Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lomamatka ja vauva, antaisitko mennä?

Vierailija
13.09.2017 |

Meillä on siis kohta 4 kk vauva. Mies suunnittelee lähtevänsä muutaman viikon päästä 3 päivän matkalla Sveitsiin ystävänsä kanssa. Ollaan molemmat tosi väsyneitä joten tuntuu aika epäreilulta, että mies voi noin vaan lähteä. Tietty matka ei olisi pitkä mutta tuntuu silti pahalta :( mitä mieltä olette, antasitteko miehen lähteä?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä antaisin mennä kun noin lyhyestä matkasta kyse, joku parin viikon kaukomatka olisi eri asia mutta muutaman päivän reissu eurooppaan on ihan okei. Arvostaisin sitä että mies "kysyy lupaa" ja sopisin jo tuossa vaiheessa että sitten kun oma jaksaminen on kohdillaan niin voin tietenkin tehdä jonkun oman yli yön reissun vaikka ihan kaverin luo tai mikä sitten itselle onkin mukava ajatus. 

Ihan oikeasti jos ap:n tilanne ei ole ihan epätoivoinen ja jaksaminen kiikun kaakun niin ei tuollainen muutama päivä tunnu missään pidemmällä aikavälillä. Kateudesta ja katkeruudesta kannattaa päästää irti ja lopettaa kilpailu siitä kumpi saa enemmän vapaa-aikaa. 

Vierailija
42/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lähtisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset jutut pitäisi keskustella etukäteen ennen kuin aletaan lisääntymään jonkun kanssa! Puolison mielipiteet voivat tulla ikävänä yllärinä. Pitää olla suht samanlaiset näkemykset ja arvot perheasioissa.

Vierailija
44/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa nyt olla syyt syvemmällä, kuin mitä aloituksesta ensin oli pääteltävissä.

Ilman muuta mun mielestäni mies voisi lähteä. Tekisi hyvää miehelle, ja myös itselläni olisi mukavaa olla kaksin vauvan kanssa, keksisin meille jotain hemmottelua ja mukavaa tekemistä. 

Ei parisuhde, vauva-aikanakaan, ole sitä, että koko ajan ollaan yhdessä ja tehdään yhdessä, tekee ihan hyvää pärjätä omillaankin.

AP:lla taitaa kuitenkin olla syvempiä syitä vastustaa miehen lähtöä. Harmittaa, jos tuntuu, että rahaa menee "turhaan" tai että "mies vaan ilmoittaa". Nämä nyt on eri asioita kuin aloituksessa mainittu, ja ovat parisuhteessa isompia asioita, joista pitäisi neuvotella, jotta parisuhde ja perhe olisi tasavertainen ja -arvoinen.

Vierailija
45/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette mene ennemmin yhdessä perhelomalle, jotta saisitte molemmat vähän arkeen vaihtelua?

Vierailija
46/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi joku pikkulapsi joka tarvitsee luvan sinulta?

Ei, vaan pikkulapsen toinen vanhempi, jonka pitäis jakaa vastuu lapsesta tasaisesti eikä jättää toisen vanhemman niskoille vain sillä perusteella että tämä on äiti ja äidithän ne lapset hoitaa.

Vierailija
47/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa ihmiset tilaamasta Kankkusta duo-laihistuotetta, ei kuulema tehoa, rahoja ei saa takaisin. Sana kiertämään!

Vierailija
48/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua kaihertaa? Rahako? Koska jos mietit, että matka olisikin miehesi työmatka, tuskin edes ajattelisit "antaisinko mennä" vaan tietenkin mies menisi.

Vierailija
49/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin antaisin. Minun mieheni teki pitkiäkin työmatkoja vaikka oli kolme lasta, joista yksi vauva. Ei kannata valittaa joka asuadta, kolme-neljä päivää selviää vaikka päällään seisten. Menet sitten itse vuorostasi, kun et enää imetä. Tai otat lyhyempiä irtiottoja palkkaamalla vaikka naapurintytön lapsenvahdiksi imetysten välillä.

Vierailija
50/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli vastaavalla matkalla vauvan ollessa 4kk. Vauva oli tosi ikuinen, nukkui yöt tunnin pätkissä ja päivällä parit lyhyet torkut (10-30min). Oltiin molemmat väsyneitä, mutta minä varsinkin kun hoidin yksin yöhulinat.

Ne oli ihan kamalat 4 päivää, ihan kamalat.

Mutta eihän sitä toista voi kieltääkään.

Voisi olettaa, että mies tajuaisi itse, ettei voi jättää äitiä pulaan.

Minun olisi hyvin vaikea arvostaa miedtäni, jos tekisi jotain noin itsekästä.

Vierailija
51/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kyllä aikuiset yleensä lupia kysele. Toki olisi suotavaa kysyä puolison mielipidettä ennen matkan varaamista.

Silti mies valittaa miksi asiasta ei juteltu, kun eropaperit laitetaan eteen ja lupaahan ei kysellä, kun äiti hakee lapsen yksinhuoltajuutta. Eihön miestä vauva kiinnostanut, kun lähti reissuun, niin miksi erotessa. Sitä paitsi, 'aikuiset' eivät kysele lupia, eivätkä ota muita huomioon.

Vierailija
52/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin antaisin. Minun mieheni teki pitkiäkin työmatkoja vaikka oli kolme lasta, joista yksi vauva. Ei kannata valittaa joka asuadta, kolme-neljä päivää selviää vaikka päällään seisten. Menet sitten itse vuorostasi, kun et enää imetä. Tai otat lyhyempiä irtiottoja palkkaamalla vaikka naapurintytön lapsenvahdiksi imetysten välillä.

Miksi miehet edes hankkivat lapsia, kun heidän elämä ei saa muuttua yhtään ja äidin harteille jää kaikki? Naapurin TYTÖN pitäisi jopa lasta vahtia ennemmin kuin lapsen isän. Ei naapurin POJAN esim. Voi tätä elämää...

Vierailija
53/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin varmaan muuttanut pois miehen reissun aikana, jos mies olisi päättänyt tehdä tuollaisen matkan. Meillä kun hommat meni kaikista aiemmista keskusteluista huolimatta niin, että minä hoidin vauvan käytännössä katsoen yksin, kun mies pakeni autotalliin. Olin aivan kuolemanväsynyt enkä saanut koskaan hetkeäkään omaa rauhaa, vaikka miten pyysin tai vaadin. Pikkuvauva-ajalta onkin jäänyt sellainen katkeruus ja halveksunta miestä kohtaan, että nyt selvitellään pariterapiassa, onko tätä parisuhdetta enää mahdollista pelastaa

Ymmärrän siis ap:ta oikein hyvin, jos mies kerran muutenkin jättää osuutensa hoitamatta. Ei minuakaan olisi lohduttanut ajatus siitä, että pääsen sitten ehkä joskus kuukausien päästä itse reissuun. On kuitenkin ihan eri asia hoitaa huonosti nukkuvaa pikkuvauvaa yksin järkyttävissä univeloissa kuin jotain isompaa lasta. Kyllä molempien jaksamisen pitäisi ehdottomasti mennä toisen huvittelujen edelle. Käytännössä saatat kuitenkin ap pärjätä jopa paremmin yksin, kun kotona ei ole miestä, jonka kanssa joutuu vääntämään kaikesta. Kertoo sitten toki miehen arvostuksesta, jos hän lähtee ja jättää sinut selviämään yksin univelkaisena pienen vauvan kanssa.

Vierailija
54/54 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkinndaisi mennä