Miten tavalliset ihmiset kestävät tavallisuuttaan?
Siis sitä, että he eivät ole juuri koskaan huomion keskipisteitä ja että he joutuvat taisteleman tullakseen kuulluiksi ja nähdyiksi. Miten kestätte sitä, että oma kumppani katsoo aina kauniimman tai komeamman näköisiä ja sitä, että olette kaikessa keskitasoa?
Itselläni on jotain attribuutteja, jotka tekevät minusta huipun tietyillä osa-alueilla, mutta niitä ei ole tarpeeksi jotta voisin nousta tavallisten kastista. Nyt mietin miten voisin nostaa tasoani myös niillä huonommilla osa-alueilla. Sitten nämä tavalliset ovat täysin tyytyväisiä kaikkeen mitä ovat saaneet, mutta millä taikatempulla he tekevät sen?
Kommentit (98)
Ihanaa ja helppoa olla tavis. Ei tarvitse jatkuvasti päteä, esittää mitään muuta kuin on eikä tarvitse huomiohuorata joka tasolla. Elämä ei myöskään pyöri pelkästään oman navan ympärillä eikä ole jatkuvasti kusta päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mietin itseäni, olen ulkoisesti aivan tavallinen: ylipainoinen kolmekymppinen nainen. Tummat, puolipitkält hiukset. Tavallinen näppylätön iho. Siniharmaat silmät. Keskipituinen tai vähän sen alle. Usein mustat vaatteet, mutta ihan sellaiset perustyylikkäät. Helmikorvakorut ja valkokultainen sormus. Nahkainen käsilaukku. Conversen tennarit.
Siihen se tavallisuus sitten valitetavasti loppuukin. En ole missään omissa viiteryhmissäni keskiverto enkä tavallinen, vaan aina jotenkin sivussa, vinossa tai pielessä. En ole tehnyt mitään "oikeassa" järjestyksessä, enkä yhteiskunnan silmissä ole tuottoisa enkä menestynyt vaan aivan päinvastoin. Sitten eräässä toisessa viiteryhmässäni en ole tarpeeksi sairas enkä varsinkaan näytä siltä.
Olisin mielelläni aivan tavallinen, työssäkäyvä, veroja tarpeeksi maksava, lauantai-iltaisin seksiä harrastava futisäiti. Sellainen jolla on muutama ystävä ja josta ihmiset yleensä heti pitävät. Mutta en ole. Eikä minusta edes heti pidetä, yleensä ei juuri ollenkaan.
Ap:n mietteet ja ongelmat tuntuu omaan silmään ihan kummallisilta ja turhiltakin. Tekee mieli sanoa jotain sen suuntaista että get a life, tai oikeammin: get some real problems lady.
Mikset sanoisi samaa suomeksi kun kerran ollaan Suomessa? Get yourself a clue about your real mother tongue you wannabe American soccer mom! ap
Sinä olet Suomessa :)
Minua on ennenkin väitetty kivikissa-äidiksi. En ole. Sitten täällä syytellään jo ilkeäksi psykoksi. On teillä uskomattomat jutut. Jos asia on kerran niin kuin väitätte niin miksi näillä turhien julkkisten haukkumisketjuillakin on niin valtavasti kommentoijia jos kerran psykopaatteja tai sosiopaatteja on kerran pieni osuus väestöstä?
Ai niin, koska te tavalliset ette ole yhtään sen parempia. Pahuutta on jokaisessa ihmisessä, mutta vaatii rohkeutta havaita sitä itsessään. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sitä, että he eivät ole juuri koskaan huomion keskipisteitä ja että he joutuvat taisteleman tullakseen kuulluiksi ja nähdyiksi. Miten kestätte sitä, että oma kumppani katsoo aina kauniimman tai komeamman näköisiä ja sitä, että olette kaikessa keskitasoa?
Itselläni on jotain attribuutteja, jotka tekevät minusta huipun tietyillä osa-alueilla, mutta niitä ei ole tarpeeksi jotta voisin nousta tavallisten kastista. Nyt mietin miten voisin nostaa tasoani myös niillä huonommilla osa-alueilla. Sitten nämä tavalliset ovat täysin tyytyväisiä kaikkeen mitä ovat saaneet, mutta millä taikatempulla he tekevät sen?
Kuule, onko sulla ikinä käynyt mielessä että on koko joukko ihmisiä jotka eivät ikinä, missään tilanteessa halua keskipisteeksi?
Millainen ihminen kirjoittelee moisia olettaen että kaikki haluavat huomiota? Narsistinen, itsekeskeinen instabitch vai?
Olen mieluummin harmaa eminenssi ja taustavaikuttaja kuin parrasvaloissa. Ei ole sellaista kuin tavallinen ihminen. On vaan erilaisia, eri näköisiä ja eritasoisin kyvyin varusteltuja ihmisiä joista saadaan tietyillä kriteereilla muodostettua ns. keinotekoinen tavis. Oikeasti sitä keskivertoihmistä ei ole olemassa.
Tunnut olevan vielä kovin nuori ja kypsymätön. Ikä tuo viisautta sullekin.Ja parempaa asennetta muita kohtaan.
Olisi sullakin varmaan helppoa jos koko nuoruus olisi haukuttu rumaksi ja sitten kun muokkaa itsestään kauniimpaa "kelpaakin" yhtäkkiä. Jos olisit kokenut saman et haukkuisi nuoreksi ja kypsymättömäksi. Te tavikset olette päässeet helpolla kun teissä ei mikään osa-alue loista. Te myös katsoitte aina sivusta kun kaltaisilleni tehtiin pahaa ettekä reagoineet mitenkään! ap
Jahas eli ap on luonnehäiriöinen uhriutuja-marttyyri. Ilmeisesti olet siis itse provosoinut ja saanut mitä tilasit.
Kyllä sulla on vielä kasvamista. Edelleen. Niin kauan kuin tuon kaltaista muiden dissaamista harrastat, sulla on vaikeaa.Sulla ei ole oikeutta kuvitella olevasi muiden yläpuolella.Yläpuolelle noustaan ihan toisella tavalla kuin muita polkemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mietin itseäni, olen ulkoisesti aivan tavallinen: ylipainoinen kolmekymppinen nainen. Tummat, puolipitkält hiukset. Tavallinen näppylätön iho. Siniharmaat silmät. Keskipituinen tai vähän sen alle. Usein mustat vaatteet, mutta ihan sellaiset perustyylikkäät. Helmikorvakorut ja valkokultainen sormus. Nahkainen käsilaukku. Conversen tennarit.
Siihen se tavallisuus sitten valitetavasti loppuukin. En ole missään omissa viiteryhmissäni keskiverto enkä tavallinen, vaan aina jotenkin sivussa, vinossa tai pielessä. En ole tehnyt mitään "oikeassa" järjestyksessä, enkä yhteiskunnan silmissä ole tuottoisa enkä menestynyt vaan aivan päinvastoin. Sitten eräässä toisessa viiteryhmässäni en ole tarpeeksi sairas enkä varsinkaan näytä siltä.
Olisin mielelläni aivan tavallinen, työssäkäyvä, veroja tarpeeksi maksava, lauantai-iltaisin seksiä harrastava futisäiti. Sellainen jolla on muutama ystävä ja josta ihmiset yleensä heti pitävät. Mutta en ole. Eikä minusta edes heti pidetä, yleensä ei juuri ollenkaan.
Ap:n mietteet ja ongelmat tuntuu omaan silmään ihan kummallisilta ja turhiltakin. Tekee mieli sanoa jotain sen suuntaista että get a life, tai oikeammin: get some real problems lady.
Mikset sanoisi samaa suomeksi kun kerran ollaan Suomessa? Get yourself a clue about your real mother tongue you wannabe American soccer mom! ap
Sinäkin kirjoitat suomenkielisellä palstalla joten kirjoita sen mukaan. Inhoan tätä joka paikkaan tunkevaa finglishiä. Seuratkaa joskus jotain muutakin kuin Täykkäreitä. ap
Jaahah, että tällaseen paskaan sitä tuli taas aikaa käytettyä. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, onko sulla ikinä käynyt mielessä että on koko joukko ihmisiä jotka eivät ikinä, missään tilanteessa halua keskipisteeksi?
Millainen ihminen kirjoittelee moisia olettaen että kaikki haluavat huomiota? Narsistinen, itsekeskeinen instabitch vai?
Olen mieluummin harmaa eminenssi ja taustavaikuttaja kuin parrasvaloissa. Ei ole sellaista kuin tavallinen ihminen. On vaan erilaisia, eri näköisiä ja eritasoisin kyvyin varusteltuja ihmisiä joista saadaan tietyillä kriteereilla muodostettua ns. keinotekoinen tavis. Oikeasti sitä keskivertoihmistä ei ole olemassa.
Tunnut olevan vielä kovin nuori ja kypsymätön. Ikä tuo viisautta sullekin.Ja parempaa asennetta muita kohtaan.
Olisi sullakin varmaan helppoa jos koko nuoruus olisi haukuttu rumaksi ja sitten kun muokkaa itsestään kauniimpaa "kelpaakin" yhtäkkiä. Jos olisit kokenut saman et haukkuisi nuoreksi ja kypsymättömäksi. Te tavikset olette päässeet helpolla kun teissä ei mikään osa-alue loista. Te myös katsoitte aina sivusta kun kaltaisilleni tehtiin pahaa ettekä reagoineet mitenkään! ap
Jahas eli ap on luonnehäiriöinen uhriutuja-marttyyri. Ilmeisesti olet siis itse provosoinut ja saanut mitä tilasit.
Kyllä sulla on vielä kasvamista. Edelleen. Niin kauan kuin tuon kaltaista muiden dissaamista harrastat, sulla on vaikeaa.Sulla ei ole oikeutta kuvitella olevasi muiden yläpuolella.Yläpuolelle noustaan ihan toisella tavalla kuin muita polkemalla.
Kiusaaminen alkoi tarhaiässä, koska olin hiljainen, ujo ja arka. Silläkö sitä provosoin? Voi minua, olen sitten syntymäpaha. Olet hieno ihminen kun osoitit nyt tämän. Kiitos sinulle siitä. ap
Minäkään en pitänyt ap:n tavasta kirjoittaa itsestään, mutta nyt kun tämä näyttää taas johtavan siihen että ap:ta aletaan diagnosoida ties miksi, niin siitä minä en pidä. Ap, minä olen puolellasi. Tällä palstalla on ikäviä ihmisiä, jotka hyeenan lailla etsivät sopivaa tilannetta ja uhria, jonka kimppuun hyökätä. Ihmisillä on niin vaikeaa itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä hyvä saamaan ihmisten vihat niskaani. Se on nautinto kun saa jonkun kauniin tai paremman takajaloilleen. Varsinkin jos tämä on kauniimpi, mutta tyhmempi ja peloissaan kun ei pärjää minua vastaan. ap
Ei millään pahalla, mutta kuulostat narsistilta. Sinulla ei ole varmaan kovin montaa ystävää. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin kirjoitat suomenkielisellä palstalla joten kirjoita sen mukaan. Inhoan tätä joka paikkaan tunkevaa finglishiä. Seuratkaa joskus jotain muutakin kuin Täykkäreitä. ap
Vautsi miten mukavalta ihmiseltä vaikutat. Vastasit niin nätisti toisen avoimeen kirjoitukseen omista kokemuksistaan. Sinä olet varmasti mukavaa seuraa missä tahansa menetkin. Ihmettelen kovasti, miksi sinusta ei pidetä.
(Kiusaaminen on aina väärin, mutta on olemassa ihmisiä joiden oma käytös ruokkii toisten halua olla ilkeitä ja lytätä. Fiksu ihminen jättää sanomatta sen negatiivisen asian, tai sanoo sen rakentavasti jos siihen todella on tarvetta).
Vierailija kirjoitti:
Ööö... eihän huipulla oleminen tee kenestäkään onnellista, sitä on ihan turha kuvitella. Onnelliseksi tekee se, että tekee asioita, joita pitää tärkeänä. Aika harvalle (paitsi narsisteille) parhaana oleminen on kovin tärkeää.
Sama pätee kumppaniin. Normaali kumppani ei katsele "parempia", koska pitää omaa kumppania tärkeänä. Me tavalliset ihmiset olemme ihan arvostettavia ja rakastettavia.
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyy ja sitten vastaa omaan kysymykseensä. Me tavikset kestämme tavallisuuttamme, himoamme ja vaalimme sitä juuri sen takia, minkä sanoitkin: mikään tai kenenkään huomio ei kohdistu meihin, joten olemme vapaita, meitä ei kiusata rikki, meidän ei tarvitse loistaa, meidän ei tarvitse miellyttää - eikä meidän tarvitse vuosikausia kipuilla ja etsiä anteeksipyytäjää omille tuskillemme.
Kannattaa olla tavis.
Hienosti muotoiltu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen tavallisuuden määrittelee? Millä sitä mitataan? Ja kuka sitä oikeastaan edes miettii? Ei kai kukaan aikuinen tavoittele erikoisuutta pelkän erikoisuuden vuoksi? Kai oleellista on elää itsensä näköistä elämää ja tehdä asioita, joita oikeasti haluaa ja jotka kokee mielekkääksi? Mielekäs ja merkityksellinen elämä on itselleni ainakin tärkeää. Siihen sisältyvät hyvät ja antoisat ihmissuhteet, mahdollisuus kehittyä ja kasvaa ihmisenä, oppia uutta ja elää täyttä elämää. Onko se tavallista vai ei, sillä ei ole tuon haituvan höttösen merkitystä.
En minä nauti mistään paitsi juomisesta ja kirjallisuudesta. Niistäkö pitäisi hyvä elämä koostaa? ap
Ei kukaan käske sinua. Älä nyt heittäydy marttyyriksi, vaan tutki itseäsi. Heitä muiden itseesi kohdistuvat odotukset romukoppaan ja lähde tutkimaan maailmaa ja ihmisten luomaa kulttuuria. Eiköhän sieltä löydy jotain, mikä herättää sinut eloon. Jos niin ei käy, saatat olla masentunut, tms.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en pitänyt ap:n tavasta kirjoittaa itsestään, mutta nyt kun tämä näyttää taas johtavan siihen että ap:ta aletaan diagnosoida ties miksi, niin siitä minä en pidä. Ap, minä olen puolellasi. Tällä palstalla on ikäviä ihmisiä, jotka hyeenan lailla etsivät sopivaa tilannetta ja uhria, jonka kimppuun hyökätä. Ihmisillä on niin vaikeaa itsensä kanssa.
Pakko vielä korjata että tuo vertauskuva hyeenoihin ei ollut hyvä, sillä se oli loukkaus hyeenoita kohtaan. Suloisia eläimiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä parempia elämänarvoja sitten saa? ap
Kehitä itseäsi.
Olisko joku Mandela sellainen ihminen, jota voisi ihailla? Tai Obama. Itse en keksi muita.
Joku BB-julkkis on Wt
Mandela ja Obama ovat luotuja myyttejä joiden takana on tavallisia pulliaisia. Kyllähän kuka tahansa voi kehittää itsestään vaikka minkä satuhahmon. ap
Sä olet mahtava ap! :D
Mutta mieti sitä näin. Me (lähes) kaikki ollaan tavallisia pulliaisia. Mutta sillä ei ole väliä, jos saamme toiset ihmiset näkemään meidät myyttisinä sankareina. On hyvä kehittää itsestään oikeastikin paremmaksi, mutta siitä ei ole hyötyä, jos toiset eivät näe sitä niin. Sinun pitää saada ihmiset uskomaan sinun erinomaisuuteesi. On paljon hauskempaa olla erityinen ja samalla myyttinen heeros kuin vain olla erityinen ja kaikkien ajattelevan sinun olevan yksi p-reikä.
Tämähän oli ap:n kirjoittama.
Eipä ollut. Pidän vain kaikkia ihmisiä tavallisina ja merkityksettöminä.
Noi ap:n kiusaamisjutut on vaan surullisia.
Ei kukaan muu kuin ap itse kehuisi häntä mahtavaksi tämän ketjun kommentit luettuaan. No parempihan se on tietenkin itse kehua itseään kun muut eivät sitä tee. Se vasta surullista on.
No sinähän tunnet minut paremmin kuin minä. Kommentoin ennen kun olin lukenut kaikki kommentit ja sen lisäksi ajattelin vain tuota yhtä kommenttia. Mutta sama se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua on loukattu kovasti ja olet varmasti pettynyt ja vihainen. Älä anna kiusaajien tuhota itseäsi, vaan hae apua. Ihan alkuun voit unohtaa tämän tavis-parempi ihminen jaottelun. Ei sillä ole mitään väliä tässä asiassa. Kiusaajat kiusaa, oli syytä tai ei, he kyllä keksivät keinot. Käsittele loukatut tunteesi, mutta unohda syiden penkominen. Mitään järkeä ja logiikkaa et siihen tule löytämään, koska kiusaaja toimii vain vallanhalusta. Nyt heillä on vieläkin valta sinuun.
Minä haluan olla tavallinen.
Pitäisin kauhistuttavana tilannetta, jossa joutuisin olemaan huomion kohteena. Saan tavata rauhassa ystäviäni ja seurustella kiinnostavan miehen kanssa ilman julkisuutta.
Pitäisin kammottavana tilannetta, jossa joutuisin tv:n pariohjelmiin vetämään kielareita parinkymmenen eri ihmisen kanssa, koska olen yksiavioinen.
Olisi kaameaa joutua haastateltavaksi milloin mistäkin syystä ja vieraiden ihmisten urkittavaksi ja seurattavaksi.
Hyvä, että jotkut ihmiset pitävät tilanteesta. Minä pidän jo ajatustakin karmeana.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin vastasin monta asiallista vastausta, johon ap vastasi haukkumalla minut kiusaajaksi ja ties miksi koska yleisti kaikkien tavisten olevan tietynlaisia samalla kun hän ylhäisyydessään on kaikkia muita parempi.
Joskus elämä on sellaista, että omalla käytöksellään voi saada negatiivista palautettta. Ja minä vinkkasin psykoterapiasta, se ei ollut kettuilua vaan ihan aidosti sitä ehdotin, ei psykoterapia ole nykyään vain "hulluille", ap on selvästi traumatisoitunut ja hukassa itsensä kanssa ja tarvisi apua noiden asioiden käsittelyyn, aika kurja elämä muuten kun jatkuvasti loukkaa toisia ja astuu toisten varpaille.
Vierailija kirjoitti:
ap tässä ketjussa vastaajien viestiin hyökkää.