Tosi hämmentävää, koska minusta näyttää yli kolmikymppiseltä. Saman näköisiä näkee itäisen Helsingin pystybaareissa arkipäivisin päiväsaikaan.
minäkään en juuri piittaa idolsista. Surulllista, miten kilpailuhenkinen maa suomestakin on tullut. Ei ole periaatteessa mitään, eikä kukaan, eikä mikään, jos nolaa itsensä tuomareitten edessä. Surettaa, miten moni lahjakas laulaja ehkä päättää kenties lupaavan muusikon uransa idols tuomareitten ilkeisiin kommentteihin. joku herkempi ei ehkä kestäisi. eiks Suomessa ihmisillä ole mitään muuta tekemistä, kuin kisata? oon seurannut pitkään suomalaisten arkea ja juhlaa. surkeeta, etteivät ns. uskovien riennot enää kiinnosta kansaa, vaan voiton vievät esim. hihs - itsekin ollut mukana yleisössä ja idols,. Miks pitää aina olla se paras? miksei voi olla ns. tavis. mitä hyvää siinä on, että saa kaiken, minkä maallisesti haluaa, mutta sielullensa vahingon. Kenties ns. tosi uskovissa on peiliin katsomisen paikka? Ollaan niin herkkiä tuomitsemaan eri tavalla uskovia ja turhaa kilpailua oon huomannut myös uskovien levytysjutuissa. Niissäkin saa jäädä jalkoihin. On niin monta hyvää ja lahjakasta suomalaista kristillistä muusikkoa, jotka ovat ter-äväsanaisia, mutta turhaan kriittisiä ja torjuvia. omakohtainen kokemus, Nuoremmille, esim. mun kaltaisille pitäisi antaa tilaa levytysjutuissa. Tiedän monta hyvää kristittyä muusikkoa, joitten taholta oon kokenut penseyttä. Voi Suomi, mihin olet menossa.
Katsoin jakson juuri Katsomosta. Siellä äänet nyt korjattu, mutta ruudun keskellä koko ajan ärsyttävä ilmoitusteksti asiasta.
Voi voi. Tässä kävi juuri niin kuin eilen pelkäsinkin. Tämän päivän jakson ryhmä oli minusta selkeästi heikkotasoisempi kuin eilinen. Harmillisen monta mitäänsanomatonta pääsi jatkoon.
Olisin itse laittanut mm. Taiston, Glenin ja erityisesti Marin jatkoon ja kolme huonompaa pois.
Huomaa selvästi, että Antti päättää jatkoonmenijät. Eli jos saat Antin kyyneliin, oot jatkossa. Viimeisten joukossa todennäköisesti siis Antin suojatit Leevi, Anni, Kevin ja Mike.
(Minustakin Jurek on symppis ja yllättäen melko kuumakin :)