Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä järkyttävistä ilmavaivoista?

Vierailija
12.09.2017 |

En juo maitoa ja limuja enkä syö esimerkiksi palkokasveja. Ovatko kohtalontoverit löytäneet apua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä auta, kuin kokeilemalla selvittää mikä/mitkä ruoka-aineet juuri sinulle ilmavaivoja aiheuttavat.

Vierailija
2/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä auta muu kuin päristellä menemään.

Kokeile poistaa ruokavaliosta yksitellen aineksia niin löydät syyllisen.

Ruisleipä voi olla yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheuttaa leipä. Ennen vain rieska ja tuore ruisleipä. Nykyisin ihan kuiva näkkileipäkin. Järkyttävää.

Vierailija
4/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse onnistunut yhdistämään ilmavaivojani mihinkään tiettyyn ruoka-aineeseen, leipä ei tunnu aiheuttavan niitä enempää kuin mikään muukaan, ei myöskään pavut ja palkokasvit (ainakaan sellaiset määrät joita itse syön jossain pataruoissa, kastikkeissa tms). :( tosi inhottavaa kyllä on.

En ole muutenkaan ihan varma missä määrin kaasunmuodostus on normaalia. Siis tottakai kaikki pieree paljon päivän aikana, mutta tuntuu että itselläni se on kyllä liiallista, ei kuitenkaan ole muita vatsavaivoja niin en ole pelkästään tämän takia lääkäriin mennyt. Ja tosiaan jos syön mitä tahansa, niin ilmavaivoja on. 

Mutta itse olen havainnut että liikunta auttaa, lenkillä saa ylimääräiset ilmat pois eikä vatsa ainakaan kipeydy. Ja kannattaa syödä useamman kerran päivässä pienehköjä annoksia sen sijaan että söisi 1-2krt isot annokset, mulla ainakin kaasunmuodostus on pahempaa ison aterian jälkeen kuin pienen. Aika perusneuvoja, tuskin tuli kellekään uutena, mutta en ole itse osannut tehdä kuin näitä kahta.

Vierailija
5/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli. Itse en syö raakaa sipulia.

Vierailija
6/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että malttaa istua isolla hädällä tarpeeksi kauan ;) Jos kaikki tavara ei poistu, niin mua ainakin alkaa pierettämään ihan kamalasti. 

Vierailija
7/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuidut pierettävät. Eipä tuo vaarallista ole, jos ei liity vatsakipuja tai muuta pahaa oloa.

Vierailija
8/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa fodmap ja katso missä on eniten noita hiilihydraatteja ja missä ei. Sitten vain jätät pois ruokavaliosta ne kaikki missä niitä on ja katsot auttaako.

Vierailija
9/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteerikuuri vois helpottaa.

Vierailija
10/10 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä ja sokeri.