Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen pystyy vakavalla naamalla kertomaan että koira kuoli 15-vuotiaana mutta elämä jatkuu?

Vierailija
13.09.2017 |

Olen itsekin koiran menettänyt ja tiedän ettei "elämä vain jatku" vaan se pysähtyy. Juttelin toisen koiran omistajan kanssa ja hän sanoi näin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää toisten surun väheksymistä täällä... Mutta kyllähän jotkut pystyvät asennoitumaan menetyksiin paremmin kuin toiset. Ja kaikille ne eläimet eivät ole muuta kuin ns. vain lemmikkejä. Toisille vanhan lemmikin tai vaikka ihan sukulaisenkin kuolema on niin luonnollinen asia, ettei sitä tarvitse niin murehtia, ja toiset sit taas menee ihan hajalle. Täysin normaalia kumpikin.

Vierailija
22/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap teet jatkuvasti "millainen ihminmen" kysymyksiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää toisten surun väheksymistä täällä... Mutta kyllähän jotkut pystyvät asennoitumaan menetyksiin paremmin kuin toiset. Ja kaikille ne eläimet eivät ole muuta kuin ns. vain lemmikkejä. Toisille vanhan lemmikin tai vaikka ihan sukulaisenkin kuolema on niin luonnollinen asia, ettei sitä tarvitse niin murehtia, ja toiset sit taas menee ihan hajalle. Täysin normaalia kumpikin.

Jaa, minusta taas ap väheksyy ihmisten erilaisia tunteita ja mielipiteitä koirista. Ne eivät kaikille ole yhtä tärkeitä kuin ap:lle eikä sitä tartte ihmetellä. 

Vierailija
24/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei se sun koirakaan sua kuuntele. Se on koira, se ei ymmärrä ihmisen kieltä. Kerropa sille nätillä äänellä kuinka tapat sen ja katso juokseeko karkuun. No ei juokse. 

👍

Vierailija
25/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vain täysi typerys ei ymmärrä sitä miten tärkeä eläin voi ihmiselle olla ja vielä väheksyy toisen surua. Mulla on koira, kohtelen sitä kuin koiraa eli ystävää. Se on mun paras ystäväni, rakas unikaveri ja yhdessä tehdään joka päivä kaikkea kivaa. Olen viettänyt sen kanssa elämästäni viisi vuotta ja sitten kun se päivä joskus koittaa kun se ei enää ole mun kanssa täällä niin en todellakaan tiedä mitä teen. Ei se helpota tai korvaa yhtään mitään että ottaa vaan uuden koiran. Ihmiset jotka pitävät koiria tavarana voivat olla ilman.

N26

Vierailija
26/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika... :D

Mä toivon et tuo koira kuolis, on niin raivostuttava elukka. Hitto jos se elää 15 vuotiaaksi..

Vierailija
27/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15v on tosi pitkä ikä koiralle! Ja kyllähän siihen jollain tapaa osaa valmistautua, että joskus koira on niin vanha, että "kuolee vanhuuteen ". Ennen aikaisen, yllättävän kuoleman jälkeen tollanen vastaus olisi outoa.

Meidän beaglemme eli juuri 15 vuotiaaksi, muttei kuollut vanhuuteen vaan syöpään.

Ei se edes ollut vielä vanha, vaan hyvässä kunnossa ja ainoastaan nivelissä oli hiukan vaivoja.

Eräs meiltä kotoisin ollut sekarotuinen eli 19 vuotta ja olisivat haluneet uuden samaa kantaa olevan, mutta meillä ei ollut silloin enää pentuja saavia koiria.

Vierailija
28/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki olemmikkikoirat sais kieltää, turhaan lisäävät ilmastonmuutosta. Maailman ihmiset voisivat paremmin, kun lihaa ei tarttis kasvattaa koirillekin. 

Ongelmana on se että samoin kuin koira on sopeutunut ihmisiin, niin myös ihminen on sopeutunut koiriin ja siksi ilman koiria ihmiskunta pärjäisi nykyistä huonommin.

Vierailija
29/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vanhan koiran kohdalla se suruprosessi käydään läpi etukäteen, kun tiedetään että koura tulee kohta kuolemaan. Ja esim. pitkään kipuilleen koiran omistajalle koiran kuolema saattaa tuntua jopa helpottavalta.

Vierailija
30/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aloittaja olet vegaani. Itse en pysty ottamaan todesta sellaisten ihmisten lemmikkiruikutuksia jotka samaan aikaan suussaan jauhavan possun tai lehmän lihaa. Possu ja lehmä ovat koiria fiksumpia eläimiä.

Vierailija
31/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti aloittaja olet vegaani. Itse en pysty ottamaan todesta sellaisten ihmisten lemmikkiruikutuksia jotka samaan aikaan suussaan jauhavan possun tai lehmän lihaa. Possu ja lehmä ovat koiria fiksumpia eläimiä.

Lehmä ei kyllä ole mitenkään erityisen fiksu.

Possut ovat monia koiria fiksumpia, mutteivät niin fiksuja kuin eräät koirat.

Possujen fiksuus on myös eri tyyppistä.

Vierailija
32/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis. Koira kuoli. Ei ihminen. Koiria saa uusia, ihmisiä ei. Koira on koira, eläin. Voi sen kuolemaa surra, mutta ei se nyt hyvänen aika ole mikään elämää pysäyttävä tekijä. Puolison kuolema voi olla, lapsen kuolema voi olla. Vanhempienkin kuolema on usein aika luonnollista lapsen elämään kuuluvaa. Mutta koira. Se on koira.

Ihmisiä, puolisoita ja lapsiakin saa uusia.

Vierailija
33/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen joka on yli 10v?

Niinhän se elämä jatkuu vaikka välillä poistuu läheisiä ihmisiäkin.

Vierailija
34/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä jatkuu, oli lause, jota viljelin lemmikin kuoltua vaikka suru olikin suunnaton. Koska hankala koskaan toiselle ihmiselle täysin sanoittaa, mitä lemmikki kaikkea onkaan merkinnyt. Se on jotain yksityistäkin minulle. Elämä jatkuu on nyt vaan sellainen fraasi, jolla haluan sanoa, et selviän tästäkin, vaikka tosi pahalta tuntuu juuri nyt.

Vierailija
35/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki olemmikkikoirat sais kieltää, turhaan lisäävät ilmastonmuutosta. Maailman ihmiset voisivat paremmin, kun lihaa ei tarttis kasvattaa koirillekin. 

Jep jep! Koko maapallo vois paremmin, jos kaikki ihmiset ammuttaisiin ulkoavaruuteen. Tähän tuhoon, mikä on saatu aikaiseksi eivät lemmikkieläimet ole syyllisiä! Lemmikit antavat paljon pyyteetöntä rakkautta ja lohtua meille kylmille ihmispoloisille.

Vierailija
36/36 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän, että tärkeämpää kuin se, onko ihminen vai eläin, on se, kuinka paljon tämä olento on ollut jokapäiväisessä elämässä viime aikoina läsnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän