Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomi AMK opinnot, mitä mieltä?

turhautunut
12.09.2017 |

Tuntuuko kenestäkään muusta tämän alan opiskelijoista, tai jo valmistuneista, että meidän koulutus on 80% täyttä paskaa. Moni meijän luokalla puhunut siitä, että olisi kiva oppia jotain käytännön asioita, kuten palveluohjaukseen tai Kelan ja työkkärin myöntämiin tukiin liittyviä OIKEASTI käytännön asioita. Meille opetetaan paljon sellasta, millä kukaan ei tuu ikinä työssään tekemään yhtään mitään. Lisänä vielä se, että lähiopetustunteja on karsittu niin paljon, että olis voinu yhtä hyvin melkeinpä hakea monimuoto-opiskeluun. Nyt mielipiteitä kehiin. Tarviin vetaistukea :D

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee wt-ammatti.

Vierailija
22/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin allekirjoittamassa adressin. Miten pätevyys voitaisiin ottaa pois jos on jo vakivirassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta opiskelu oli hyvin käytännön läheistä

Vierailija
24/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ammattialalla lakimuutos teki minusta yhtäkkiä epäpätevän. Käytännössä se meni niin, että kaikki viranhaltijat sai pitää pätevänä työpaikkansa, mutta työnantajaa ei voinut vaihtaa ilman lisäkoulutusta.

Vierailija
25/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha koulutus, ainakin puolet tuntemistani sosionomeista hakee/hakenut yliopistoon. Päätyy tekemään samoja hommia hienommalla tittelillä.

Vierailija
26/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan jatkaa työtäni lastentarhanopettajana (olen sosionomi amk jolla lto-pätevyys). Käsittämätöntä, jos yhtäkkiä olisinkin koulutuksen saaneena ja vuosia työtä tehneenä epäpätevä 😨

Vierailija
27/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään diakissa opiskelevia, kannattaako hakea sinne?

Vierailija
28/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt vielä, että opiskelet Hyvinkään Laureassa. Se on kyllä vielä pahempaa kuin pelkkä Laureassa opiskelu :D Pelkkä vitsi.

Vierailija
29/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sosionomien mielestä tenttikirjojen (kuten kasvatuspsykologian) lukemin on turhaa ajanhukkaa, niin ehkä ne ei ansaitsekaan lto-oikeutta

Vierailija
30/61 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa turhautumista oli mullakin opiskeluaikoina. Näin jälkeenpäin työelämässä näkee kuitenkin, että kyllä se opittu teoria on antanut valmiuksia ja etenkin taitoa perustella omat toimintamallit. Sosiaalialalla ei vaan millään voi opettaa kaikkea konkreettista, kyllä sä Kelan lomakkeisiin jotka sun valitsemaa asiakasryhmää koskee tutustut parhaiten työn lomassa.

Vierailija
31/61 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allekirjoittanut adressin. Koulu antoi hyvät lähtökohdat työelämään.

Vierailija
32/61 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni opinnot olivat tosi käytännönläheisiä.

Vierailija
33/61 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitin adressin.

Vierailija
34/61 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää se, ettei ainakaan meidän koulussa kannusteta valmistumaan nopeampaa. Jos saa hyväksilukuja ja käy seuraava vuoden kursseja niin opettajilta ei tule minkäänlaista tukea tai apua kurssien käymiseen nopeampaa. Minua ei kiinnosta bilettää tai istua iltaa luokkalaisteni kanssa viikoilla kun on niin paljon vapaapäiviä vaan haluan käydä kursseja ja valmistua mahdollisimmman nopeasti. Mutta ei, tälläkin hetkellä koulua on noin kolmena päivänä viikossa 4h... Tuntuu todella turhauttavalta kun koulun voisi käydä noin kahdessa vuodessa, jos opetusta olisi klo. 8-16 viitenä päivänä viikossa.

Vierailija
35/61 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa.

Vierailija
36/61 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu oli hyvä mielestäni.

Vierailija
37/61 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulutus vielä 3,5-vuotinen?

Vierailija
38/61 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koulutus vielä 3,5-vuotinen?

On.

Vierailija
39/61 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jo työelämässä olevan näkökulmasta koulutus oli hyvä. Millään ei 3.5 vuodessa ehdi opiskella joka työpaikan tai edes jokaisen suuntauksen (vammaistyö, lastensuojelun avo-, perhe- tai laitostyö, aikuissosiaaliohjaus, maahanmuuttotyö jne) käytännön asioista. Ne opitaan sitten harjoittelussa tai työelämässä, mutta koulusta sillä "epäkäytännöllisellä" teorialla saa valmiudet kohdata ihmisiä ammatillisesti ja eettisesti, kasvattaa reflektiotaitoa ja se luo pohjan työelämässä oppimiselle ja kehittymiselle. Tässä tietty näkyy ongelmana alan laajuus ja monipuolisuus joka toisaalta on valtava rikkaus. Ja jos jo opiskellessa tietää mihin haluaa suuntautua niin itse voi painottaa sen vaatimuksia ja taitoja jo opiskellessa.

Vierailija
40/61 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metronomille olisi enemmän töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan