Miksi ihmiset käyttävät niin paljon rahoja saliloihin?
Oikeesti se tulis jo pienessä ajassa halvemmaksi ostaa ne laitteet kottiin. Toki ne vie paljon tillaa ja mahdottomuus silloin kun pienessä asunnossa niille ei ole ommaa huonetta. Mutta isomppiin omakotitaloloihin voisi ihan hyvin ylimääräisille neliölöille laittaa salilaitteet. Saa treenatakin ilman toisten motkotusta. Mulkkoovat niin että pahhaa tekköö.
Kommentit (38)
Mies totesi että tylsää kotona treenata kun ei ole tyttöjä..
Saliloissa käytän niin monia laiteloita ja että tarttis niin paljon maniloita että sais ne hankittua(loita).
Mun saliloissa on niin komeita bodyloita että niitä mun mukava katseloita.
Samoin mun saliloissa on uima-allasloita ja saunaloita ja tuttuloita ja jumppaloita, joogaloita, kuntonyrkkeilylöitä.
Junttiloita siellä ei oo näkynynnä(loita).
Miksi käydä salilla? Eikö sen saman ajan, mikä menee hikisessä betonibunkkerissa, voisi käyttää vaikka luonnossa lenkkeillen, uiden tai jotain muuta järkevää liikuntaa harrastaen? Yleensä nämä "treenaajat" vielä autolla karauttaa siihen salin pihalle, käyvät nostelemassa painavia esineitä ja ajavat autolla kotiin. Tulipa taas terveellistä liikuntaa harrastettua...
Kahden tunnin kävely/juoksulenkki raittiissa ulkoilmassa metsäpolkuja pitkin ja siinä sivussa voi halutessaan vaikka vetää muutaman leuan puunoksalla, tai jos haluaa, niin vaikka punnertaa. Tosin miksi?
Ihme nykyajan vouhotusta tuo salitouhu. Tyhmiltä rahat pois.
Joo kuka vittu maksaa päästäkseen kuntoilemaan jonnekkin hikiselle salille? Mikään ei ole parempaa kuin pitkät juoksulenkit ja kotitreenit mm. erilaisia kyykkyhyppyjä, askelkyykkyhyppyjä, burpeeta, jumping hoppeja, erilaisia lankkuharjoituksia, polvennostojuoksua, lankussa polkemista jne., pilatesta. Pitää kotitreenissä palautusajat todella lyhyinä niin hiki virtaa. Kotoota löytyy myös painot niin voi tehdä kunnon painotreeniä jos huvittaa.
Minä maksan ihan mielelläni 64€/kk omasta salijäsenyydestä. Kotona on ollut joskus erilaisia kuntoiluvälineitä, mutta kun minulla ei vaan tule kotona niitä käytettyä. Paljon tehokkaammin teen treenin kun menen sinne salille puntteja nostelemaan tai sitten ryhmäliikuntatunnille jossa sanotaan mitä pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Saliloissa käytän niin monia laiteloita ja että tarttis niin paljon maniloita että sais ne hankittua(loita).
Mun saliloissa on niin komeita bodyloita että niitä mun mukava katseloita.
Samoin mun saliloissa on uima-allasloita ja saunaloita ja tuttuloita ja jumppaloita, joogaloita, kuntonyrkkeilylöitä.
Junttiloita siellä ei oo näkynynnä(loita).
Repesin tämä oli ihan
Paras!:D
Vierailija kirjoitti:
Kuule meillä on kuntosali kotona sekä loma-asunnolla. Mutta minä käyn myös salilla tuolla vähän matkan päässä, koska siinä on myös sosiaalinen aspekti ja lisäksi tapaan Personal trainerini siellä.
Etkö voi autotallissasi ja mökillä haukkua muita ja mäkättää joka asiasta, pyytää naapurin Ranea panemaan sinua ja tilata sen Fitness-lehden kotiisi?
Heh heh, hyva vitsi. Olen ollut avustamassa firman salin upgradea. Uusintalistalla noin puolet salin laitteita, pinta-alaa noin 100m2, ja hintalappu 5v liisarilla on yli 1000e/kk, kerralla maksettuna varmaan 45000e. Jos koko paletti uusittaisiin, hintalappu on varmaan lahempana 100 000e. Tietysti tassa on mukana useampi samaa laitetta, esimerkiksi kalliita juoksumattoja, mutta noin helposti laadukkaat laitteet vievat tilan lisaksi kukkarosta 50-70k. Puhutte todellakin omenoista ja appelsiineista kun vertaatte kotiin mahdutettavia laitteita ja oikeita kuntosalilaitteita- ja varusteita. Minun matikallani ja vaatimuksillani 50e/kk salimaksu on suorastaan edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käydä salilla? Eikö sen saman ajan, mikä menee hikisessä betonibunkkerissa, voisi käyttää vaikka luonnossa lenkkeillen, uiden tai jotain muuta järkevää liikuntaa harrastaen? Yleensä nämä "treenaajat" vielä autolla karauttaa siihen salin pihalle, käyvät nostelemassa painavia esineitä ja ajavat autolla kotiin. Tulipa taas terveellistä liikuntaa harrastettua...
Kahden tunnin kävely/juoksulenkki raittiissa ulkoilmassa metsäpolkuja pitkin ja siinä sivussa voi halutessaan vaikka vetää muutaman leuan puunoksalla, tai jos haluaa, niin vaikka punnertaa. Tosin miksi?
Salilla käydään siksi, että halutaan kehittää jotain ominaisuutta, joka kehittyy kuntosaliharjoittelulla. Lenkillä käydään siksi, että se kehittää jotain ominaisuutta, joka kehittyy lenkkeilemällä.
On noita lenkkeilijöitäkin, jotka ajavat autolla kivan ulkoilureitin varrelle ja lähtevät siitä sitten kuntoilemaan.
Syyt salilla käymiseen
1. itse asun pienessä kerrostalo kaksiossa jossa ei paljoa mahdu jumppaamaan. (+naapurit ei varmaan tykkäisi mistään maatajärisyttävistä kyykkyhypyistä.)
2. Olen suhteellisen pieni ja heikko = lihasten puute aiheuttaa kipuja --> koitan kasvattaa lihaksia --> tarvitsen isoja painoja, tankoja yms. Eli tästä syystä ei esim. ilmaiset juoksu lenkit auta asiaa.
3. Salilla on käy paljon kavereita, sekä olen tutustunut uusiin ihmisiin. Treenin parista on löytänyt myös paljon uusia tuttavuuksia (esim 30 vuotta vanhempia naisia joihin tuskin olisin muuten tutustunut.)
+ Jokainen käyttäköön rahnsa miten haluaa. Itse en juo tai polta, eli oma treeni budjetti (30€/kk) on sama kuin pari drinkkiä Helsingin yössä ja yksi rööki aski.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, että autolla ajaminen kumoaa sitä ennen tehdyn kuntoilun?
En kuntoile! Silti pysyn hoikkana vaikka olen täysverinen sohvaperuna.
Asutaan Helsingissä, eli neliöt on tiukilla. Kyllä se salikortti halvemmaksi tulee kuin ostaa isompi asunto jossa olisi ylimääräinen huone. Ja landelle ei ole hinkua muuttaa.
No onhan se vähän eri asia reenata täysin varustetulla salilla kuin kotona parin kämäsen kuntolaitteen voimin. Mää ainakin treenaan progressiivisesti, joten kalliiksi tulisi ostaa aina vaan isompia /erilaisia painoja /laitteita, toki jos tavoitteena on vaan pysyä kohtalaisessa lihaskunnossa, niin riittäähän se kotitreeni sitten.
Eip tartte saliloihin mennä kuin hyvin harvoin uteliaisuudesta. Ossoon hoiella kuntoni omillain muul liikunnal ihan luonnos vaik mettätöis ja muul liikunnal. Pers trainerii en oo huomannu tarttevani. Immeisii tapoo muuallaki kuin saliloisil, ku vaa aukasseep suunsa sopivast. Hyvvee jos onp semmone työ, jossa liikku, vua onpa joittenkin toimistos istuuttava, sillo tartteep vapaalla lähtöö luontoon.
No hitto! Jos rahulia on, niin mikä nottei!