Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! 1kk vauva ei nuku millään

En osaa
12.09.2017 |

Ei nukahda rinnalle, ei sitteriin kiikuttamalla ei sylissä heijaamalla, ei vaunuihin. Sylissä ei itke yhtään, mutta jos laittaa sitteriin tms. että saisi välillä tehdä jotain ja lepuuttaa käsiä, alkaa järjetön huuto.Minulla on 1vuotias lapsikin joka tarvitsee huomiota ja pitäisi syödä ja pestä pyykkiä välillä. Välillä on pakko antaa sen vaan huutaa koska pitää vaihtaa toiselle vaippa tai antaa ruokaa. Tämä on todella stressaavaa, kämppäkin on pommin jäljiltä kun en voi mitään täällä tehdä.
Millä saan sen nukkumaan? Eikö 1kk ikäisen pitäis nukkua useammat unet päivässä. Tämä nukkuu hyvällä tuurilla yhdet jos ei sada ja pääsee ulos kävelemään. Sitten yliväsyneenä huutaa ja ilta on pahin kun ei enää edes rauhoitu syliin.
Meillä on rutiinit, samat kuin isommalla lapsella. Suunnilleen näin; Aamupala, ulkoilu(jos keli sallii, nyt on monena päivänä satanut tosipaljon) ruokailu, leikkiä, nukkumaan, heräilyä, välipalaa, leikkiä/ulkoilua, ruoka, rauhallista oleilua, iltapala, hampaiden pesu, suihku/sauna, nukkumaan. Tämä toiminut aina vauvasta asti esikoisella, tämän toisen kanssa ei onnistu mikään, koska en saa sitä nukkumaan ja on sitten itkuinen. Myöhään illalla se nukahtaa jotenkin ja sitten nukkuu yön suht. hyvin. Mutta aamulla alkaa taas tämä helvetti.
Miten siis nukutan vauvan? Annanko huutaa niin kauan että nukahtaa? :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti kyllä nukkuu.

Vierailija
2/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin neiti nukkuu, muttei poika. :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta rintareppu tai kantoliina.

Vierailija
4/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan tarvitsevat enemmän unta ja haluavat enemmän seuraa ja olla sylissä. Meidän kolmas ja neljäs oli sellaisia. Kantoliina pelasti paljon. Ja yhdessä vaiheessa pyysin (ja sain) kaupungin lapsiperheiden kotipalvelusta hoitajan leikittämään lapsia silloin tällöin, ihan vain siksi että vauva halusi niin paljon huomiota. Olivat ihan tyytyväisiä niin kauan kuin heille piti seuraa, mutta itkivät kun piti maata tylsistymässä.

Väkisin ei voi nukuttaa, jos toista ei vain nukuta. Huudattaminen voi kyllä saada pienen väsymään, mutta se on julmaa :/ Kyllä minäkin ihmettelin miten vauva voi pärjätä niin vähillä unilla, kun pari kertaa päivässä veti puolen tunnin unet ja siinä se. (Yöllä kyllä nukkuivat kohtalaiset yöunet.) Mutta jotkut vain ovat vähäunisempia.

Koeta olla tuskastumatta. Voidaan ajatella, että vauva vain haluaa menoa ja meininkiä, olla mukana ja katsella mitä tapahtuu. Hankalin vaihe menee nopeasti ohi. Ehkä vauva rupeaa paremmin viihtymään itsekseen, kun oppii istumaan ja puuhailemaan leluilla.

Vierailija
5/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kantoväline vois tosiaan olla, mutta voi olla ettei nuku siinäkään.

Meillä oli myös vauva joka 2vk-3kk ikäisenä ei nukkunut päiväunia millään, joskus torkahti esim.vaunuihin itkettyään ensin puoli tuntia :(.

3kk iässä sitten yhtäkkiä alkoi nukkua ihan niinkuin muutkin sen ikäiset vauvat.

Vierailija
6/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetätkö? Vauvat eivät huuda turhaan. Selvitä saako hän tarpeeksi maitoa.

Vierailija
7/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile antaa lisämaitoa. voi olla nälkäinen...

Vierailija
8/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Kantoliinakin tosiaan on siinä viihtyy muttei nuku, minulla menee hartijat siitä jumiin=migreeni kohtaus. Joten en voi käyttää sitä. Ja tämä ei nukahda siis millään ollenkaan ei edes 10minuuttia, että saisin vaikka halia toista pientä rakasta. Hän joutuu leikkimään aina yksin. Isä kun tulee töistä, on onneksi esikoisen kanssa.

Ja joo tosiaan on onneksi ohimenevää mutta silti raskasta. :/

Itkettäminen on todella julmaa mutta muu ei varmaan auta, kun ei vain nuku.

Imetän ja olen imettänyt kokoajan, koskaan ei ole saanut pullosta maitoa. Maitoa riittää hyvin. Poika kasvaa hyvin ja saisin pumpattuakin maitoa jos olisi tarve. Parikertaa olen pumpannut kun olen käynyt lenkillä illalla että saan omaa rauhaa ja mies jäänyt katsomaan lapsia.

Ap

Vierailija
9/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis olen pumpannut mutta ei ole ollut tarvetta antaa lisämaitoa. Viihtyy siis sylissä itkemättä mutta jos laskee sylistä alkaa huuto. Ei ole nälkä itkua, väsymystä selvästi. Mutta en vaan saa häntä nukkumaan. Enkä tiedä missä vika.

Vierailija
10/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi?

Vierailija
11/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silent refluksitauti.

Vierailija
12/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilmavaivoja? Mikä on sinun ruokavalio ? Ethän juo kahvia yli suositusten? Annatko maitohappo? Annathan imetyksen jälkeen olla mahd pystyasennossa. Refluksivauva itkee heti jos joutuu selällään olemaan.

Vierailija
13/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksia minäkin veikkaan. Käytä lapsi asiantuntijalla tutkittavana.

Vierailija
14/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on vasta 1kk, pari kuukautta niin alkaa helpottaa. Meilläkin toinen lapsi oli samanlainen, nukkui vain ulkona ja paljon piti käydä työntelemässä vainuja. Myös korvikkeen antaminen meillä auttoi. Kokeile sitä jos olet epätoivoinen, toisella voi olla vain nälkä.

Vierailija
15/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Kantoliinakin tosiaan on siinä viihtyy muttei nuku, minulla menee hartijat siitä jumiin=migreeni kohtaus. Joten en voi käyttää sitä. Ja tämä ei nukahda siis millään ollenkaan ei edes 10minuuttia, että saisin vaikka halia toista pientä rakasta. Hän joutuu leikkimään aina yksin. Isä kun tulee töistä, on onneksi esikoisen kanssa.

Ja joo tosiaan on onneksi ohimenevää mutta silti raskasta. :/

Itkettäminen on todella julmaa mutta muu ei varmaan auta, kun ei vain nuku.

Imetän ja olen imettänyt kokoajan, koskaan ei ole saanut pullosta maitoa. Maitoa riittää hyvin. Poika kasvaa hyvin ja saisin pumpattuakin maitoa jos olisi tarve. Parikertaa olen pumpannut kun olen käynyt lenkillä illalla että saan omaa rauhaa ja mies jäänyt katsomaan lapsia.

Ap

Koskaan ei ole saanut pullosta maitoa mutta pari kertaa olet pumpannut kun olet käynyt lenkillä? Missä muussa puhut lööperiä?

Vierailija
16/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitille ja lapsukaiselle osteopatiaa ♡

Tarkkaile myös rokotereaktioita silmällä pitäen.

Meillä imetysdieetti lopetti vauvan itkun.

Vierailija
17/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pidä paljon iholla! Esim liinaan niin, että sulla ei ole paitaa ja vauva pelkässä vaipassa. ihokontakti on tosi tärkeää, varmasti tiesitkin.

Vierailija
18/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuskailtiin vielä pari viikkoa sitten nukkumattoman vauvan kanssa. Paras apu oli kantoliina, muualla nukkui vain 5-15 minuutin pikaunia. Pääsisitkö johonkin katsastamaan kantoliinan sidonnan tai muuta ergonomista kantovälinettä (ei rintareppu!)? Ei noin pienen kantamisesta pitäisi tulla kipeäksi. Kuitenkin sulla on ainakin 10 kg vähemmän kannettavaa, kuin vielä kuukausi sitten ;)

Meidän kuopuksella nyt ikää reilu 2 kk ja on alkanut nukkua päivisin myös sängyssä, mihin nukutan tissille ja pääsen itse karkaamaan. Toivoa siis on, koita jaksaa <3 Älä huudata vauvaa, se on julmaa...

Vierailija
19/21 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan kunnon kantovälinettä ja jonkun kokeneen kanssa säätöjen/sidonnan tarkistusta. Yleinen ongelma on liian lähelle kaulaa tulevat olkaimet ja liian löysä sidonta/säädöt jolloin paino roikkuu olkapäillä. En olisi selvinnyt kuopuksen vauva-ajasta ilman liinaa, hän nukkui vain iholla...

Vierailija
20/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä sängyllä ja sitten vauva nukahtaa siihen.

Sitten vähän ajan päästä nouset ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän