Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö taloyhtiön sääntöjä noudattaa? Onko parempi sulkea silmänsä?

ERINOMAISTA
13.09.2017 |

Asun rivariosakkeessa. Naapurissa tapahtui säännöissä kiellettyä toimintaa. Toistuvasti. Menin ilmoittamaan naapureille asiasta kaksi kertaa. Ilmoitin myös taloyhtiön hallitukselle.
Homma jatkui. Ilmoitin uudelleen, jolloin eräs hallituksen jäsen kävi juttelemassa. Homma jatkui. Ilmoitin uudelleen asiasta ja pyysin tätä käsiteltävän seuraavassa hallituksen kokouksessa. Itse olin tehnyt siis huomautuksia suoraan naapureille ja myös infonnut hallitusta jatkumisesta ja siitä, että minä olin osakkaana osani nyt tehnyt.
Muutama viikko sitten sain ilmoituksen, että päivänä x.x. pidetään hallituksen kokous, jossa mm. käsitellään ilmoittamaani asiaa. Oli tärkeätä mainita että muiden asioiden lisäksi, jostain syystä.
Viime viikolla hallituksen peejii kysyi minulta meilitse mikä tilanne nyt on, onko parannusta tapahtunut. Siis itsekseen ja hitaasti. En ole vastannut mitään hänen kysymykseensä. En nimittäin enää edes seuraa kyseistä asiaa, olen oppinut siitä irti.
Ensimmäisen ilmoituksen ja hallituksen kokouksen välille saatiin 2,5 kk ilmaa mahtumaan, mutta asiaa haluttiin jostain syystä edistää kovin rauhalliseen tahtiin.

Olen tietoinen taloyhtiön säännöistä, kokouskäytännöistä ja vastuunjaosta.

Mitä mieltä? Kukkahattutäti, kyylä ....

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että taloyhtiön säännöt kuvailevat viimeaikaisia absurdeja väittämiä.

Vierailija
2/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt mitään kun itse asia jätettiin pimentoon.

Naapurilla siis vääränlainen puu pihalla?

Naapuri röökaa?

Rassaa autoa rivarin takapihalla?

Mitä hirveää se nyt sitten oikein tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko vakavasta vai pienestä sääntörikkomuksesta kyse? Oliko siitä kenellekkään haittaa?

Vierailija
4/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheena ihan mielenkiintoinen, mutta mahdotonta kommentoida tai olla mitään mieltä, kun ei aavistustakaan itse asiasta.

Vierailija
5/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä annetaan aikaa korjata toimintaansa. Näin kuvittelisin, että teilläkin taloyhtiön hallitus on halunnut tehdä, ja kun parannusta ei ole tapahtunut sitten pitdetää kokous ko. asiasta. Ja jos epäilynä on, että kokouksen seurauksena joku asunto laitetaan lunastukseen, on parempi katsoa että kaikki muotoseikat on hoidettu pilkulleen, myös siis ilmoitusvelvollisuus, kutsut jne. Siitä kun tulee kuluja taloyhtiölle, ei sitä asuntoa vaan hallituksen toimesta voi lunastaa. 

Vierailija
6/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu säännöistä ja asukkaista.

Minulle olisi esim. ihan sama jos rivarinaapurini puistelee mattonsa takapihalla eikä telineellä. Moni muukin sääntö on vinkkelistäni tarpeeton.

Mutta jos kovasti kärsisin jostain usein toistuvasti rikkomuksesta, niin jossakin vaiheessa saattaisin puuttua tilanteeseen. Ja jos rikkomus olisi vakava, aiheuttaisi taloudellista tai terveydellistä haittaa jollekulle, niin puuttuisin.

Vierailija
7/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkomus ei sinänsä ole hyvin vakava, mutta aiheuttaa saman talon asukkaille haittaa. Etenkin lapsiasukkaille ja on hyvien tapojen vastainen. Naapurit ilmoittivat minulle tuntevansa säännöt, kun heille ystävällisesti huomautin. Ei johda huoneiston haltuunottoon, vaan hoidettava muulla tavoin.

Itsekin joskus ravistan pienen maton takapihalla.

Ap

Vierailija
8/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkomus ei sinänsä ole hyvin vakava, mutta aiheuttaa saman talon asukkaille haittaa. Etenkin lapsiasukkaille ja on hyvien tapojen vastainen. Naapurit ilmoittivat minulle tuntevansa säännöt, kun heille ystävällisesti huomautin. Ei johda huoneiston haltuunottoon, vaan hoidettava muulla tavoin.

Ap

No voitko nyt kertoa että mitä tekee!?

Vierailija
9/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No voitko nyt kertoa että mitä tekee!?

Liikkuvat melkein nakupellenä pihallaan ja joskus harrastavat seksiä ikkuna auki. Nainen huutaa kuon teurastettava sika.

Ap

Vierailija
10/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio kertoa, mistä rikkeestä tässä on kysymys. Otsikosta voi lukea sen mistä halusin keskustella.

Ikävää, että Ap-allekirjoitusta käyttää joku muu kuin alkuperäinen kirjoittaja.

Vierailija
11/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio kertoa, mistä rikkeestä tässä on kysymys. Otsikosta voi lukea sen mistä halusin keskustella.

Ikävää, että Ap-allekirjoitusta käyttää joku muu kuin alkuperäinen kirjoittaja.

Taloyhtiön sääntöihin voi käytännössä kirjoittaa mitä tahansa järkevää tai järjetöntä, joten riippuu ihan säännöstä tarvitseeko sitä noudattaa. Esim. säännöissä voi lukea, että suihkussa käyminen kielletty öisin, mutta sitä ei tarvitse noudattaa, eikä säännön rikkomisesta voi tulla seurauksia. Siksi olisi aivan oleellista tietää, minkä säännön rikkominen tässä on kyseessä. Mitään järkevää keskustelua ei voi syntyä ellet kerro.

Vierailija
12/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät varmaan autoaan taloyhtiön pihassa, oven edessä. Tai ainakin ajavat oven eteen viemään kauppakassit sisään. Näitä riittää ja ärsyttävät minuakin.

Vierailija
13/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän, että on vaikea saada kuvaa. Tämä on kuitenkin sen tyyppinen asia, joka on tavalliselle tallaajalle ihan perusselviö. Hyvin vaikeata olisi kai kontrolloida yöllä suihkussa käymistä. Tämä kielletty toiminta tapahtuu ihan päiväsaikaan ja kuten jo kirjoitin, on mainittu järjestyssäännöissä. Muunlaisten sääntöjen rakentaminenhan kulkee yhtiökokouksen kautta.

Annetaan olla ... suljen silmäni jatkossa, jos satun näkemään jotain. Tässähän todellakin edellytettiin, että minä toimisin hallituksen kätyrinä, joka ei minulle sopinut. Ilmoitin siis asian aivan turhaan alunperin.

Olen muuttamassa joka tapauksessa, joten hoitakoon seuraava asukas yhteydet naapureihin ja taloyhtiöön päin miten haluaa, jos kyseinen asia häntä häiritsee eikä sitä ole saatu järjestykseen.

Kiitos!

Ap

Vierailija
14/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yhtä epämääräinen ja sekava ajamiesi asioiden kanssa kuin tässä aloituksessa, niin hankalaa on ollut puuttua...

Toki ymmärrän että et ilmeisesti halua "paljastaa" syytä, mutta siltikään tekstistäsi ei ota oikein mitään tolkkua.

Vierailija
15/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua oikein jo odotinkin ....

Ap

Vierailija
16/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoi niiden hommia kännykälläsi niin varmasti lopettavat nakuilut ja seksiäänet. Julkaise videot vielä paikallisen facebook ryhmän sivuilla ja kysyt mitä asialle voisi tehdä.

Vierailija
17/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan mukava herättää huomiota ja laittaa muut oikein kerjäämään lisää tietoa.

Facebookissa harrastan "No nyt tuli elämään ISO muutos", lisätietoja YV:llä -tyyppisiä juttuja.

-Ap

Vierailija
18/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sulla on pienet kuviot. Toivotaan, että saat joskus jotain muuta elämääsi.

Aloittajan otsikossa  oli kaksi yleisluontoista kysymystä.

Vierailija
19/19 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa, kun naapuri tomuttaa mattojaan väärään aikaan. Kannattaa muuttaa omakotitaloon 10 km päähän naapureista.