Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanonpa vaan, etta lapsettomat haat ovat silkkaa ahneutta. Halutaan maksimoida lahjojen maara mahdollisimman pienin kustannuksin.

Vierailija
05.04.2006 |

Yleensäkin hääjuhlat joihin ei ole lapsia kutsuttu, on sellaiset rahastushäät, joissa ei mihinkään muuhunkaan ole juuri panostettu. Ihmiset jäykistelee tai vaihtoehtoisesti juhlissa kännätään ihan tolkuttomasti ja morsian löytyy bestmanin sängystä/sulhanen käy vetäsemässä jotain naisvierasta juhlien aikana.

LApsettomat häät on oikeasti aika surhkuhupaisia.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli paras, repesin : D

Vierailija:

Toki haluan heille jotain kertoa elämänsä suurella hetkellä.

Ainakin sen, etten ole heidän pompoteltavanaan häissä enkä muutenkaan.

Vierailija
22/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnalla oli siihen aikaan alle 3-vuotias lapsi ja ihan vastasyntynyt, joten molemmilla oli kädet täynnä, ei lastenhoitoapua eikä ollut aikaa lähteä juoksemaan kaupoille, vaan kotikoneelta tekivät tilinsiirron. Kovasti kiittelivät, että oli tällainenkin vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ne kuinka olisivatkin sinulta häälahjaksi tulleet.

Vierailija
24/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on paljon sellaistakin tavaraa, jota tarvitaan joka kodissa melkein määrättömästi: Kattiloita, paistinpannuja, pyyhkeitä, lakanoita, ym. käyttötavaraa, joka ei kestä ikuisesti. Jos joku sitten ostaa listan ulkopuolelta kahvinkeittimen, vaikka parilla jo sellainen on, niin silloin tietysti lahjan antajakin olisi voinut käyttää aivojaan. Mutta silti toiveiden tyrkyttäminen ei ole tyylikästä. Jos joku pari ei sitten keksi käyttöä neljälle leivänpaahtimelle, niin ei kai siinä auta muu kuin olla asiasta hiljaa ja antaa kolme paahdinta vähin äänin lahjaksi eteenpäin.

Vierailija
25/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloinkaan. Jos ei kelpaa vaaleanpunainen bodi tyttövauvalle (" kun me ei käytetä vaaleanpunaista..." ), niin viekää saatana se bodi sitten vaikka UFF:lle. Sinne kyllä kelpaa.

Vierailija
26/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kaikkien vieraat tunne lähimainkaan toisiaan. Meillä taas kaikki tuntee sen verran porukkaa, että sana kyllä kiertää ja 2 samaa leivänpaahdinta voi olla mahdollista, muttei kyllä viittä.

Ja meillä olisi käyttöä kummankinlaisille lakanoille. Kirjoistakin kelpaa vaikka sekin, joka jo on, koska se voi olla vaikka erinäköinen painos tai jos on just sama, voin antaa sen oman kappaleeni vaikka lapsille aikanaan tms.

Mä taidan olla itse aika so last season, koska musta on jopa hyvin kiusallista ryhtyä vastailemaan että mitä lahjaa me halutaan. Mun mielestä pitää olla kun äitienpäiväaamuna, että teeskentelee nukkuvaa ja sitten on superyllättynyt kakusta ja siitä miten hiljaa kaikki järjestelyt onkaan tehty.... :) voi mua...

Vierailija:

Katsos kun astioitakin on paljon erilaisia, mitä sarjaa keräätte/toivotte, mitä teillä jo on, mitä puuttuu. Haluatteko tuplapeiton lakanat vai erilliset. Käsipyyhkeitä, kylpypyyhkeitä, Seitsemän veljestä vai Kalevala....

Meillä oli lahjalista (kaasolla) ja aika kivasti ihmiset sieltä ostivat tavaraa, osa antoi rahaa. Huonoimpia olivat ne itsekeksityt lahjat, osa niistä viety kirpputorille, kun ei mitään käyttöä.

Vierailija:

Meille ei tule lahjalistaa ja parhaat kommentit on olleet että " no mistä v:sta me voidaan tietää mitä te haluatte" ja jos yrittää sanoa, että toivomme kaikkea perinteistä häälahjoina käytettyä, kuten asitoita, liinavaatteita, lasitavaraa, kirjoja, käsitöitä, niin sitten tulee hölmistynyt ilme, että no mistä v:sta sellaisia saa ostaa tai jotain vastaavaa :) Onko tää nyt sitä uusavuttomuutta vai laiskuutta?

Vierailija
27/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nauran täällä vedet silmissä kommenttejasi lapsista. Sinulla ei ainakaan ole lapsia ja toivottavasti saat joskus oikein vaativan lapsen >=0D

Vierailija
28/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ette halua lapsia häihinne? Meillä on montakin ystäväperhettä, joissa aikuiset ovat ystävieämme ja lapset ovat todella läheisiä ja tuttuja, ja joita ei edes haluaisi missään tapauksessa jättää pois vastaavista kemuista.

Vierailija
29/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kaikki enemmän biletyyppiset juhlat (vaikka nyt 30- tai 40-vuotisjuhlat, joissa juhlitaan aamuun asti ja alkoholin voimalla), tohtorinkaronkat, monet tupaantuliaiset jne. Mikä niistä häistä tekee niin pyhät, että kaikkien pitäisi lapsetkin kutsua sinne? Vaikka hääparilla olisikin ystävä_perheitä_, he varmasti näkevät näiden perheiden lapsia muulloinkin. Häitä on erilaisia, live with it.

Vierailija
30/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mulla ei ole termiittejä, mulla on kaksi hyvinkäyttäytyvää lasta, jotka osaan pitää aisoissa- ja jos eivät pysy, niin poistutaan paikalta.

2. ap. ei ole koskaan saanut kutsua lapsettomiin HÄIHIN, yhdet toiset isot lapsettomat bileet on tulossa kuun lopulla, ja hoitaja lapsille on jo hommattu.

3. Me saatais hoitaja lapsille milloin vaan, ja lapset onkin hoidossa silloin tällöin, mutta ei häiden aikana. Häät on mun arvomaailmassa perhejuhla, ja siitä arvosta pidän kiinni, vaikka muut eivät niin tekisi.

4. Näistä asioista täytyy puhua koska kyse on kuitenkin yhteiskunnan arvomaailmasta. Mitä enemmän hyväksytään lasten sulkeminen pois elämän erilaisista huippukohdista, sen huonommin menee. Lapsettomia juhlia riittää varmasti muutenkin, mun mielestä yhtä perheen muodostamisen tärkeimmistä riiteistä ei pidä uhrata sellaiseksi vain ahneuden takia.

Vierailija
31/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun arvomaailma ei ainakaan ole siitä kiinni , saati lasteni, että kutsutaanko heitä häihin tai ei. Mielummin jätän pois jos kyseessä kuitenkin kosteat juhlat:että jos ne AP:n mielestä on sitä perhejuhlaa että juodaan alkoholia ja ne omat hyvin kasvatetut mukulat on joukossa niin mikäs siinä. Arvonsa kullakin.

Meillä elämänarvot opitaan jokapäiväisessä elämässä. Ei ystävien häissä.

Vierailija
32/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näiden on kerran päästävä kaikkeen hauskaan mukaan... Elämä on.

Vierailija
33/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esimerkiksi kaikki enemmän biletyyppiset juhlat (vaikka nyt 30- tai 40-vuotisjuhlat, joissa juhlitaan aamuun asti ja alkoholin voimalla), tohtorinkaronkat, monet tupaantuliaiset jne. Mikä niistä häistä tekee niin pyhät, että kaikkien pitäisi lapsetkin kutsua sinne? Vaikka hääparilla olisikin ystävä_perheitä_, he varmasti näkevät näiden perheiden lapsia muulloinkin. Häitä on erilaisia, live with it.

Vierailija
34/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä, että rajataan hääjuhlista tietty ihmisryhmä pois. Miksei rajata yli 50-vuotiaita? Kuka niitä kännääviä narisevia kääkkiä sinne haluaa? Tai miksei saisi kutsua esim vain ystäviään, tai vain verisukulaisia, miksei ihmeessä puolisoita saisi rajata pois? Moni täällä vetoaa siihen, että mitäs sukua jonkun ystävän lapset on..no mitä sukua se ystävä on? Tai sen puoliso? Tai mitäs sukua tädin mieskään on?

Mun mielestä lapsettomat häät on moukkamainen tapa, ja sopii just tänne itsekeskeiseen peräpohjolaan, jossa lapsia ei muutenkaan arvosteta.

Vierailija
35/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä elämänarvot opitaan jokapäiväisessä elämässä. Ei ystävien häissä.

Vierailija
36/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille olisi ollut aivan sama vaikka kukaan meidän häävieraista ei olisi tuonut meille lahjan lahjaa.

Syy miksi häät olivat lapsettomat oli:

-talvihäät

-pienet sisätilat

-jos lapset olisivat tulleet mukaan, niitä olisi ollut n.30 alle 8-vuotiasta juoksemassa pienissä sisätiloissa.

-kavereiden lapset olivat pilanneet jo yhdet juhlani riehumisella ja huutamisella

-kerrankin sai jutella rauhassa aikuisten kesken, ilman että lapset roikkuivat hihassa tai vieraat juoksivat lasten perässä.

Kaikki vieraat kiittelivät, että olipa kivat häät ja kerrankin tuli hommattua lapsenvahti, kun oli " pakko" .

Itse saimme ensi kesälle hääkutsun. Kutsu oli koko perheelle, VAIKKA vihkiminen on vasta 18.00.

Emme ota lastamme häihin mukaan.

Vierailija
37/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää suuresti, miten teidät lahjoista valittaja-ihmiset on kasvatettu. Minulle on aina opetettu, että lahja on sellainen, minkä toinen ihminen haluaa sinulle tuoda. Lahjaa ei arvostella. Lahja voi olla käyttökelpoinen tai ei, mutta se ei vähennä lahjan arvoa. Lahjasta kuuluu aina kiittää eikä epämiellyttävälle lahjalle saa nyrpistellä nenäänsä toisten nähden.

Pitäisikö lahjalistalle pistää uusi nimi, ettei tulisi väärinkäsityksiä. Olisiko hyvä esim. Osallistumiskorvaustuotelista.

Kummallista, että rikkaat ihmisetkin, joilla olis vara ostaa kaikkea mitä itse haluavat, laittavat jotain säälittäviä lahjalistoja. Ehkä he eivät luota ystäviensä arvostelukykyyn? Jos niin kovasti pelkää saavansa jotain mautonta, eikö olisi parempi ja sivistyneempi tapa pyytää laittamaan lahjoitus esim. Syöpäsäätiölle tai Lastenklinikalle.

Vierailija
38/38 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on parin vuoden kuluttua 40-vuotisbileet. Pitäisikö laittaa kutsuun, että vain aikuisille? Pitää kai siirtää juhlat sitten kesälle, koska omat lapset joutuu sitten odottelemaan pihalla juhlien ajan keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme