Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tavalliset ihmiset kestävät tavallisuuttaan?

Vierailija
13.09.2017 |

Siis sitä, että he eivät ole juuri koskaan huomion keskipisteitä ja että he joutuvat taisteleman tullakseen kuulluiksi ja nähdyiksi. Miten kestätte sitä, että oma kumppani katsoo aina kauniimman tai komeamman näköisiä ja sitä, että olette kaikessa keskitasoa?

Itselläni on jotain attribuutteja, jotka tekevät minusta huipun tietyillä osa-alueilla, mutta niitä ei ole tarpeeksi jotta voisin nousta tavallisten kastista. Nyt mietin miten voisin nostaa tasoani myös niillä huonommilla osa-alueilla. Sitten nämä tavalliset ovat täysin tyytyväisiä kaikkeen mitä ovat saaneet, mutta millä taikatempulla he tekevät sen?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on jotenkin kieroutunut asenne. Koeta kasvaa aikuiseksi.

Koeta kasvaa aikuiseksi, justiinsa juu. Missähän ja miten tämä sitten käy? Ai niin, et osaa neuvoa vaan vain haukkua. Et taida itsekään olla silloin aikuinen kun tulee tarvetta haukkua lapselliseksi. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. ap

Voi  luoja miten joku  voi olla pihalla. Ilmeisesti kotona ei ole kasvatettu laisinkaan. Tulet 20v kuluttua viisautesi kasvettua häpeämään tätä kirjoitteluasi.

Vierailija
22/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sitä, että he eivät ole juuri koskaan huomion keskipisteitä ja että he joutuvat taisteleman tullakseen kuulluiksi ja nähdyiksi. Miten kestätte sitä, että oma kumppani katsoo aina kauniimman tai komeamman näköisiä ja sitä, että olette kaikessa keskitasoa?

Itselläni on jotain attribuutteja, jotka tekevät minusta huipun tietyillä osa-alueilla, mutta niitä ei ole tarpeeksi jotta voisin nousta tavallisten kastista. Nyt mietin miten voisin nostaa tasoani myös niillä huonommilla osa-alueilla. Sitten nämä tavalliset ovat täysin tyytyväisiä kaikkeen mitä ovat saaneet, mutta millä taikatempulla he tekevät sen?

Kuule, onko sulla ikinä käynyt mielessä että on koko  joukko ihmisiä jotka eivät ikinä, missään tilanteessa halua keskipisteeksi?

Millainen ihminen kirjoittelee moisia olettaen että kaikki haluavat huomiota? Narsistinen, itsekeskeinen instabitch vai?

Olen mieluummin harmaa eminenssi ja taustavaikuttaja kuin parrasvaloissa. Ei ole sellaista kuin tavallinen ihminen. On vaan erilaisia, eri näköisiä ja eritasoisin kyvyin varusteltuja ihmisiä joista saadaan tietyillä kriteereilla muodostettua ns. keinotekoinen tavis. Oikeasti  sitä keskivertoihmistä ei ole olemassa.

Tunnut olevan vielä  kovin  nuori  ja kypsymätön. Ikä  tuo  viisautta sullekin.Ja parempaa asennetta muita kohtaan.

Olisi sullakin varmaan helppoa jos koko nuoruus olisi haukuttu rumaksi ja sitten kun muokkaa itsestään kauniimpaa "kelpaakin" yhtäkkiä. Jos olisit kokenut saman et haukkuisi nuoreksi ja kypsymättömäksi. Te tavikset olette päässeet helpolla kun teissä ei mikään osa-alue loista. Te myös katsoitte aina sivusta kun kaltaisilleni tehtiin pahaa ettekä reagoineet mitenkään! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin spesiaali ettei mua kiinnosta muiden mielipiteet itsestäni ja tekemisistäni saatikka huomataanko mua. Vai onko tää just tavallisuutta? Niin tai näin, pidän itsestäni.

Vierailija
24/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hyvä saamaan ihmisten vihat niskaani. Se on nautinto kun saa jonkun kauniin tai paremman takajaloilleen. Varsinkin jos tämä on kauniimpi, mutta tyhmempi ja peloissaan kun ei pärjää minua vastaan. ap

Siis mitä? Miten ei pärjää sinua vastaan? Peloissaan? Miksi nautit siitä?

Sinun kannattaisi ehkä opetella nauttimaan ihan muista asioista, kun toisten kiusaamisesta ja pelottelusta. Tai sitten en ymmärrä yhtään mitä tarkoitat.

Vierailija
25/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä parempia elämänarvoja sitten saa? ap

Kehitä itseäsi.

Olisko joku Mandela sellainen ihminen, jota voisi ihailla? Tai Obama. Itse en keksi muita.

Joku BB-julkkis on Wt

Mandela ja Obama ovat luotuja myyttejä joiden takana on tavallisia pulliaisia. Kyllähän kuka tahansa voi kehittää itsestään vaikka minkä satuhahmon. ap

Sä olet mahtava ap! :D

Mutta mieti sitä näin. Me (lähes) kaikki ollaan tavallisia pulliaisia. Mutta sillä ei ole väliä, jos saamme toiset ihmiset näkemään meidät myyttisinä sankareina. On hyvä kehittää itsestään oikeastikin paremmaksi, mutta siitä ei ole hyötyä, jos toiset eivät näe sitä niin. Sinun pitää saada ihmiset uskomaan sinun erinomaisuuteesi. On paljon hauskempaa olla erityinen ja samalla myyttinen heeros kuin vain olla erityinen ja kaikkien ajattelevan sinun olevan yksi p-reikä.

Vierailija
26/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin erikoinen ja mitä te tavalliset teitte? Katsoitte vierestä kun kiusattiin. Miksi ette vastaa nyt mitään? Veikö kissa kielen? ap

Vierailija
27/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä parempia elämänarvoja sitten saa? ap

Kehitä itseäsi.

Olisko joku Mandela sellainen ihminen, jota voisi ihailla? Tai Obama. Itse en keksi muita.

Joku BB-julkkis on Wt

Mandela ja Obama ovat luotuja myyttejä joiden takana on tavallisia pulliaisia. Kyllähän kuka tahansa voi kehittää itsestään vaikka minkä satuhahmon. ap

Sä olet mahtava ap! :D

Mutta mieti sitä näin. Me (lähes) kaikki ollaan tavallisia pulliaisia. Mutta sillä ei ole väliä, jos saamme toiset ihmiset näkemään meidät myyttisinä sankareina. On hyvä kehittää itsestään oikeastikin paremmaksi, mutta siitä ei ole hyötyä, jos toiset eivät näe sitä niin. Sinun pitää saada ihmiset uskomaan sinun erinomaisuuteesi. On paljon hauskempaa olla erityinen ja samalla myyttinen heeros kuin vain olla erityinen ja kaikkien ajattelevan sinun olevan yksi p-reikä.

Niin, mutta en ollut lapsena tarpeeksi kaunis jotta minut olisi jätetty silloin rauhaan ja annettu kasvaa kauniiksi männyksi. Minusta tuli kiero kataja jonka oksat kurottavat maahan ja latva koilliseen kuin natsin käsivarsi. Tavallisten olisi pitänyt silloin puolustaa minua, mutta tavalliset näyttivät oikeastaan vain nauttivan välillisestä kiusasta jota koin ihan kuin keskiajan mestauksissa joita itsetyytyväiset tavikset katselivat "huvina". ap

Vierailija
28/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään ihmeellistä enkä poikkeuksellista, en kaunis, älykäs enkä erityisen lahjakas. Nämä ovat asioita, joita ei voi muuttaa. Tottakai ihmiset katselevat viehättävän näköisiä henkilöitä, mutta siitä on vielä pitkä matka rakastaa jotakuta ehdoitta, koko olemuksellaan ja sielullaan. Vaikka olisit miten kaunis tahansa, miehesi saattaa salaa katsella muita kauniimpia naisia kuin sinä ja usko pois, heitä riittää. Mitä tässä oikein yritän sanoa? Ihan sitä vain, ettei ole mitään väliä yltääkö jossakin asiassa objektiivisella tasolla huipulle ja näyttää hyvältä muiden silmissä vaan se, että henkilö on itse tyytyväinen siihen mitä on. Ei ihmisiä voi pakottaa kuulumaan johonkin ideaaliin muottiin, miksi heidän pitäisikään? Yhteiskunnalla on aivan liian suuret vaatimukset meitä kohtaan niin monessa asiassa, ja se ilmenee suorituspaineina ja stressinä, joka taas johtaa mm. mielenterveydellisiin ongelmiin. Jotenkin pitäisi yrittää irrottautua niistä kahleista mutta se on vaikeaa, kun painostusta tulee ihan joka puolelta siitä, millaisia meidän tulisi olla. 

Vierailija
29/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap narsisti? Kovin on omituisia juttuja hällä.

Nuori ja kokematon on ainakin kun ei vielä sitä tiedä, että ihmisistä tykätään heidän persoonansa takia jos tykätään. Kaikkien persoonista ei kaikki tykkää. 

Vierailija
30/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin erikoinen ja mitä te tavalliset teitte? Katsoitte vierestä kun kiusattiin. Miksi ette vastaa nyt mitään? Veikö kissa kielen? ap

Millä tavalla olet erikoinen ja miksi sinua kiusattiin?

Vierailija
31/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäkkään. Siksi olenkin masentunut. Musta ei ole mitään hirveämpää kuin tavallisuus.

Vierailija
32/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et hirveen tarkkaan tilannettasi selitä, mutta kyllä muakin kiusattiin kouluaikana paljon, vaikka itse ajattelenkin olevani aika tavis. Enkä nyt vähän vanhempanakaan ole suosiolla pilattu.

Ymmärrän, jos mieltä painaa kiusaaminen. Ei se minustakaan pois lähde. "Sielussa" asuu pysyvästi tietynlainen pimeys meillä, jotka on kasvuvaiheessa hylätty ja jätetty ulkopuolelle ja henkisesti kidutettu.

Vierailija
33/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla olet erikoinen ja miksi sinua kiusattiin?

Olin muita lahjakkaampi ja ikätasoani kyvykkäämpi tietyissä asioissa, mutta köyhästä perheestä. Tätä eivät rikkaampien tavislapset kestäneet vaan kiusasivat. Opettajatkaan eivät puuttuneet, koska salaa heistäkin osa tuntui kadehtivan lahjojani. Sitten nälvittiin siinä missä hävisin eli ulkonäössä, koska se oli luokkaa tavallinen. Haukuttiin rumaksi, vaikka en koskaan ollut niin ruma. Vanhemmiten huomasin olevani aika kauniskin persoonallisella tavalla, mutta koen, että saadakseni "suojan" kiusaamista vastaan minun tulisi olla vielä erityisempi. Näillä tavallisilla taas tuntuu olevan se tavallisuuden suoja josta jäin vaille. Heistä ei myöskään ollut puolustamaan minua vaan he sulkivat hiljaa silmänsä kun minut tuhottiin. ap

Vierailija
34/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeampaa olla uniikki lumihiutale kuin tavallinen

Vierailija
35/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikeampaa olla uniikki lumihiutale kuin tavallinen

Et mitään kuluneempaa vertauskuvaa sitten keksinyt. ap

Vierailija
36/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, onko sulla ikinä käynyt mielessä että on koko  joukko ihmisiä jotka eivät ikinä, missään tilanteessa halua keskipisteeksi?

Millainen ihminen kirjoittelee moisia olettaen että kaikki haluavat huomiota? Narsistinen, itsekeskeinen instabitch vai?

Olen mieluummin harmaa eminenssi ja taustavaikuttaja kuin parrasvaloissa. Ei ole sellaista kuin tavallinen ihminen. On vaan erilaisia, eri näköisiä ja eritasoisin kyvyin varusteltuja ihmisiä joista saadaan tietyillä kriteereilla muodostettua ns. keinotekoinen tavis. Oikeasti  sitä keskivertoihmistä ei ole olemassa.

Tunnut olevan vielä  kovin  nuori  ja kypsymätön. Ikä  tuo  viisautta sullekin.Ja parempaa asennetta muita kohtaan.

Olisi sullakin varmaan helppoa jos koko nuoruus olisi haukuttu rumaksi ja sitten kun muokkaa itsestään kauniimpaa "kelpaakin" yhtäkkiä. Jos olisit kokenut saman et haukkuisi nuoreksi ja kypsymättömäksi. Te tavikset olette päässeet helpolla kun teissä ei mikään osa-alue loista. Te myös katsoitte aina sivusta kun kaltaisilleni tehtiin pahaa ettekä reagoineet mitenkään! ap

On muakin koulukiusattu ja aina puutuin siihen jos näin muita kiusattavan.

T: numero 16

Vierailija
37/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle psykoterapiaa.

Vierailija
38/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kaikilla voi olla tasainen kykyprofiili ja useimpia muita miellyttävä persoona ja olemus. Toivottavasti elämässäsi on ollut edes joitain sinua tukevia ihmisiä, jos on, niin hoida näitä ihmissuhteita tai vaali muistoja. Käy terapiassa, tee rauha menneisyytesi kanssa. Tee niitä asioita, joissa olet hyvä, se on jo palkinto itsessään. Koeta hyväksyä, että elämäsi meni niin kuin se meni ja ettei kaikkia ongelmia voitu ratkaista silloin.

-ekan sivun outo ja vammanen, jolla on myös ollut hyviä ihmissuhteita ihan tavallisten ihmisten kanssa

Vierailija
39/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ap:lle psykoterapiaa.

Miksi?

Vierailija
40/98 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuo jo tulikin, miksi ihmiset ovat tyytyväisiä tavallisuuteen. Tavallisuudesta poikkeava on silmiinpistävää, paitsi että meillä on vaistomainen pelko sellaista kohtaa niiltä ajoilta kun elimme vielä luonnonarmoilla (pedot iskevät yleensä niihin epänormaaleihin), niin tavallisena ei myöskään joudu silmätikuksi niin herkästi.

Itsekkin tosin olen ollut kiusattu, että ei se tavallisuus kiusaamiselta kuitenkaan suojaa, aina sitä voidaan keksiä joku syy, pieni erilaisuus, jota lähdetään korostamaan kiusaamisen varjolla tai sitten itse tavallisuus onkin syy kiusaamiseen. Toisaalta kun olin kiusattu, niin en ollut tavallinen, poikkesin muista nuorista sekä ulkonäölläni, että ajatuksiltani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi