Miten tavalliset ihmiset kestävät tavallisuuttaan?
Siis sitä, että he eivät ole juuri koskaan huomion keskipisteitä ja että he joutuvat taisteleman tullakseen kuulluiksi ja nähdyiksi. Miten kestätte sitä, että oma kumppani katsoo aina kauniimman tai komeamman näköisiä ja sitä, että olette kaikessa keskitasoa?
Itselläni on jotain attribuutteja, jotka tekevät minusta huipun tietyillä osa-alueilla, mutta niitä ei ole tarpeeksi jotta voisin nousta tavallisten kastista. Nyt mietin miten voisin nostaa tasoani myös niillä huonommilla osa-alueilla. Sitten nämä tavalliset ovat täysin tyytyväisiä kaikkeen mitä ovat saaneet, mutta millä taikatempulla he tekevät sen?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Siis sitä, että he eivät ole juuri koskaan huomion keskipisteitä ja että he joutuvat taisteleman tullakseen kuulluiksi ja nähdyiksi. Miten kestätte sitä, että oma kumppani katsoo aina kauniimman tai komeamman näköisiä ja sitä, että olette kaikessa keskitasoa?
Itselläni on jotain attribuutteja, jotka tekevät minusta huipun tietyillä osa-alueilla, mutta niitä ei ole tarpeeksi jotta voisin nousta tavallisten kastista. Nyt mietin miten voisin nostaa tasoani myös niillä huonommilla osa-alueilla. Sitten nämä tavalliset ovat täysin tyytyväisiä kaikkeen mitä ovat saaneet, mutta millä taikatempulla he tekevät sen?
En ole ikinä kokenut että olisin keskitasoa. Minulla on aina ollut syvä tuntemus siitä että olen jotain erinomaista, käytännössä parempaa ja ihmeellisempää kuin koko muu ihmiskunta. Tämä on siis nimenomaan tunne. Varmaan katuojassa maatessanikin minusta tuntuisi siltä. Muiden ihmisten huomio tai mielipiteet tai edes omat ansioni ja tekemiseni eivät ole vaikuttaneet siihen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mietin itseäni, olen ulkoisesti aivan tavallinen: ylipainoinen kolmekymppinen nainen. Tummat, puolipitkält hiukset. Tavallinen näppylätön iho. Siniharmaat silmät. Keskipituinen tai vähän sen alle. Usein mustat vaatteet, mutta ihan sellaiset perustyylikkäät. Helmikorvakorut ja valkokultainen sormus. Nahkainen käsilaukku. Conversen tennarit.
Siihen se tavallisuus sitten valitetavasti loppuukin. En ole missään omissa viiteryhmissäni keskiverto enkä tavallinen, vaan aina jotenkin sivussa, vinossa tai pielessä. En ole tehnyt mitään "oikeassa" järjestyksessä, enkä yhteiskunnan silmissä ole tuottoisa enkä menestynyt vaan aivan päinvastoin. Sitten eräässä toisessa viiteryhmässäni en ole tarpeeksi sairas enkä varsinkaan näytä siltä.
Olisin mielelläni aivan tavallinen, työssäkäyvä, veroja tarpeeksi maksava, lauantai-iltaisin seksiä harrastava futisäiti. Sellainen jolla on muutama ystävä ja josta ihmiset yleensä heti pitävät. Mutta en ole. Eikä minusta edes heti pidetä, yleensä ei juuri ollenkaan.
Ap:n mietteet ja ongelmat tuntuu omaan silmään ihan kummallisilta ja turhiltakin. Tekee mieli sanoa jotain sen suuntaista että get a life, tai oikeammin: get some real problems lady.
Mikset sanoisi samaa suomeksi kun kerran ollaan Suomessa? Get yourself a clue about your real mother tongue you wannabe American soccer mom! ap
Sinä olet Suomessa :)
Sinäkin kirjoitat suomenkielisellä palstalla joten kirjoita sen mukaan. Inhoan tätä joka paikkaan tunkevaa finglishiä. Seuratkaa joskus jotain muutakin kuin Täykkäreitä. ap
Vautsi miten mukavalta ihmiseltä vaikutat. Vastasit niin nätisti toisen avoimeen kirjoitukseen omista kokemuksistaan. Sinä olet varmasti mukavaa seuraa missä tahansa menetkin. Ihmettelen kovasti, miksi sinusta ei pidetä.
(Kiusaaminen on aina väärin, mutta on olemassa ihmisiä joiden oma käytös ruokkii toisten halua olla ilkeitä ja lytätä. Fiksu ihminen jättää sanomatta sen negatiivisen asian, tai sanoo sen rakentavasti jos siihen todella on tarvetta).
Mä taas en usko ollenkaan että ap olisi mitenkään huono ihminen. Tuo kommentti Täykkäreistä oli sellainen minkä itsekin olisin voinut heittää, minäkään en pidä finglishistä ja minun on sanottu olevan teräväkielinen. Olen kuitenkin kaikkea muuta kuin paha ihminen. Minullakin vain on vahvoja mielipiteitä ja ilmaisen asiat usein siten että asetan itseni toisten yläpuolelle halveksumalla muiden heikkouksia, jotka kertovat tyhmyydestä ja yksinkertaisuudesta. Minä pidän eläimistä, olen oikeudentajuinen, minulla on korkea moraali. Minuakin on sanottu tällä palstalla(kin) esim. psykopaatiksi. Ihmiset tekevät omia johtopäätöksiään muista vain nettikirjoitusten perusteella. Se on typerää. Sehän on vain osa meitä. Minä ainakin olen ja uskon ap:nkin olevan paljon monipuolisempi ihmisenä ja ajattelijana kuin mitä me juuri tässä hetkessä itsestämme annamme.
Huono ja huono. Millainen sitten on huono ihminen?
Mukavaa kuvaa sinusta ja ap:sta ei saa. Mukava ihminen ei halua lytätä toista vaikka keskustelisi Aihe vapaalla huvikseen.
Ja mitä tulee monipuolisuuteen, se koskee kaikkia keskustelijoita. Kukaan ei voi antaa itsestään kaikkea tällaisessa keskustelussa, eikä tarvitsekaan. Mutta jos haluaa jotenkin todistella että ei tässä huonoja tyyppejä olla, kannattaa olla peruskohtelias. Ja peruskohtelias ei takerru yksittäiseen englannin kieliseen lauseeseen tai kommentoi jotakin alentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mietin itseäni, olen ulkoisesti aivan tavallinen: ylipainoinen kolmekymppinen nainen. Tummat, puolipitkält hiukset. Tavallinen näppylätön iho. Siniharmaat silmät. Keskipituinen tai vähän sen alle. Usein mustat vaatteet, mutta ihan sellaiset perustyylikkäät. Helmikorvakorut ja valkokultainen sormus. Nahkainen käsilaukku. Conversen tennarit.
Siihen se tavallisuus sitten valitetavasti loppuukin. En ole missään omissa viiteryhmissäni keskiverto enkä tavallinen, vaan aina jotenkin sivussa, vinossa tai pielessä. En ole tehnyt mitään "oikeassa" järjestyksessä, enkä yhteiskunnan silmissä ole tuottoisa enkä menestynyt vaan aivan päinvastoin. Sitten eräässä toisessa viiteryhmässäni en ole tarpeeksi sairas enkä varsinkaan näytä siltä.
Olisin mielelläni aivan tavallinen, työssäkäyvä, veroja tarpeeksi maksava, lauantai-iltaisin seksiä harrastava futisäiti. Sellainen jolla on muutama ystävä ja josta ihmiset yleensä heti pitävät. Mutta en ole. Eikä minusta edes heti pidetä, yleensä ei juuri ollenkaan.
Ap:n mietteet ja ongelmat tuntuu omaan silmään ihan kummallisilta ja turhiltakin. Tekee mieli sanoa jotain sen suuntaista että get a life, tai oikeammin: get some real problems lady.
Mikset sanoisi samaa suomeksi kun kerran ollaan Suomessa? Get yourself a clue about your real mother tongue you wannabe American soccer mom! ap
Sinäkin kirjoitat suomenkielisellä palstalla joten kirjoita sen mukaan. Inhoan tätä joka paikkaan tunkevaa finglishiä. Seuratkaa joskus jotain muutakin kuin Täykkäreitä. ap
Vautsi miten mukavalta ihmiseltä vaikutat. Vastasit niin nätisti toisen avoimeen kirjoitukseen omista kokemuksistaan. Sinä olet varmasti mukavaa seuraa missä tahansa menetkin. Ihmettelen kovasti, miksi sinusta ei pidetä.
(Kiusaaminen on aina väärin, mutta on olemassa ihmisiä joiden oma käytös ruokkii toisten halua olla ilkeitä ja lytätä. Fiksu ihminen jättää sanomatta sen negatiivisen asian, tai sanoo sen rakentavasti jos siihen todella on tarvetta).
Mä taas en usko ollenkaan että ap olisi mitenkään huono ihminen. Tuo kommentti Täykkäreistä oli sellainen minkä itsekin olisin voinut heittää, minäkään en pidä finglishistä ja minun on sanottu olevan teräväkielinen. Olen kuitenkin kaikkea muuta kuin paha ihminen. Minullakin vain on vahvoja mielipiteitä ja ilmaisen asiat usein siten että asetan itseni toisten yläpuolelle halveksumalla muiden heikkouksia, jotka kertovat tyhmyydestä ja yksinkertaisuudesta. Minä pidän eläimistä, olen oikeudentajuinen, minulla on korkea moraali. Minuakin on sanottu tällä palstalla(kin) esim. psykopaatiksi. Ihmiset tekevät omia johtopäätöksiään muista vain nettikirjoitusten perusteella. Se on typerää. Sehän on vain osa meitä. Minä ainakin olen ja uskon ap:nkin olevan paljon monipuolisempi ihmisenä ja ajattelijana kuin mitä me juuri tässä hetkessä itsestämme annamme.
Toisinsanoen käyttäydyt ilkeästi ja loukkaavasti muita kohtaan, mutta et siedä samanlaista käytöstä itseesi kohdistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä saat sanoa muita heidän kirjoitustensa perusteella tyhmiksi ja yksinkertaisiksi ja heikoiksi, mutta muut eivät saa sanoa sinua kirjoitustesi perusteella psykopaatiksi.
Miksi sinulla on oikeus loukata muita, mutta muilla ei ole oikeutta loukata sinua?
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä parempia elämänarvoja sitten saa? ap
Ihanko tosissasi kysyt? Olisko ihan kasvaminen ihmisenä ja oman navan tuijottamisen lopettaminen?
No nyt tuli sen verran paljon kysymyksiä että täytyy vastailla niihin summamutikassa.
Aloitan vaikka sanomalla etten koskaan diagnosoi muita ihmisiä sillä minulla ei ole pätevyyttä siihen. Tyhmyyttä ja yksinkertaisuutta en siedä ja jos minä itse käyttäydyn jonkun mielestä typerästi niin minulle saa sanoa siitä. Siinä voi nimittäin olla kehittymisen paikka.
Eli tottakai saa kritisoida mutta ei kiusata. Saa olla teräväkielinen kunhan osoittaa että välittää kritisoitavasta. Kritisoinnin tarkoituksena on herättää toinen ajattelemaan että omassa toimintatavassaan on korjattavaa.
Diagnoosin voi tehdä vain siihen pätevyyden saanut ihminen, joten siksi nettikeskusteluissa muiden diagnosointi on tyhmää, älytöntä ja turhaa. Se ei johda mihinkään muuhun kuin siihen että diagnoosin saanut kokee tulleensa nettikiusatuksi ja syrjityksi. Etenkin niissä tilanteissa on ikävät seuraukset joissa useampi ihminen kääntyy tai hyökkää yhtä ihmistä vastaan. Se on paha. Siksi menin ap:n puolelle.
Vierailija kirjoitti:
No nyt tuli sen verran paljon kysymyksiä että täytyy vastailla niihin summamutikassa.
Aloitan vaikka sanomalla etten koskaan diagnosoi muita ihmisiä sillä minulla ei ole pätevyyttä siihen. Tyhmyyttä ja yksinkertaisuutta en siedä ja jos minä itse käyttäydyn jonkun mielestä typerästi niin minulle saa sanoa siitä. Siinä voi nimittäin olla kehittymisen paikka.
Eli tottakai saa kritisoida mutta ei kiusata. Saa olla teräväkielinen kunhan osoittaa että välittää kritisoitavasta. Kritisoinnin tarkoituksena on herättää toinen ajattelemaan että omassa toimintatavassaan on korjattavaa.
Diagnoosin voi tehdä vain siihen pätevyyden saanut ihminen, joten siksi nettikeskusteluissa muiden diagnosointi on tyhmää, älytöntä ja turhaa. Se ei johda mihinkään muuhun kuin siihen että diagnoosin saanut kokee tulleensa nettikiusatuksi ja syrjityksi. Etenkin niissä tilanteissa on ikävät seuraukset joissa useampi ihminen kääntyy tai hyökkää yhtä ihmistä vastaan. Se on paha. Siksi menin ap:n puolelle.
Tuskin kukaan täällä oikeita diagnooseja tekee ja tyhmä on se, joka ottaa tuntemattomien ihmisten vauva-palstalla antamat "diagnoosit" tosissaan.
Mutta kannattaa miettiä psykoksi hakkumista samalta kannalta, kun sinä ajattelet tyhmäksi haukkumista. Se on vain muiden ihmisten tapa herättää sinut ajattelemaan käytöstäsi.
Voisi sanoa, että sinäkin "diagnisoit" ihmisiä tyhmiksi ja yksinkertaisiksi ja siitä voi tulla ihan yhtä paha mieli/kiusattu olo kuin psykoksi "diagnoinnistakin". Mutta sinä tietysti vain haluat auttaa ihmisiä kasvamaan kun muut samoin tekevät ovat ilkeitä kiusaajia.
Ap kuulostaa siltä, ettei hän ole vielä päässyt nuoruuden traumoistaan.
Niin, minähän olen niin huono ihminen, että jo heti aluksi kehotettiin "kasvamaan aikuiseksi", "kasvamaan ihmisenä" ja haukkumaan psykopaatiksi sekä kirjoittajat käyttivät suomen sijaan jotain epämääräistä finglishiä, vaikka meillä on tämä kaunis suomi jota käyttää. Ilmeisesti mitä vain saa sanoa jos sen osaa tehdä riittävän passiivis-aggressiivisesti eikä suoraan kuten minä. Mutta täällä tuskin on enää edes paikalla heitä jotka aamulla vastailivat. ap
Joku fiksumpi myös tajusi pointin, mutta muut nälvivät sitten joukolla narsistiksi. No joo, jos tavallisuus on tuollaista omahyväistä itsetyytyväisyyttä ja neuvot epämääräistä puolisolvaavaa mongerrusta niin pitäkää normit tunkkinne! ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä hyvä saamaan ihmisten vihat niskaani. Se on nautinto kun saa jonkun kauniin tai paremman takajaloilleen. Varsinkin jos tämä on kauniimpi, mutta tyhmempi ja peloissaan kun ei pärjää minua vastaan. ap
Pärjää sinua vastaan? Missä?
Ei elämä mitään kilpailua ole. Riittää, kun tekee sen, mihin pystyy, pitää huolen itsestään, on ystävällinen muille ja nauttii elämästään.
Aloittaja hyvä, sinun ajatusmaailmasi on outo. Menetät paljon hyviä hetkiä elämässäsi, kun yrität jatkuvasti tavoitella jotain muka parempaa.
Mitä ap halusit tästä keskustelusta? Miten tavallisuus liittyy koulukiusaamiseen ja siihen miten ihmiset kestää tavallisuutta? Ei kaikki tavalliset ihmiset kiusaa toisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä hyvä saamaan ihmisten vihat niskaani. Se on nautinto kun saa jonkun kauniin tai paremman takajaloilleen. Varsinkin jos tämä on kauniimpi, mutta tyhmempi ja peloissaan kun ei pärjää minua vastaan. ap
Siskoni on myös sadisti niin kuin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni on myös sadisti niin kuin sinäkin.
Kadun kyllä noita hetkiä jälkeenpäin. Mistä se kertoo? ap
Olipa erikoinen otsikko, piti jo ihan senkin takia avata koko keskustelu...
Minä olen tavallinen. Vanhempani ja heidän sukunsa on tavallinen. Tavallisena oleminen on meille ihan normaalia. Olen kasvanut tavallisuuteen.
Olen syntynyt maaseudulla, käynyt kyläkoulun ja kaupungin ainoan yläkoulun ja lukion. Ihan tavallisia ne mun koulukaveritkin on olleet. Entisistä koulukavereistani joku on lukenut lääkäriksi, joku toinen autokorjaajaksi, mutta kukaan ei ole presidentti. Eli olemme kaikki ihan tavallisia pulliaisia. :)
Minua on kiusattu koulussa ulkonäköni takia. Ei siksi, että olisin kaunis, vaan siksi että olen ruma. Itsetuntoni on todella käynyt ihan siellä pohjamudissa asti. Olisin jo käynyt kauneusleikkauksessa, jos minulla olisi ollut varaa.
Pelastukseni oli mieheni. Ihan tavallinen mies, joka uskalsi löytää sisäisen kauneuteni. Olemme nyt olleet 10 vuotta yhdessä, meillä on lapsia, eläimiä ja omakotitalo ihanalla tontilla.
Mieheni on luonut uskoa minuunkin. Ja lapset pitävät minut tässä hetkessä, lapseni ovat minulle tärkeintä maailmassa. Olen onnellinen siitä, että saan seurata heidän kasvuaan ja tekemisiään. Elää siis ihan tavallista elämää.
Toivottavasti ap löytää sisäisen rauhansa ja löytää elämäänsä jotain muuta tekemistä, kuin murehtimista.
ap:lla on joku persoonallisuushäiriö. tunnen itse yhden saman tyyppisen ja hänellä on. ajattelutapa on vinksahtanut